W styczniu miało miejsce szczególne wydarzenie dla (nie tylko) japońskiej marki. Wtedy to bowiem zadebiutował najszybszy i najbardziej ekstremalny miejski hot hatch na rynku, a więc Toyota GR Yaris. Samochód z genami rajdówki korzysta z turbodoładowanej jednostki 1.6 R3, która rozwija aż 261 KM mocy i 360 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z niską masą na poziomie 1280 kg i zaawansowanym napędem na cztery koła auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 5,5 s. Prędkość maksymalna japońskiego hot hatcha wynosi 230 km/h.
Toyota GR Yaris – mały wariat
Teraz Toyota we współpracy ze sportowym działem Gazoo Racing wydała szereg modyfikacji wizualnych, w które można wyposażyć GR Yarisa. Co prawda, już standardowej wersji niczego nie brakuje, ale jak widać, da się z niej zrobić jeszcze bardziej rasowego hot hatcha. W skład ulepszeń wchodzi m.in. zmniejszający prześwit o 12 mm masywny dyfuzor przedniego zderzaka czy nowy dyfuzor z czterema końcówkami układu wydechowego (zwykły GR Yaris ma dwie). Sylwetkę auta wizualnie obniżają także czarne błyszczące listwy progowe.
Oprócz tego dostępne są specjalne akcesoria, jak np. rama tablicy rejestracyjnej z włókna węglowego, dodatkowe paski na nadwoziu, specjalne nakrętki na wentyle, śruby felg a także inne drobiazgi.
W kabinie również pojawiło się kilka innych elementów. Są to m.in. nowe dywaniki podłogowe, mata do bagażnika czy karbonowe listwy wykończeniowe na desce rozdzielczej i panelach drzwi.
Dodatki od Gazoo Racing, czyli jak nie zepsuć dobrego
Jedyną częścią wpływającą w pewnym stopniu na właściwości jezdne jest przednia kolumna rozporowa. Dodatkowo podkreśla ona komorę silnika z czerwonymi krawędziami, wizualnie łącząc się z czerwoną pokrywą jednostki napędowej. Ponadto auto wyposażono w urządzenie rejestrujące dane Gazoo, które pokazuje dane o wydajności odczytywane za pomocą specjalnej aplikacji komputerowej.
Nie wprowadzono natomiast żadnych zmian w jednostce napędowej. Jednak nie było to potrzebne. Już bowiem „seria” w zupełności wystarcza do szaleństw, zwłaszcza, że wyposażono ją w skrzynię manualną o sportowej charakterystyce.