Choć najnowsze Porsche 911 to wręcz świetny samochód sportowy, niektórzy wciąż tęsknią za klasycznymi modelami. Specjalnie dla nich – już nie po raz pierwszy – nadworny tuner Porsche stworzył model bazujący na starej 911-tce 964 (z lat 1989-1993). RUF RCT Evo, bo o nim mowa, tylko z zewnątrz wygląda jak kultowa 911-tka. Zastosowano w nim bowiem najnowsze technologie, dzięki czemu przesiadka z współczesnego samochodua nie powinna być aż takim szokiem. Warto dodać, że firma RUF specjalizuje się wyłącznie w samochodach marki Porsche… Zresztą robi to bardzo dobrze.
RUF RCT Evo – udana EVOlucja
Warto zaznaczyć, że RUF po raz pierwszy wprowadził model RCT już w 1990 roku. „Nowy” RUF RCT Evo kontynuuje zatem dziedzictwo epoki nowożytnej. Nabywcy mogą zdecydować się na wąskie lub szerokie nadwozie lub karoserię wykonaną w całości z włókna węglowego. Producent oferuje również hamulce węglowo-ceramiczne, koła z centralną blokadą oraz zintegrowaną klatkę bezpieczeństwa. – Chociaż technologia ewoluowała od 1990 r., formuła samochodu do zabawy nie uległa zmianie. RCT przyjmuje tę formułę i podkręca pokrętło – powiedział Estonia Ruf z RUF Automobile.
Sercem nowego RUFa jest 3.6-litrowa jednostka B6 o mocy 425 KM i maksymalnym momencie obrotowym 570 Nm. Silnik jest oczywiście chłodzony powietrzem tak jak w pierwowzorze. Za przeniesienie mocy na tylne koła odpowiada przekładnia manualna. W zapewnieniu dobrych osiągów pomocna okaże się niska masa własna.
Stare nowe Porsche
RUF RCT Evo bez wątpienia zapewni fenomenalne wrażenia z jazdy. Ceny samochodu rozpoczynają się od 350 000 euro. Nabywcy będą mieli wręcz nieskończoną ilość opcji tak, by dopasować dany pojazd do własnych potrzeb. RUF twierdzi, że nie ma dwóch identycznych egzemplarzy. Na koniec parę ciekawostek – firma RUF istnieje już od 1939 roku. Drugą ciekawą informacją jest fakt, iż w słynnej serii symulatorów Gran Turismo to właśnie modele RUFa występowały zamiast Porsche, gdyż Sony nie miało licencji na markę z Zuffenhausen (jako jednej z niewielu marek).