Czego szukasz?

Załóż konto w Betfan!

Samochody elektryczne

Hyundai Ioniq 6 po oficjalnej premierze. Elektryczny Streamliner z ponad 600 km zasięgu

Hyundai już jakiś czas temu pokazał światu swój nowy model Ioniq 6, zdradzając jednak niewiele szczegółów. Te ujawnił na światowej premierze modelu.

hyundai ioniq 6
Fot. Hyundai

Ioniq 6 zapewnia zasięg elektryczny szacowany na ponad 610 km, zgodnie ze standardem WLTP, a także ultraszybkie ładowanie 400 V/800 V. Wszystko dzięki zastosowaniu E-GMP, dedykowanej platformy dla pojazdów elektrycznych Hyundai Motor Group. Ma również najbardziej aerodynamiczną sylwetkę spośród dotychczasowych modeli Hyundai, oraz szereg usprawniających funkcji. To m.in. dwukolorowe oświetlenie nastrojowe dopasowujące się do prędkości, system EV Performance Tune-up i technologia Electric Active Sound Design (e-ASD).

Spersonalizowane wnętrze zaprojektowane z myślą o łatwości użytkowania

Elektryczny Streamliner wykorzystuje zalety platformy E-GMP, która umożliwiła zastosowanie wynoszącego 2950 mm, długiego rozstawu osi, pomiędzy 20-calowymi lub 18-calowymi kołami. Dzięki imponującej długości całkowitej 4855 mm, Ioniq 6 o szerokości 1880 mm i wysokości 1495 mm wyróżnia się eleganckim i stylowym wyglądem.

Wnętrze modelu zostało specjalnie zaprojektowane, aby służyć jako wygodne i spersonalizowane schronienie. Dwukolorowe oświetlenie nastrojowe pozwala kierowcy dostosować wygląd wnętrza kabiny, wybierając spośród 64 kolorów i sześciu wstępnie stworzonych motywów. Tryb Speed ​​Sync Lighting dodaje emocji podczas jazdy, dopasowując jasność oświetlenia przedniej części wnętrza do prędkości pojazdu.

Opcjonalne przednie fotele Comfort Relaxation promują wypoczynek, dzięki regulacji położenia fotela. Ponadto wszystkie fotele są produkowane specjalnie dla modeli w pełni elektrycznych i są o około 30 procent cieńsze niż w innych konwencjonalnych modelach, zapewniając więcej miejsca pasażerom. Dostępne są cztery porty USB typu C i jeden typu A, aby poprawić wygodę klienta.

Spersonalizowane wrażenia z jazdy Ioniq 6 są dodatkowo wzmacniane przez system EV Performance Tune-up, który pozwala kierowcy swobodnie regulować siłę wspomagania kierownicy, moc silnika, czułość pedału przyspieszenia i tryb układu napędowego. Kierowcy mogą tworzyć różne kombinacje za pomocą zaledwie kilku kliknięć, aby spełnić swoje indywidualne potrzeby.

hyundai ioniq 6

Fot. Hyundai

Dostarczanie dużej mocy i energii na zapas

Ioniq 6 jest dostępny z szeroką gamą napędów i akumulatorów dostosowanych do potrzeb każdego klienta. Zapewniający większy zasięg akumulator 77,4 kWh można połączyć z dwoma układami silników elektrycznych, z napędem na tylne koła (RWD) lub na wszystkie koła (AWD). Topowa konfiguracja z dwoma silnikami napędzającymi obie osie (AWD), zapewnia łączną moc 325 KM i 605 Nm momentu obrotowego. Ten wariant może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,1 sekundy.

Ioniq 6 może pochwalić się zaskakująco niskim katalogowym zużyciem energii. Według danych WLTP szacowane zużycie energii przez standardowy akumulator 53 kWh z 18-calowymi oponami i napędem na tył (RWD) wynosi mniej niż 14 kWh/100 km. To sprawia, że ​​model jest jednym z najbardziej energooszczędnych pojazdów na rynku.

Ioniq 6 może obsługiwać zarówno infrastrukturę ładowania 400 V, jak i 800 V bez konieczności stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Dzięki ładowarce o mocy 350 kW Ioniq 6 można naładować od 10 do 80 procent w zaledwie 18 minut.

