Świetna sprzedaż Forda Pumy w Europie
Ford Puma zaliczył bardzo mocne wejście na europejski rynek. Model sprzedał się na Starym Kontynencie w 2020 roku w ponad 118 tysiącach egzemplarzy. Wynik ten szczególnie dobrze wygląda na tle innych modeli marki – Puma sprzedawała się w 2020 roku lepiej niż popularne SUV-y Forda – Ecosport, Edge oraz Kuga.
W tym miejscu warto zaznaczyć, że w wybranych miesiącach sprzedaż Pumy w Europie była także wyższa niż Fiesty, niezwykle popularnego modelu Forda, który w niektórych krajach jest przecież bestsellerem.
Trend ten jest niezaprzeczalny, bowiem sytuacja taka miała miejsce w sierpniu, październiku oraz grudniu 2020 roku, a także styczniu 2021 roku. Ogółem w trzech ostatnich szczegółowo zbadanych pod względem sprzedaży miesiącach (listopad 2020 – styczeń 2021), Puma sprzedała się w Europie w 35 751 egzemplarzach. To o 2,5% więcej niż Fiesta, która znalazła w tym czasie 34 862 nabywców.
Nie tylko wyrazisty design
Nowa Puma to kompletnie inny model od swojego poprzednika, produkowanego w latach 1997-2002 małego, sportowego coupé. Wspólna jest jedynie nazwa, choć nawiązaniem do poprzedniej Pumy są także kształty przednich świateł. Poza przyciągającym spojrzenia nadwoziem, kompaktowy crossover Forda oferuje nowoczesne napędy oraz wiele technologii przyjaznych kierowcy.
Oferta Pumy w Polsce obejmuje silniki benzynowe i hybrydowe. W sprzedaży dostępna jest oszczędna, 3-cylindrowa jednostka 1.0 Ecoboost – o mocy 95 KM. Zamówić można także dwie zaawansowane i oszczędne hybrydy – o mocy 125 i 155 KM, wersja o mocy 125 KM występuje również w konfiguracji z automatyczną skrzynią biegów. Osiągi jednostki spalinowej wspomaga w nich 48-woltowy układ hybrydowy.
Świetna sprzedaż Forda Pumy także w Polsce
Zalety nowego Forda Puma doceniają także klienci w Polsce. W pierwszych dwóch miesiącach 2021 roku model ten odnotował wzrost sprzedaży o imponujące 123% względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Sprzedano bowiem 455 egzemplarzy modelu względem 204 sztuk w styczniu i lutym 2020 r.
Klienci w zdecydowanej większości wybierają wersje hybrydowe, które w styczniu i lutym 2021 r. stanowiły aż 95% sprzedaży.
Warto zauważyć, że rosnąca sprzedaż pozwoliła zwiększyć udziały nowej Pumy w subsegmencie samochodów terenowo-rekreacyjnych segmentu B według danych SAMAR. Udział crossovera Forda wzrósł w nim o blisko trzy punkty procentowe i obecnie wynosi 5,44%. Co więcej, Puma w pierwszych dwóch miesiącach tego roku była trzecim najlepiej sprzedającym się modelem Forda w Polsce – po Focusie i Kudze. Jej udział w sprzedaży wszystkich samochodów marki wyniósł w tym okresie ponad 13%.
– Puma już nie tylko przyciąga wzrok na ulicach zachwycającą stylistyką, ale także zdobywa serca naszych klientów, zarówno w Polsce jak i w Europie – powiedział Piotr Pawlak, Prezes i Dyrektor Zarządzający Ford Polska. Model ten z każdym miesiącem staje się solidnym filarem naszej sprzedaży, odzwierciedlając także aktualne tendencje rynkowe. Klienci poszukują atrakcyjnych wizualnie, pakownych ale wciąż kompaktowych crossoverów, napędzanych dynamicznymi i jednocześnie oszczędnymi jednostkami hybrydowymi. Cała paleta nowoczesnych technologii Forda wspierających kierowcę jest już pewnym standardem dla naszych klientów – dodał Piotr Pawlak.
Warto zwrócić uwagę, że w Polsce cały czas trwa wyprzedaż egzemplarzy z rocznika 2020. Ceny promocyjne Pumy rozpoczynają się od 68 400 zł, a w przypadku większości wersji wyposażeniowych zaoszczędzić można 11 000 zł.