Audi RS6 Avant jest już dostępne w sprzedaży. To praktyczne oraz eleganckie kombi posiada 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Generuje moc 600 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Trafia ona na wszystkie wszystkie cztery koła za pośrednictwem ośmiostopniowej przekładni Tiptronic. Kilka firm tuningowych już zaprezentowało swoje pakiety dla użytkowych kombi, w tym ABT i autorski zestaw o mocy 740 KM i 920 Nm. Żadna z nich nigdy nie odważyła się jednak wcześniej zbliżyć do pułapu mocy Bugatti Veyrona
Audi RS6 Avant Wheelsandmore – do wyboru do koloru
Dobra wiadomość jest następująca – Wheelsandmore właśnie to zrobił. Niemiecki tuner o ciekawie brzmiącej nazwie stworzył z rozmachem pięć pakietów modyfikacji mocy.
„Najsłabszy” o nazwie Stage 1 kosztuje 2100 euro i podnosi parametry niemieckiego kombi do 700 KM i 920 Nm. Pakiet Stage 2 kosztuje 7668 euro, oferuje wzrost mocy do 715 KM i 930 Nm oraz sportowy układ wydechowy Capristo. Stage 3 za 12 521 euro obejmuje wzrost mocy i momentu do 775 KM i 1060 Nm, nowy układ dolotowy oraz nowy kolektor dolotowy. Stage 4 kosztuje już 36 342 euro i zapewnia większe turbosprężarki dające 965 KM i 1060 Nm.
Fot. wheelsandmore.com / Audi RS6 Avant
Wyobraźnię pasjonatów i konsumentów rozpala szczególnie ten ostatni i zarazem najmocniejszy – Stage 5. Czyni on z rodzinnego Audi prawdziwy pocisk na kołach.
Kombi mocniejsze od Bugatti Veyrona
Zaoferowana „turbowersja” RS6 Avant – TenTension, idzie na całość, uwalniając pełen potencjał jednostki V8 z podwójnym turbodoładowaniem, pod maską skądinąd rodzinnego samochodu. Dokonano modernizacji sprzętu i oprogramowania. Zmieniono bowiem turbosprężarki, zmodyfikowano wlot powietrza i kolektor oraz zastosowano nowy zestawów filtrów powietrza, filtry cząstek stałych oraz tylne tłumiki. Podzespoły połączono ze zoptymalizowanym oprogramowaniem. 4,0-litrowa jednostka rozwija moc 1010 KM z momentem obrotowym sięgającym 1250 Nm. Prędkość maksymalna niemieckiego kombi ma wynieść aż 340 km/h.
Wynik ten wydaje się być kosmiczny i wymaga zapłacenia za najdroższe modernizacje ponad 40 000 €. Producent nie zdradza jednak szczegółów przyspieszenia, ale przy tej sumie z pewnością zadowolą każdego klienta.
Oczywiście Wheelsandmore ma również kilka innych ulepszeń i rarytasów dla nowego RS6 Avant, w tym kilka zestawów 22-calowych kół, w pełni regulowane zawieszenie, wydajny układ wydechowy i inne. Pozostaje zatem czekać cierpliwie na testy i wrażenia posiadaczy.