Ioniq 6, podobnie jak wcześniej Ioniq 5, zapewnia innowacyjną funkcję Vehicle to Load (V2L). Umożliwia ona klientom ładowanie dowolnych urządzeń elektrycznych. Jest idealna do zasilania potrzebnych produktów podczas przerwy w dostawie prądu, na kempingu lub podczas wydarzeń zewnętrznych. V2L jest włączany za pomocą dostępnego adaptera wpinanego do zewnętrznego portu ładowania. Oprócz zewnętrznego gniazdka elektrycznego pod tylną kanapą znajduje się drugie gniazdo przystosowane do ładowania laptopów, telefonów i innych urządzeń.

ZOBACZ TAKŻE
Samochody niedostępne w Polsce - Hyundai Casper. Uroczy crossover

Zaawansowane technologie i przemyślane funkcje

Modułowa deska rozdzielcza modelu Ioniq 6 składa się z 12-calowego, dotykowego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego i cyfrowego zestawu wskaźników o przekątnej 12 cali. Wykorzystują one zaawansowane technologie dla zwiększenia cyfrowych doświadczeń użytkownika, który może dostosować je do swoich potrzeb.

System informacyjno-rozrywkowy Ioniq 6 w czasie rzeczywistym wyświetla promień zasięgu pojazdu w oparciu o aktualny poziom naładowania. Usługi Connected Car pomagają również w wyszukiwaniu i planowaniu najlepszej trasy, z uwzględnieniem stacji ładowania.

Apple CarPlay i Android Auto świetnie prezentują się na tym panoramicznym wyświetlaczu. Dostępna jest obsługa wielu połączeń Bluetooth, dzięki czemu dwa urządzenia mogą być sparowane w tym samym czasie. Jedno może służyć do połączeń telefonicznych, a drugie do przesyłania muzyki. Osiem głośników systemu nagłośnienia klasy premium firmy Bose, z subwooferem, jest strategicznie rozmieszczonych w całym pojeździe, zapewniając wysokiej jakości wrażenia dźwiękowe. System nawigacji jest oferowany z aktualizacjami systemu info-rozrywki i map.

hyundai ioniq 6

Fot. Hyundai

Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa

Ioniq 6 jest wyposażony w kolejny poziom zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy Hyundai SmartSense, zapewniających bezpieczeństwo i wygodę w trakcie podróży.

Highway Driving Assist 2 (HDA 2) pomaga utrzymywać zadaną prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu podczas jazdy po autostradzie oraz pomaga utrzymać pojazd centralnie na pasie ruchu podczas jazdy, nawet na zakręcie. W przypadku, gdy pojazd z boku jedzie bardzo blisko, pomaga dostosować tor pojazdu, aby uniknąć niebezpieczeństwa. W przypadku jazdy powyżej pewnej prędkości i trzymając kierownicę, poprzez włączenie kierunkowskazu aktywuje automatyczną zmienę pas ruchu we wskazanym kierunku.

Inteligentny tempomat (SCC) pomaga utrzymać odległość od poprzedzającego pojazdu i jechać z prędkością wybraną przez kierowcę, odzwierciedlając wyuczony styl jazdy kierowcy. Gdy SCC jest nieaktywny, funkcja uczy się stylu jazdy kierowcy. Po aktywacji SCC funkcja zatrzymuje naukę i jedzie automatycznie, naśladując wyuczony styl jazdy.

Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) pomaga uniknąć kolizji czołowych podczas jazdy. Jeśli poprzedzający pojazd nagle zwolni lub zostanie wykryte ryzyko kolizji czołowej, z uwagi na stojący pojazd lub pieszego, generuje ostrzeżenie. Po ostrzeżeniu, jeśli ryzyko kolizji utrzymuje się, może pomóc w hamowaniu awaryjnym. Podczas jazdy, jeśli istnieje ryzyko kolizji z rowerzystą jadącym z przodu lub z nadjeżdżającym pojazdem podczas skręcania na skrzyżowaniu, system może pomóc w hamowaniu awaryjnym. Wybrane wersje wyposażono w ulepszone funkcje Junction Crossing, Lane-Changing Oncoming oraz Lane-Changing Side wraz Evasive Steering Assist. 

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Hyundai Elantra 1.6 MPI 123 KM - luksus na każdą kieszeń

Co jeszcze?

