Connect with us

Czego szukasz?

Biznes

Niespodziewana zmiany personalne w Grupie Volkswagena w Polsce. Bowsza i Zadworny zamienili się stanowiskami

W dniu 1 października 2022 roku stanowisko Dyrektora Marki Volkswagen obejmie Michał Bowsza, który przez ostatnie czternaście lat kierował marką Audi w Polsce. Stanowisko Dyrektora Marki Audi obejmie Łukasz Zadworny, który dotąd przewodził marce Volkswagen w Polsce.

michał bowsza łukasz zadworny
Fot. Audi

Kim jest Michał Bowsza?

Michał Bowsza jest managerem z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Pracował dla czołowych marek koncernu Volkswagen – takich jak Audi, Porsche, Volkswagen i Volkswagen Samochody Dostawcze. Od połowy 2008 roku pełni funkcję Dyrektora Marki Audi. W tym czasie zwiększył sprzedaż Audi o niespełna 500%, czterokrotnie zwiększając udział w rynku.

Doskonale rozumie procesy zarządcze na poziomie importerskim i dealerskim. Był inicjatorem i współtwórcą programu finansowania Audi Perfect Lease, który stał się standardem i wzorem dla wielu marek. Zainicjował i stworzył koncepcję Best Performing Dealer – która wyzwoliła profesjonalizację zarządzania polską siecią dealerską Audi. Inicjatywa powstała w oparciu o najlepsze praktyki biznesowe czołowych organizacji detalicznych w USA, Wielkiej Brytanii, Szwecji i Niemczech.

Z sukcesem przewodził także licznym projektom grupowym, m.in. wdrożeniu systemu NADIN, standaryzacji procesu sprzedaży OMD oraz zarządzania marżą Margin Insight. Michał zbudował zespół osiągający doskonałe wyniki, dla którego wzajemny szacunek, kultura sukcesu, zaangażowanie i motywacja to najważniejsze wartości w pracy zawodowej.

ZOBACZ TAKŻE
"To trochę głupie". Szef designu DS jest przeciwny ekranom w samochodach

Zadworny przeprowadził Volkswagena przez transformację

Łukasz Zadworny związany jest z branżą samochodową od dwudziestu lat, a stanowisko Dyrektora Marki Volkswagen objął 1 czerwca 2015 roku. Wcześniej przez 13 lat związany był z marką Skoda (najpierw przez siedem lat pełniąc funkcję Dyrektora Działu Marketingu, a przez kolejne 6 – zarządzając marką w naszym kraju).

Przez ostatnie siedem lat pod wodzą Łukasza Zadwornego Volkswagen przeszedł oczywiście olbrzymią transformację. Marka postawiła m.in. na pracę nad rentownością sieci dealerskiej i rozwój na płaszczyźnie elektromobilności. Volkswagen znacząco rozbudował gamę oferowanych modeli, z naciskiem na w pełni elektryczne samochody z rodziny ID. – ID.3, ID.4 i ID.5.

Łukasz Zadworny zawsze podkreślał i doceniał profesjonalizm koleżanek i kolegów, z którymi przez lata pracował w zespołach obu marek i wspólnie z nimi osiągnął świetne rezultaty.

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama