Limitowana edycja na cześć pięciu oryginalnych prototypów GT
Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition ma biały lakier Wimbledon White z grafiką Antimatter Blue, w tym potrójny pas wyścigowy na dachu. Widoczne są odsłonięte elementy z włókna węglowego, w tym 20-calowe koła w kolorze Antimatter Blue (unikalna barwa dla Forda GT). Pojazd ma także odsłonięty przedni spojler z włókna węglowego, progi boczne, podstawy lusterek, żaluzje silnika i tylny dyfuzor wykończone w połysku. Zaciski hamulcowe Brembo lakierowane w kolorze srebrnym z czarną grafiką oraz czarne nakrętki kół dodatkowo unowocześniają estetykę.
Włókno węglowe jest również obecne w kabinie. To progi drzwi z włókna węglowego, dolna część słupków A i konsola, a także z matowe akcenty również z włókna węglowego. Z niego wykonane są także fotele, pokryte Alcantarą w kolorze Lightspeed Blue ze srebrnymi przeszyciami. Na powierzchni siedzeń i zagłówkach wytłoczono logo GT.
Deskę rozdzielcza pokryto skórą w kolorze Ebony i Alcantarą w kolorze Lightspeed Blue. Alcantarą pokryto również słupki i podsufitkę. Niebieskie aplikacje Antimatter Blue na desce rozdzielczej, listwach przy drzwiach i konstrukcji siedzeń skoordynowano wizualnie z wyjątkowymi kołami. Kierownicę wykończono Alcantarą w kolorze Ebony z czarnymi przeszyciami. Łopatki zmiany biegów z podwójnym sprzęgłem są natomiast surowe i wypolerowane.
Oryginalne prototypy Forda GT podkreślają pomysłowość i szybkość
Mając na celu pokonanie Ferrari i wygranie Le Mans, Ford rozpoczął prace nad własnym samochodem wyścigowym w 1963 roku. Niecały rok później podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku w 1964 roku zaprezentowano prototyp Forda GT (podwozie GT/101).
Zbudowano pięć prototypów GT – to pierwsze modele Forda wykorzystujące głęboką analizę aerodynamiczną do optymalizacji osiągów przy dużych prędkościach. Są to jedne z najważniejszych samochodów produkowanych przez Forda, stanowiące podstawę programu GT. Jego kulminacją były miejsca 1-2-3 podczas wyścigu Le Mans w 1966 roku. Samochody symbolizują przełomową inżynierię, która jest kontynuowana przez Forda w 2022 roku Edycją GT Heritage.
Spośród pięciu zbudowanych prototypów Forda GT, podwozie GT/105 jest jedynym, które przetrwało i nosi barwy zgodne z ówczesną wersją. Podwozia GT/101 i GT/102 zostały zezłomowane po testach zderzeniowych Le Mans i Monza. Testy te miały jednak kluczowe znaczenie dla wprowadzenia znaczących ulepszeń w GT/103, GT/104 i GT/105. Pierwsze zwycięstwo Ford GT odniósł w 1965 roku. GT/103 wygrał wyścig Daytona z Kenem Milesem i Lloydem Ruby za kierownicą, a GT/104 zajął trzecie miejsce z Bobem Bondurantem i Ritchiem Gintherem. Zarówno GT/103, jak i GT/104 przemalowano i są teraz ekskluzywnymi eksponatami w Muzeum Shelby w Boulder w Kolorado.