Connect with us

Czego szukasz?

Biznes

Francuski sąd szokuje. Logo Polestara zbytnio przypomina Citroena i DS-a

PSA tymczasowo wstrzymało wprowadzenie firmy Polestar na francuski rynek w drodze pozwu. Sąd stwierdził, że logo szwedzko-chińskiej marki samochodów elektrycznych jest zbyt podobne do logo Citroena i DS-a.

logo polestara citroen ds

Logo Polestara pod lupą PSA od wielu miesięcy

To naprawdę niespotykana sytuacja. Polestar jest zmuszony do czasowego zaprzestania sprzedaży swoich modeli we Francji po pozwie PSA. Według francuskiego producenta – któremu rację przyznał sąd – logo Polestara jest bowiem zbyt podobne do logo Citroena i DS.

Sąd w Paryżu stwierdził, że ze względu na podobieństwo logotypów Polestar mógł wykorzystać popularność Citroena we Francji. Polestar nie może sprzedawać samochodów we Francji przez najbliższe sześć miesięcy, a także musi zapłacić karę finansową w wysokości 150 tys. euro.

ZOBACZ TAKŻE
Zerowa emisja to bzdura. Polestar potwierdził i podał doskonały przykład

Co ciekawe, sąd pierwszej instancji oddalił powództwo Citroena o naruszenie praw do znaku towarowego w czerwcu tego roku, uzasadniając swoją decyzję tym, że jest zbyt mało podobieństw między logotypami, a produkty sprzedawane przez producentów są skierowane do świadomej opinii publicznej i nie zostaną pomylone. Jednak sąd drugiej instancji zmienił tę decyzję. 

To nie pierwszy problem szwedzko-chińskiej marki

Polestar miał ambitne plany wzięcia „ogromnego kawałka tortu” w europejskim segmencie pojazdów elektrycznych, ale na razie musi je nieco zmodyfikować. Dodatkowo nowy model marki – Polestar 2 – nie notuje najlepszego wejścia na rynek. Najpierw zaliczył akcję serwisową związaną z problemami z oprogramowaniem, a teraz duża część samochoduów znowu musi trafić do serwisu – tym razem przez problemy z termostatem.

ZOBACZ TAKŻE
Citroen szykuje następcę C5. Komfort ma być na pierwszym planie

Francuska strona Polestar jest już w tej chwili nieaktywna, a telefony w ich centrum kontaktowym milczą. To zły początek na jednym z największych rynków europejskich. A Polestar rozpoczął już przecież intensywną kampanię sprzedażową swojego całkowicie elektrycznego modelu Polestar 2 na innych europejskich rynkach.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama