Czego szukasz?

Samochody

Mercedes-AMG E 63 po modernizacji – jeszcze bardziej dopracowany

Krótko po premierze odświeżonej klasy E doczekaliśmy się Mercedesa-AMG E 63 po modernizacji. Choć zmiany mają głównie charakter kosmetyczny, w topowej klasie E pojawiło się kilka ciekawych akcentów. Można rzec lifting w stylu… BMW M5.

Mercedes-AMG E 63 Estate

Dopiero co zadebiutowało odświeżone BMW M5, a już jesteśmy świadkami debiutu jego największego rywala, czyli Mercedesa-AMG E 63 w wersji po liftingu. Zakres zmian jest analogiczny jak u konkurenta z Monachium… Czyli głównie kosmetyka plus parę „bajerów”.

Mercedes-AMG E 63 – przygotowany do walki z BMW M5

Zmodernizowana klasa E otrzymała nowe, niestety jeszcze mniej wyraziste reflektory, choć wiadomo – wszystko jest kwestią gustu. Spora atrapa chłodnicy zyskała pionowe ożebrowanie Panamericana typowe dla pozostałych modeli z rodziny AMG. Całkowicie zmieniono kształt tylnych lamp w sedanie, a te w kombi mają tylko nieco zmienioną grafikę. Wersję AMG wyróżnia także inny zderzak z większymi wlotami powietrza i spoilerem, poszerzone nadkola, tylny spoiler i cztery końcówki układu wydechowego z dyfuzorem pomiędzy nimi.

Mercedes-AMG E 63 S

Fot. mercedes.com / Mercedes-AMG E 63 S

Nietypowa kierownica

Więcej zmian zaszło we wnętrzu Mercedesa-AMG E 63. Uwagę zwraca nowa, dosyć specyficzna kierownica z podwójnymi ramionami i technologią pojemnościową. Jednym jej kształt się spodoba, innym zapewne mniej. Wykrywa ona dotyk, przez co systemy wsparcia wiedzą, czy kierowca trzyma ręce na kierownicy. Gładziki do obsługi komputera pokładowego i systemu multimedialnego zastąpiono polami dotykowymi z haptyczną informacją zwrotną.

ZOBACZ TAKŻE
Nowe modele Mercedes-AMG GT oraz AMG GT R PRO

Poza tym odświeżono wirtualne zegary oraz system multimedialny MBUX, którego można obsługiwać centralnym touchpadem, dotykowo lub głosowo za pomocą komendy „Hej, Mercedes”. Oba wyświetlacze są połączone wspólną taflą szkła. W podstawowym modelu ekrany mają przekątną 10,25 cala a w wersji S 12,25 cala.

Mercedes-AMG E 63

fot. mercedes.com / Mercedes-AMG E 63

Pod maską nic nowego się nie wydarzyło. Nadal mamy do czynienia z podwójnie doładowaną jednostką V8 o pojemności 4 litrów. W wersji E 63 rozwija ona 571 i 750 Nm a w mocniejszej E 63 S 612 KM i 850 Nm. Słabsza odmiana przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,5 s a mocniejsza w 3,4 s. W przypadku kombi sprint do setki trwa o 0,1 s dłużej. Prędkość maksymalna po odblokowaniu wynosi okrągłe 300 km/h.

ZOBACZ TAKŻE
Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+- po trzykroć Naj...

Głównie kosmetyka

Inżynierowie dokonali także paru zmian w zawieszeniu. Pneumatyczny układ AMG Ride Control +został na nowo zestrojony, by oprócz stabilności w czasie szybkiej jazdy zapewnić także przyzwoity komfort. 

Mercedes nie podał jeszcze daty premiery i ceny odświeżonej klasy E 63. Całkiem prawdopodobne, że samochód trafi na rynek jesienią.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama
Reklama