Opel Astra to jeden z najważniejszych modeli w gamie niemieckiego koncernu. Jego pierwsza odsłona pojawiła się na rynku w 1991 r., a obecnie oferowane jest już piąte wcielenie tego kompaktu. Przez 30 lat rynkowej kariery Astra znajdowała się na w gronie najchętniej kupowanych samochodów w segmencie C C. Koncern liczy, że wraz z debiutem kolejnej, szóstej już generacji trend ten zostanie utrzymany. Opel pochwalił się pierwszymi zdjęciami pojazdu, na których widać, że nowa Astra otrzyma bardziej wyrazisty design w stylu Mokki czy pokazanego niedawno restomoda Manty A.
Nowa Astra wprowadzi powiew świeżości w gamie Opla
Centralnym elementem przodu jest rozwinięcie koncepcji Opel Vizor znanego z Mokki. Obejmuje on ciemną atrapę chłodnicy, z którą zintegrowano ostr, wyjątkowo wąskie reflektory IntelliLux LED. W tylnej partii pojazdu napis ASTRA umieszczono pośrodku ściętej, masywnej klapy bagażnika.
Do Mokki nawiązuje także konfiguracja kabiny z dwoma ekranami, z których jeden o średnicy 12 cali pełni rolę wirtualnych zegarów, zaś drugi, dotykowy o średnicy 10 cali odpowiada za obslugę systemu infotainment. Centralny wyświetlacz jest lekko pochylony w stronę kierowcy, zaś pod spodem znajdują się przyciski do obsługi najważniejszych funkcji pojazdu. Kierownica wydaje się bardziej fantazyjna niż w Mokce, jednocześnie różni się od Peugeota 308, na którym Astra bazuje. Logo marki jest już zaktualizowaną wersją zaprezentowaną pod koniec 2020 roku.
Nowy design, mocne hybrydy i (być może) wariant OPC
Opel milczy na temat szczegółów technicznych, jednak potwierdza, że będzie to pierwsza zelektryfikowana Astra. Można się zatem spodziewać hybryd plug-in z napędem na przednie koła. W nowym Peugeocie 308 korzystają one 1.6-litrowej jednostki THP o mocy 150 lub 180 KM oraz silnika elektrycznego o mocy 81 kW, a także baterii o pojemności 12,4 kWh. Daje to zatem łączną moc na poziomie odpowiednio 180 oraz 225 KM. Niewykluczone, że tak też będzie w Oplu. Do gamy trafią też zapewne 1.2-litrowy benzyniak z turbodoładowaniem oraz 1.5-litrowy turbodiesel, dostępne z 6-biegowym manualem lub 8-stopniową przekładnią automatyczną. Krążą też pogłoski o topowym wariancie OPC z hybrydą o mocy 300 KM i napędem na obie osie, jednak póki co to nic pewnego.
Nowa Astra, zaprojektowana stylistycznie i technicznie w Rüsselsheim w Niemczech, będzie dostępna jako pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi Sports Tourer. Produkcja rozpocznie się jeszcze w tym roku w zakładach w Rüsselsheim. Więcej informacji na temat pojazdu poznamy zapewne bliżej rynkowej premiery.