Inne funkcje półautonomicznej jazdy to Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), który dostosowuje prędkość pojazdu do ograniczenia prędkości, oraz High Beam Assist (HBA). System ten pomaga włączać i wyłączać światła drogowe w nocy w przypadku zbliżających się pojazdów na przeciwnym pasie ruchu.

IONIQ 6 ma kilka funkcji związanych z uwagą kierowcy. Driver Attention Warning (DAW) analizuje uwagę kierowcy podczas jazdy i ostrzega w razie potrzeby. Ostrzega w przypadku wykrycia oznak nieuwagi kierowcy i w razie potrzeby zaleca odpoczynek. Podczas postoju kierowca jest ostrzegany o odjeździe poprzedzającego pojazdu.

Kilka funkcji działa jednocześnie, pomagając uniknąć kolizji w różnych sytuacjach drogowych. Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) pomaga uniknąć kolizji z tyłu pojazdu podczas zmiany pasa. Podczas uruchamiania kierunkowskazów w celu zmiany pasa ruchu, jeśli istnieje ryzyko kolizji z pojazdem znajdującym się z tyłu, może wydać ostrzeżenie. Jeśli wyjeżdżasz z równoległego miejsca parkowania i istnieje ryzyko kolizji z pojazdem znajdującym się z tyłu, może pomóc awaryjnie zahamować.

Inna funkcja, Blind-Spot View Monitor (BVM), po włączeniu kierunkowskazu wyświetla na ekranie zestawu wskaźników widok martwego pola w celu bezpiecznej zmiany pasa ruchu. Ioniq 6 zapewnia również bezpieczeństwo pasażerom na tylnych fotelach. Wszystko dzięki systemowi Safe Exit Warning (SEW), który ostrzega, gdy inny pojazd zbliża się od tyłu podczas wysiadania. Gdy pasażer otworzy drzwi, aby wysiąść z zaparkowanego pojazdu, a system wykryje pojazd zbliżający się od tyłu, wyda wtedy ostrzeżenie.

Bezpieczeńtwo i ułatwienia życia

Różnorodne funkcje ułatwiające parkowanie sprawiają, że parkowanie w różnych okolicznościach jest łatwiejsze niż dotychczas. Remote Smart Parking Assist 2 (RSPA 2) pomaga zająć lub opuścić miejsce parkingowe z zewnątrz pojazdu poprzez polecenia zdalne. Ta funkcja działa w przypadku parkowania równoległego, prostopadłego, a nawet ukośnego.

Surround View Monitor (SVM) wyświetla widok wokół pojazdu, zapewniając bezpieczne parkowanie. Forward/Side/Reverse Parking Collision-Avoidance Assist (PCA) pomaga uniknąć kolizji z pieszymi i obiektami wokół pojazdu podczas parkowania. Jeśli istnieje ryzyko kolizji z pieszymi lub przedmiotami podczas parkowania, wydaje ostrzeżenie. Po ostrzeżeniu, jeśli ryzyko kolizji wzrasta, automatycznie wspomaga hamowanie awaryjne.

Podobnie Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA) pomaga uniknąć kolizji z pojazdami nadjeżdżającymi z lewej lub prawej strony pojazdu podczas wyjeżdżania jak i cofania. Jeśli istnieje ryzyko kolizji z nadjeżdżającym pojazdem z lewej lub prawej strony, system wyświetla ostrzeżenie. Po ostrzeżeniu, jeśli ryzyko kolizji wzrasta, automatycznie wspomaga hamowanie awaryjne.

ZOBACZ TAKŻE
Hyundai Ioniq 5 totalnym wygranym konkursu na Światowy Samochód Roku. Elektryki zgarnęły pięć z sześciu nagród

Aktualizacja oprogramowania OTA

Ioniq 6 to pierwszy model marki Hyundai, który oferuje funkcję bezprzewodowej aktualizacji oprogramowania (OTA) dla różnych kontrolerów. Ta technologia umożliwia kierowcom aktualizacje sterowników pojazdu odpowiedzialnych za prace urządzeń elektrycznych, autonomicznej jazdy, akumulatora i innych, aby zapewnić bezpieczniejszą i wygodniejszą jazdę. Kierowcy mogą również aktualizować mapy i oprogramowanie multimedialne za pomocą funkcji OTA.

Ioniq 6 ma trafić do produkcji w trzecim kwartale 2022 roku. Nieznana jest jeszcze data wprowadzenia modelu na europejskie rynki, w tym do Polski. 

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama