Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Mach 1 w Europie. Ruszają dostawy najbardziej usportowionego Forda

Ford ogłosił, że ruszyły pierwsze dostawy nowego Forda Mustanga Mach 1 w Europie – najbardziej usportowionego Mustanga, jaki kiedykolwiek był oferowany klientom na Starym Kontynencie.

mach 1 w europie
Fot. Ford

Mach 1 w Europie. Poprawiono osiągi „zwykłego” Mustanga

Osiągi najlepiej sprzedającego się samochodu sportowego na świecie zostały w Mustangu Mach 1 jeszcze poprawione. Wszystko dzięki specjalnie zestrojonemu 5,0-litrowemu silnikowi V8 dysponującemu mocą 460 KM oraz szczególnym specyfikacjom skrzyni biegów. Dla modelu przygotowano także rozwiązania aerodynamiczne oraz nowe systemy chłodzenia podzespołów, wpływające na większą sprawność i lepsze wyniki na torze.

Mustang Mach 1 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy. Zwiększona o 22 procent w stosunku do Mustanga GT siła docisku wpływa na dwa aspekty. To oczywiście lepsza zdolność pokonywania zakrętów i stabilność przy dużych prędkościach. Po raz pierwszy trafia do Europy limitowana seria modelu, sygnowana legendarnym emblematem Mach 1. Wraz z nią fani samochodów wyczynowych otrzymują oczywiście drapieżny design, wyścigowe osiągi i niezbędne na torze elementy wyposażenia.

Pełnokrwisty koń wyścigowy

Całkowicie aluminiową jednostkę V8 Forda Mustanga Mach 1 wyposażono w wysokowydajny układ dolotowy Open Air Induction System i kolektor z 87-milimetrowymi przepustnicami. Kombinacja systemu niskociśnieniowego wtrysku paliwa do kolektora z wysokociśnieniowym bezpośrednim wtryskiem do komory spalania, zapewnia moc 460 KM przy 7250 obr./min. i moment obrotowy 529 Nm przy 4900 obr./min. 

Dodatkowa chłodnica oleju silnikowego oraz nowa podstawa filtra oleju, dbają o optymalny przepływ oleju i utrzymują wysoką wydajność na torze.

Kupujący Mustanga Mach 1 mają do wyboru trwałe, precyzyjne skrzynie biegów, zaprojektowane tak, aby ułatwiać zmiany przełożeń przy wysokich obrotach. Sześciostopniowa manualna skrzynia biegów TREMEC, oferowana po raz pierwszy w Europie w seryjnym Mustangu, współpracuje z wytrzymałym sprzęgłem dwutarczowym. Dzięki krótkiemu skokowi dźwigni zmiany biegów agresywne zmiany w górę i redukcje są szybsze, płynniejsze i bardziej precyzyjne. Przyczynia się do tego także funkcja wyrównania obrotów silnika rev-matching i możliwość zmiany przełożenia na wyższe bez zwalniania pedału przyspieszenia. Dostępna jest również zaawansowana 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów Forda. Jest ona wyposażona w zmodernizowany konwerter momentu obrotowego i przygotowane dla tego modelu charakterystyki przełożeń.

ZOBACZ TAKŻE
Samochody niedostępne w Polsce - Ford F Super Duty. Imponujące liczby

Obie skrzynie biegów wyposażone są w specjalną chłodnicę oleju. Wspiera je układ chłodzenia tylnej osi oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Zapewnia to oczywiście płynną dystrybucję momentu obrotowego na koła. W układzie 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów zastosowano natomiast drugą chłodnicę oleju. Jest ona chłodzona powietrzem, co poprawia obniżanie temperatury pracy oleju o 75 procent.

Mach 1 w Europie. Co jeszcze?

Udoskonalenia aerodynamiczne obejmują nowy dwuczęściowy grill, nową dolną osłonę chłodnicy oraz boczne wloty powietrza, które przyczyniają się do poprawy chłodzenia. To także nowy przedni splitter, osłonę podwozia, jednopłatowy tylny spojler i wydajny tylny dyfuzor, które poprawiają siłę docisku i parametry aerodynamiczne. Wydłużona osłona podwozia wykorzystuje również specjalne żebra, kierujące strumień powietrza chłodzącego na tarcze hamulców. Te wyposażone są w tym modelu w bardziej zaawansowany układ wspomagania, dbający o zachowanie non stop wysokiej skuteczności hamowania. Sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo zapewniają krótszą niż 32 metry drogę hamowania z prędkości 100 km/h.

Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy, elektroniczna kontrola parametrów zawieszenia MagneRide oraz sztywniejsze przednie sprężyny i drążki stabilizatora zostały specjalnie przygotowane z myślą o wyczynowych ambicjach Mustanga Mach 1, a w połączeniu z udoskonaloną aerodynamiką zapewniają możliwość wyjątkowo szybkiej zmiany kierunku jazdy i zapanowania nad zmianą kierunku obciążeń w zakrętach.

ZOBACZ TAKŻE
Ford Rotunda - niesamowita historia i przykry koniec legendarnego obiektu

Styl podkreślający osiągi

Stylistyka nawiązująca do wyścigów samochodowych jest oczywiście znakiem rozpoznawczym kultowego Mustanga Mach 1. Na linie stylistyczne najnowszej generacji duży wpływ mają elementy poprawiające aerodynamikę. To przednie osłony chłodnicy, przedni splitter, tylny dyfuzor i tylny spojler, wykończone charakterystycznym lakierem czarnym o wysokim lub niskim połysku oraz lakierem Magnetic. Model wyróżniają 19-calowe felgi w nastrojowym kolorze Dark Tarnish z niskim połyskiem.

Klienci staną przed wyborem jednej z ośmiu  kombinacji kolorów nadwozia oraz wyrazistych pasów na masce i bokach. Logo Mach 1 jednak pojawia się na tylnej pokrywie bagażnika i na przednich błotnikach niezależnie od wybranego koloru. Dostrojony specjalnie dla Mach 1 aktywny układ wydechowy z zaworami Active Valve Performance kończą cztery końcówki wydechu o średnicy 4,5 cala. Wzmacniają one dodatkowo dźwięk silnika i wpływają na jego rozpoznawalny styl.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama