Czego szukasz?

Fascynacje

Brabus poszerza horyzonty i wziął się za Porsche. Najpierw Taycan i 911

Słynąca z tuningu Mercedesów niemiecka firma tym razem przedstawiła projekty bazujące na topowych modelach Porsche, a więc Taycanie Turbo S i 911 Turbo S. Ponadto Brabus wziął się za Rolls-Royce’a.

Porsche 911 Turbo S Brabus

Brabus powszechnie uważany jest za nadwornego tunera Mercedesa. Nic dziwnego, bowiem firma z Bottrop praktycznie od samego początku swojego istnienia, a więc od 1977 roku, skupia się na gruntownym modyfikowaniu samochodów z gwiazdą na masce. Tym razem jednak Brabus zaskoczył wszystkich, prezentując podrasowane warianty Porsche Taycana Turbo S oraz 911 Turbo S, a także Rolls-Royce’a Ghosta. Dlaczego tak się stało? Otóż należy pamiętać, iż Brabus w przeciwieństwie do AMG nie jest submarką Mercedesa, lecz niezależnym przedsiębiorstwem niczym (jeszcze) Alpina dla BMW. 

Porsche 911 Turbo S od Brabusa szybkie niczym Bugatti Chiron

Brabus oferuje dwie melodie dla 911 Turbo S coupe i kabriolet. Mniej mocny upgrade P38S-720 podnosi parametry 3.8-litrowego sześciocylindrowego silnika typu bokser od Porsche do 720 KM i 900 Nm momentu obrotowego. To więcej w porównaniu z fabryczną mocą samochodu 650 KM i momentem obrotowym 800 Nm. Drugi z pakietów, a więc P38S-820, podnosi moc do 820 KM, zaś moment obrotowy do 950 Nm.

Porsche 911 Turbo S Brabus

Fot. Brabus

Oba pakiety wykorzystują pomocniczą jednostkę sterującą Brabusa do silnika, która dostosowuje wtrysk, zapłon i ciśnienie doładowania. Wszystko jest nadal przekazywane do inteligentnego napędu na cztery koła za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni PDK. Auto według Brabusa rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,5 s i rozwija 340 km/h. Zatem jest niemal tak szybki jak Bugatti Chiron. Nowo opracowane sprężyny sportowe obniżają prześwit nawet o 25 mm, poprawiając dynamikę jazdy i zapewniają niżej położony środek ciężkości.

ZOBACZ TAKŻE
Takiej Gelendy jeszcze nie było! Brabus 900 Crawler to istny pustynny świr

Pojawiło się też kilka zmian wizualnych. Brabus oferuje zmienioną przedni splitter, który zmniejsza unoszenie przedniej osi bez wpływu na aktywną aerodynamikę. Z tyłu znajduje się duży dyfuzor z wycięciami na cztery 3,9-calowe (100-milimetrowe) rury wydechowe z układu wydechowego Inconel. Zastosowano też nowe felgi o rozmiarze 21 cali z przodu oraz 22 z tyłu. Do tego widoczne są elementy z włókna węglowego jak np. wloty powietrza. Wewnątrz tuner umożliwia wybór wykończeń na wysoki połysk lub mat dla swoich elementów z włókna węglowego, a także oferuje przeszklenia dla różnych elementów wnętrza.

Porsche 911 Brabus

Fot. Brabus

Taycan od Brabusa to głównie dodatki wizualne, ale też lepsza aerodynamika

Jeśli zaś chodzi o Taycana, wszystkie ulepszenia dotyczą kwestii wizualnych, jednak poprawiono także aerodynamikę. Brabus dodaje nowe elementy nadwozia,, takie jak przedni splitter z włókna węglowego zaprojektowany w celu zmniejszenia unoszenia przedniej osi przy dużych prędkościach. Trzyczęściowy tylny spojler i nowy tylny dyfuzor robią to samo z tyłu, aby zminimalizować unoszenie tylnej osi. Brabus dorzuca także 22-calowe, 10-ramienne koła, dostosowując adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, aby obniżyć elektryczne Porsche o 20 milimetrów.

Porsche Taycan BrabusPorsche Taycan Brabus

Wewnątrz dodano kilka unikalnych akcentów, takich jak markowe nakładki na progi i aluminiowe pedały. Na życzenie klienta Brabus będzie również glazurował różne elementy wewnętrzne, takie jak przełączniki, otwory wentylacyjne i inne elementy. Tuner oferuje również wykończenie z włókna węglowego. 

Porsche Taycan Brabus

Fot. Brabus

Rolls-Royce w wydaniu Brabusa to wciąż stateczna limuzyna, lecz z nutą szaleństwa

Na Porsche się jednak nie skończyło. Niemcy wzięli na warsztat także Rolls-Royce’a, a dokładniej model Ghost. Tu z kolei zmiany są większe niż można by się spodziewać po tak statecznej i drogiej limuzynie. Niemiecki tuner wkomponował w nadwozie bardzo sportowe z wyglądu spojlery i lotki z włókna węglowego, a z tyłu standardowe końcówki układu wydechowego wymienił na odważniejsze „lornetki”. Całość robi jednak duże wrażenie, szczególnie przy obecności tych chromowanych obręczy kół typu monoblock o średnicy aż 22 cali. Brabus po raz pierwszy miał styczność z zaprojektowanym przez BMW, podwójnie doładowanym silnikiem V12 o pojemności 6.75 litra. Tuner podniósł moc do okrągłych 700 KM a maksymalny moment obrotowy do 950 Nm. W efekcie sprint tej mierzącej ponad 5,5 m limuzyny wynosi raptem 4,6 sekundy.

Rolls-Royce GhostRolls-Royce Ghost Brabus

Tanio oczywiście nie jest. Ceny 911 Turbo S Cabrio, Taycana Turbo S i Ghosta w ich wykonaniu wynoszą kolejno 405 157, 649 191 i 327 442 euro. Za wyjątkowość się w końcu płaci.

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama
Reklama