Nasze profile w mediach społecznościowych

Fascynacje

Ferrari 812 Special Version ujawnione. Jazda na najwyższych obrotach

Włoskie coupe z wolnossącą V12-tką doczekało się topowej, najbardziej ekstremalnej odmiany. Nowe Ferrari 812 Version Special rozwija ponad 830 KM i wkręca się aż na 9500 obr./min., co czyni je najwyżej kręcącym się drogowym Ferrari, jakie kiedykolwiek powstało.

Opublikowano

w dniu

Ferrari 812 Special Version
Fot. ferrari / Ferrari 812 Special Version

Od pewnego czasu po Internecie krążyły plotki i zdjęcia szpiegowskie ukazujące ekstremalną wersję włoskiego supersamochodu podczas testów drogowych. Choć oficjalny debiut Ferrari 812 Special Version zaplanowano dopiero na 5 maja, włoski producent już teraz podzielił się kilkoma zdjęciami ekstremalnego wariantu swojego coupe i zdradził wstępną specyfikację. Warto zaznaczyć, że “Special Version” to tylko “robocza” nazwa nowej odmiany modelu 812, zaś oficjalną poznamy dopiero podczas premiery pojazdu. Nie zmienia to jednak faktu, że Włosi stworzyli naprawdę imponujący supersamochód, za którym ciężko się będzie nie obejrzeć.

Ferrari 812 Special Version

Ferrari 812 Special Version otrzymało bardziej agresywny bodykit. Z przodu samochód poznamy po większych wlotach powietrza w przednim zderzaku oraz bardziej wystającym splitterze. Przeprojektowano też zderzak, którego rogi mają teraz aerodynamiczną płetwę, która optymalizuje przepływ powietrza. Nadwozie otrzymało też boczne otwory wentylacyjne za tylnymi kołami, co sugeruje, że nie jest to zwykłe Superfast. Tylna szyba ustąpiła miejsca aluminiowemu panelowi w kolorze nadwozia, wyposażonemu w użebrowanie z włókna węglowego. Znane z Superfast cztery okrągłe końcówki układu wydechowego ustąpiły miejsca dwóm prostokątnym, które przesunięto w stronę rogów zderzaka. Otaczają one powiększony dyfuzor z włókna węglowego z wypuszczonymi daleko wgłąb samochodu żebrami.

ZOBACZ TAKŻE
Ferrari 812 GTS Stallone od Mansory wygląda dziko i takie też ma osiągi

Ferrari 812 Special Version – zabawa powyżej 9000 obrotów

Włoska firma nie ujawniła co prawda dokładnych szczegółów jednostki napędowej, jednak to co już wiadomo, robi wrażenie. Ferrari 812 Special Version rozwija bowiem 842 KM (o 30 KM więcej niż seria). Czyni je to zatem najpotężniejszym silnikiem spalinowym, jaki kiedykolwiek trafił do samochodu z logo Ferrari. Oczywiście LaFerrari czy SF90 są mocniejsze, jednak należy pamiętać, że są to hybrydy, a moc ich spalinówek nie dorównuje tej z 812 SV. Warto wspomnieć też, że wolnossąca V12-tka z Ferrari 812 Special Version kręci się aż do 9500 obr./min., co czyni je najwyżej kręcącym się drogowym Ferrari. Nie ujawniono jeszcze momentu obrotowego, jednak nie ma co spodziewać się znacznej różnicy w porównaniu do 718 Nm osiąganych przez zwykłe 812 Superfast.

Ferrari 812 Special Version

Włosi nie podali też osiągów pojazdu, jednak można się spodziewać, że będą one lepsze od seryjnej wersji. “Baza” przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy, do 200 km/h w 7,9 s i rozwija 340 km/h. Inne szczegóły podane przez Ferrari to obecność ulepszonego systemu czterech kół skrętnych z nową funkcją Slide Slip Control. Samochód ma być także lżejszy dzięki większemu wykorzystaniu włókna węglowego, zarówno na zewnątrz, jak i w kabinie. Oznacza to zatem, że 812 VS będzie ważyć mniej niż 1525 kg.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama