Volvo chce być odpowiedzialne środowiskowo i wierzy, że to dobra droga
W ramach ambicji całkowitego wyeliminowania skóry firma Volvo aktywnie pracuje nad znalezieniem wysokiej jakości ekologicznych materiałów stosowanych obecnie w przemyśle samochodowym. Firma dąży do tego, by od 2025 roku aż 25 % materiałów w nowych samochodach Volvo pochodziło z recyklingu lub miało pochodzenie biologiczne. Do 2040 r. firm chce działać całkowicie w obiegu zamkniętym. Szwedzi chcą, aby wszyscy ich bezpośredni dostawcy, w tym dostawcy materiałów, wykorzystywali do 2025 roku 100% energii odnawialnej.
Rezygnacja ze skór zwierzęcych ma swoje uzasadnienie środowiskowe. Firma dostrzega negatywny wpływ hodowli bydła na środowisko, w tym wylesianie. Szacuje się, że zwierzęta gospodarskie są odpowiedzialne za około 14% globalnych emisji gazów cieplarnianych związanych z działalnością człowieka. Większość pochodzi oczywiście z hodowli bydła. Szwedzka marka podejmuje to działanie, ponieważ wierzy, że odchodzenie od skór jest krokiem we właściwym kierunku. Zamiast skórzanych elementów tapicerowanych wnętrza, Volvo zaoferuje swoim klientom alternatywy. To przede wszystkim wysokiej jakości ekologiczne materiały wykonane ze źródeł biologicznych i pochodzących z recyklingu.
To kolejny producent, który stosuje materiały pochodzące z recyklingu
Jednym z przykładów jest tworzywo nazwane Nordico. To nowy materiał wykończeniowy stworzony przez Volvo, składający się z materiałów pochodzących z recyklingu. Zawiera butelki PET oraz materiały pozyskane ze ścinek leśnych i z przetworzonych korków do wina. Ten wysokiej jakości materiał ten zadebiutuje w nowej generacji modeli Volvo.
Volvo będzie również nadal oferować opcje mieszanek wełny od dostawców posiadających certyfikaty odpowiedzialnego pozyskiwania wełny. Firma dąży bowiem do zapewnienia troski o zwierzęta także na etapie dostaw wełny. Szwedzka marka dąży również do ograniczenia wykorzystania produktów resztkowych z produkcji zwierzęcej powszechnie stosowanych w produkcji tworzyw sztucznych, gumy, smarów i klejów, jako część materiału lub jako środek chemiczny w procesie produkcji lub obróbki materiału.