Czego szukasz?

Samochody

Elektryczne koncepty Toyoty i Lexusa – następca LFA, powrót MR2 i inne

Podczas wczorajszej konferencji Toyota i Lexus zapowiedziały szeroko zakrojoną elektryfikację swoich gam. Pokazano też wiele konceptów, zapowiadających przyszłe modele. Niektóre z nich mogą oznaczać spektakularne powroty, w tym nową Toyotę MR2 czy następcę Lexusa LFA.

Lexus Electrified Sport

Lexus Electrified Sport – następca LFA

Jednym z najbardziej ekscytujących modeli, jakie wczoraj zapowiedziano, jest z pewnością supersamochód Lexusa z napędem elektrycznym. Prawdopodobnie będzie on następcą uwielbianego przez fanów japońskiej marki (i nie tylko) modelu LFA z 2010 roku, który posiadał wolnossącą jednostkę V10. Zaprezentowane wczoraj nisko zawieszone coupe wygląda niesamowicie futurystycznie i mamy wielką nadzieję, że zdecydowana większość projektu zostanie przeniesiona  do modelu produkcyjnego. – Lexus opracuje samochód sportowy nowej generacji z akumulatorem elektrycznym, który odziedziczy smak jazdy lub sekretny sos , o wydajności uprawianej przez rozwój LFA – powiedział Akio Toyoda.

ZOBACZ TAKŻE
Toyota ogłasza szczegóły strategii elektryfikacji gamy. 30 modeli do 2030 r.

Koncept supersamochodu Lexusa posiada bardzo długą maskę i reflektory w kształcie bumerangu, rozbudowany bodykit oraz wybrzuszone nadkola z szerokimi oponami. Opadająca linia dachu sprawia, że Electrified Sport wygląda dynamicznie, z kolei oryginalny tył kryje światła w stylu Audi E-Tron GT. Sylwetka pojazdu przypomina natomiast bardziej „wypasioną” Toyotę Suprę. Samochód ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w zaledwie 2 sekundy, pozwalając Lexusowi na rywalizację z takimi modelami jak Rimac Nevera czy Pininfarina Battista. Jednocześnie producent zapewnia o maksymalnym zasięgu na poziomie 700 km. Dwumiejscowy Lexus Electrified Sport zostanie opracowany z myślą o zastosowaniu akumulatorów półprzewodnikowych. Oprócz tego Lexus zaprezentował dwa koncepty elektrycznych kombi oraz prototyp czteroosobowego kabrioletu.

Toyota Sports EV – powrót do koncepcji MR2?

Co więcej, koncept swojego samochodu sportowego z napędem elektrycznym przedstawiła także Toyota. Samochód nazwano po prostu Sports EV i póki co Toyota nie zdradziła zbyt wiele na jego temat. Wiadomo jednak, że doczeka się on wersji seryjnej. Niewykluczone, że chodzi tu o następcę centralnosilnikowej Toyoty MR2, gdyż plotki o wskrzeszeniu tego modelu pojawiają się już od kilku lat. Poza tym omawiany koncept wydaje się mieć proporcje kompaktowego samochodu sportowego i dumnie nosi logo Gazoo Racing na wstawkach z włókna węglowego na przednim zderzaku. Samochód jest kanciasty i ma bardziej agresywny design niż poprzednicy. Wersja produkcyjna prawdopodobnie otrzyma napęd na tylne koła.

Toyota Sports EV

Nie zapominajmy, że Toyota pracuje również nad zupełnie innym zelektryfikowanym supersamochodem. Mówimy o GR Super Sport, pełnoprawnym hipersamochodzie o mocy ponad 1000 KM z hybrydowego V6, który będzie wywodził się z programu Le Mans. Wciąż nie zdecydowano, czy wersja dopuszczona do ruchu drogowego zostanie sprzedana, ale trzymamy kciuki, że tak się stanie, biorąc pod uwagę, że koncepcja z początku 2018 roku była niezwykle obiecująca.

Lexus RZ 450e – znany już nam elektryczny crossover premium

Zaprezentowana kilka tygodni temu elektryczna Toyota bZ4X doczeka się bardziej prestiżowej wersji w postaci Lexusa RZ 450e. Z przodu RZ 450e może pochwalić się nowym wydaniem osłony chłodnicy Lexusa w kształcie wrzeciona. Zamiast być całkowicie otwarte, w dolnej części znajduje się wlot i pionowe otwory po każdej stronie. Z każdej strony znajdują się ostre reflektory. Maska ma wyraźne przetłoczenia , co dodaje przodowi auta kanciastego wyglądu. Dach jest mocno łukowaty i ma konstrukcję „pływającą”. Nadkola przednich kół są otoczono nakładkami, a port ładowania znajduje się między błotnikiem a drzwiami. Tył ma parę maleńkich spojlerów po obu stronach dachu. Tylna szyba jest mocno nachylona, ​​a na włazie znajdują się tylne światła o pełnej szerokości. Ukośne wyloty na zderzaku przypominają wloty w przednich rogach. 

Lexus RZ 450e

Układ napędowy RZ 450e wciąż pozostaje tajemnicą. Bliźniacze Toyota bz4X i Subaru Solterra  mają silnik elektryczny o mocy 220 KM, napędzający obie osie. Baterie o pojemności 71,4 kWh zapewniają zasięg na poziomie ok. 354 km. Nadal nie ma zdjęć wnętrza RZ 450e. Modele Toyoty i Subaru na tej platformie mają ten sam układ dla konsoli środkowej. Mają duży ekran informacyjno-rozrywkowy z osobnym wyświetlaczem cyfrowym dla systemu HVAC poniżej. Konsola ma pokrętło i przyciski do sterowania różnymi funkcjami układu napędowego. Biorąc pod uwagę jego pozycję premium, spodziewalibyśmy się, że Lexus będzie miał inne wnętrze z ładniejszymi materiałami i ulepszoną technologią. Lexus RZ 450e zadebiutuje oficjalnie w 2022 roku.

ZOBACZ TAKŻE
Światowa premiera zupełnie nowej Toyoty bZ4X. Znamy szczegóły

Toyota Tacoma EV – elektryczny pickup na rynek amerykański

Wśród elektrycznych konceptów Toyoty znalazła się także zapowiedź elektrycznej Tacomy. Samochód otrzymał zabudowaną atrapę chłodnicy, zmodernizowane reflektory, zaś pod lampami znalazły się atrapy wlotów powietrza. Przednie partie błotników zdobią otwory wentylacyjne, zaś słupki dachowe wykończono na czarny połysk. Firma planuje przenieść Tacomę nowej generacji na platformę TGNA-F, która stanowi również podstawę najnowszych Tundry, Land Cruisera i Lexusa LX. Te podbudowy mogą wspierać elektryfikację, więc ten pickup również może z niego korzystać. Tacoma nowej generacji jest obecnie w fazie testów. Nowa Tacoma zadebiutuje w 2022 roku jako model roku modelowego 2023.

Toyota Tacoma EV

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama
Reklama