Nasze profile w mediach społecznościowych

Off-road

Jeep Magneto – elektryczna terenówka z manualem. Niesamowity koncept!

Podczas corocznego wielkanocnego eventu Easter Jeep Safari amerykański producent zaprezentował zapowiadany od dłuższego czasu projekt elektrycznej terenówki na bazie Wranglera. Jeep Magneto jest jednak dość nietypową koncepcją, bowiem nie tylko posiada on napęd elektryczny, ale również niespotykaną wśród pojazdów na prąd skrzynię manualną.

Opublikowano

w dniu

Jeep Magneto
Fot. jeep.com / Jeep Magneto

Elektryfikacja zatacza coraz szersze kręgi i trafia nawet do takich pojazdów, których nigdy byśmy o to nie podejrzewali. Najnowszym dowodem na to jest zaprezentowany właśnie Jeep Magneto. Co prawda jest to dopiero koncept, jednak świadczy on o tym, iż Jeep poważnie myśli o elektrycznym wariancie terenowego Wranglera Rubicona. Warto bowiem dodać, że słynna amerykańska terenówka w swoim najnowszym wydaniu jest już dostępna jako hybryda plug-in (Wrangler 4xe). 

Jeep Magneto – czyżby zwiastun przyszłości terenówek?

Jeep Magneto to elektryczny samochód terenowy z podniesionym o 5 cm prześwitem, 35-calowymi oponami o terenowym bieżniku i głębokością brodzenia wynoszącą 76 cm (taka sama jak w wariantach spalinowych). Magneto posiada silnik elektryczny o mocy blisko 290 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zapewnia mu to przyspieszenie od 0 do 97 km/h (60 mph) w 6,8 sekundy. Co niespotykane w przypadku samochodów elektrycznych, za przeniesienie napędu na obie osie odpowiada… sześciobiegowa skrzynia manualna! Producent argumentuje ten wybór lepszymi zdolnościami w terenie i osiągami.

Jeep Magneto

Jeep Magneto

Układ napędowy bazuje na czterech bateriach o łącznej pojemności 70 kWh i 800-woltowej instalacji elektrycznej. Jeden akumulator znajduje się pod maską, dwa umieszczono po obu stronach dawnej obudowy zbiornika paliwa, a ostatni zajmuje tylny schowek. Niestety Jeep nie podał żadnych szczegółów dotyczących zasięgu Magneto.

Jeep Magneto to niejedyny ciekawy projekt

Jednak Jeep Magneto to niejedyna z zaprezentowanych koncepcji. Jedną z nich jest plażowa wariacja nazwana Jeepster Beach. Jest to samochód typu Buggy inspirowany Jeepem Commando z lat 60-tych ubiegłego wieku. Wydłużona atrapa chłodnicy z siedmioma żebrami, zaokrąglone reflektory i wyprostowana przednia szyba nadają tej koncepcji klasyczny wygląd.

Jeepster Beach

Jeepster Beach

Kabina otrzymała niestandardowe fotele kubełkowe z niskim oparciem, wykończone czerwoną skórą. Drugi rząd siedzeń zastąpiono chromowaną klatką bezpieczeństwa. Pod maską znalazła się 2-litrowa turbodoładowana jednostka rozwijająca 345 KM i 369 Nm. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej. Koncepcyjny Jeepster Beach również otrzymał większy prześwit i 35-calowe terenowe opony.

ZOBACZ TAKŻE
Jeep Wrangler Rubicon 392 - terenówka z V8. Setka w mniej niż 5 sekund!

Kolejną koncepcją jest Jeep Gladiator Red Bare. Napędza go 3-litrowy turbodiesel V6 o mocy 264 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm. Pojazd otrzymał wytrzymałe przednie i tylne osie Dana 44 o przełożeniach 4,88. Zapewnia to imponujący współczynnik pełzania 91:1. Auto wyróżnia też podwyższony o 5 cm prześwit, 37-calowe terenowe opony, wyciągarka i wiele innych terenowych atrybutów.

Ciekawe koncepcje terenówek Jeepa

Gladiator Red Bare wyróżnia się nadwoziem w kolorze Fire Cracker Red z niestandardową matową czarną grafiką i złotymi akcentami oraz płócienny dach i pozbawione szyb drzwi. Kabinę wykończono czarną skórą Katzkin, połączoną z czerwonymi przeszyciami i zabawnymi czerwonymi flanelowymi wstawkami.

Jeep Gladiator Red Bare

Jeep Gladiator Red Bare

Ostatnią z zaprezentowanych koncepcji jest Wrangler Orange Peelz na bazie krótkiego Wranglera Rubicona. Prototyp nie posiada bocznych i tylnej szyby, zastosowano tzw. „półdrzwi” (drzwi bez szyb) i zdejmowany jednoczęściowy hardtop ze szklanym dachem. Kolor nadwozia Orange Peelz połączono z satynową czarną grafiką i błotnikami w stylu vintage. Pod maską znalazła się 3.6-litrowa jednostka V6 Pentastar wytwarzająca 289 KM i 353 Nm. Napęd trafia na obie osie poprzez 8-biegowy automat. Część rozwiązań, w tym amortyzatory Fox i 37-calowe opony, samochód dzieli z Gladiatorem Red Bare.

Jeep Wrangler Orange Peelz

Jeep Wrangler Orange Peelz

Ze wszystkich przedstawionych koncecji najciekawszy wydaje się zatem elektryczny Jeep Magneto. Wcale nie zdziwi nas, jeśli za parę lat ujrzymy go w wersji produkcyjnej. Jeep Easter Safari odbędzie się w dniach od 27 marca do 4 kwietnia na pustyni w stanie Utah w USA.

Oceń nasz artykuł!

The requested resource was not found on this server.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama