Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Nowa Astra na pierwszych zdjęciach. Będzie sporo zmian, debiut wkrótce

Opel zaprentował pierwsze zdjęcia zapowiadające nową generacją swojego kompaktowego bestsellera. Nowa Astra przyniesie rewolucję nie tylko w designie, ale także pod względem zastosowanych technologii, będąc kolejnym nowoczesnym zelektryfikowanym kompaktem koncernu Stellantis.

Nowa Astra teaser

Opel Astra to jeden z najważniejszych modeli w gamie niemieckiego koncernu. Jego pierwsza odsłona pojawiła się na rynku w 1991 r., a obecnie oferowane jest już piąte wcielenie tego kompaktu. Przez 30 lat rynkowej kariery Astra znajdowała się na w gronie najchętniej kupowanych samochodów w segmencie C C. Koncern liczy, że wraz z debiutem kolejnej, szóstej już generacji trend ten zostanie utrzymany. Opel pochwalił się pierwszymi zdjęciami pojazdu, na których widać, że nowa Astra otrzyma bardziej wyrazisty design w stylu Mokki czy pokazanego niedawno restomoda Manty A.

Nowa Astra wprowadzi powiew świeżości w gamie Opla

Centralnym elementem przodu jest rozwinięcie koncepcji Opel Vizor znanego z Mokki. Obejmuje on ciemną atrapę chłodnicy, z którą zintegrowano ostr, wyjątkowo wąskie reflektory IntelliLux LED. W tylnej partii pojazdu napis ASTRA umieszczono pośrodku ściętej, masywnej klapy bagażnika.

Nowa Astra teaser

Do Mokki nawiązuje także konfiguracja kabiny z dwoma ekranami, z których jeden o średnicy 12 cali pełni rolę wirtualnych zegarów, zaś drugi, dotykowy o średnicy 10 cali odpowiada za obslugę systemu infotainment. Centralny wyświetlacz jest lekko pochylony w stronę kierowcy, zaś pod spodem znajdują się przyciski do obsługi najważniejszych funkcji pojazdu. Kierownica wydaje się bardziej fantazyjna niż w Mokce, jednocześnie różni się od Peugeota 308, na którym Astra bazuje. Logo marki jest już zaktualizowaną wersją zaprezentowaną pod koniec 2020 roku.

Nowy design, mocne hybrydy i (być może) wariant OPC

Opel milczy na temat szczegółów technicznych, jednak potwierdza, że będzie to pierwsza zelektryfikowana Astra. Można się zatem spodziewać hybryd plug-in z napędem na przednie koła. W nowym Peugeocie 308 korzystają one 1.6-litrowej jednostki THP o mocy 150 lub 180 KM oraz silnika elektrycznego o mocy 81 kW, a także baterii o pojemności 12,4 kWh. Daje to zatem łączną moc na poziomie odpowiednio 180 oraz 225 KM. Niewykluczone, że tak też będzie w Oplu. Do gamy trafią też zapewne 1.2-litrowy benzyniak z turbodoładowaniem oraz 1.5-litrowy turbodiesel, dostępne z 6-biegowym manualem lub 8-stopniową przekładnią automatyczną. Krążą też pogłoski o topowym wariancie OPC z hybrydą o mocy 300 KM i napędem na obie osie, jednak póki co to nic pewnego.

ZOBACZ TAKŻE
Nowy Peugeot 308 ujrzał światło dzienne. Golf i spółka mają się czego bać

Nowa Astra, zaprojektowana stylistycznie i technicznie w Rüsselsheim w Niemczech, będzie dostępna jako pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi Sports Tourer. Produkcja rozpocznie się jeszcze w tym roku w zakładach w Rüsselsheim. Więcej informacji na temat pojazdu poznamy zapewne bliżej rynkowej premiery.

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama