Michael Gruen – kariera w Hondzie
Dla Michaela Gruena kariera w firmie Honda trwa od 1992 roku. Wtedy to po uzyskaniu tytułu magistra uczelni technicznej, przyjął on posadę w przedstawicielstwie Hondy w Niemczech, w dziale obsługi posprzedażnej. Na swoim koncie miał już wtedy kilkuletnie doświadczenie w pracy w dealerstwie samochodowym i motocyklowym, zdobyte podczas praktyk przed studiami oraz w trakcie studiów licencjackich.
Rozwój zawodowy Michaela Gruena był bardzo dynamiczny, gdyż niemal co 4 lata podejmował on kolejne wyzwania w różnych działach Hondy. Co więcej, pracował w ramach wszystkich trzech gałęzi produktowych firmy – samochodów, motocykli oraz maszyn i urządzeń.
W 2013 roku Michael Gruen przyjął propozycję pracy w europejskiej centrali Hondy w Wielkiej Brytanii. Zdobyte tam doświadczenie zaowocowało kolejnym etapem kariery, który rozpoczyna się właśnie w Polsce. Stanowisko prezesa polskiego oddziału Hondy objął on w bardzo trudnych warunkach ekonomicznych spowodowanych rozwojem pandemii koronawirusa.
Podejmuje pracę w trudnym okresie
O ile sposoby czy terminy osiągnięcia zamierzonych celów – mając na uwadze obecną sytuację –muszą zostać zmienione, o tyle same cele pozostają bez zmian.
Advanced & Sporty to slogan firmowy związany z postrzeganiem marki Honda. Zdaniem Michaela Gruena doskonale oddaje on charakter pojazdów Hondy, które zbudowane są w oparciu o najnowocześniejsze rozwiązania techniczne i w których, niezależnie od pojemności silnika, drzemie sportowe DNA. Jednym z celów nowego prezesa Hondy w Polsce jest umocnienie tego wizerunku na lokalnym rynku.
Najbliższa przyszłość to dla Hondy nie tylko era elektryfikacji, ale również intensywnego rozwoju technicznego w zakresie komunikacji czy telematyki. Postęp w tych dziedzinach wynika z zapotrzebowania społeczeństwa na nowoczesny, czysty sposób przemieszczania się wsparty najnowszymi systemami ułatwiającymi komunikowanie się.
Japońska marka zadeklarowała, że do 2022 roku wszystkie główne modele marki oferowane w Europie zostaną zelektryfikowane. Jest to duże wyzwanie szczególnie dla polskiego rynku. Trend związany z elektryfikacją – na tle innych krajów – zaczął się w Polsce stosunkowo późno.
Michael Gruen będzie ściśle współpracować z partnerami Hondy podczas przygotowań do nadchodzących zmian a następnie podczas ich wdrażania.