Nasze profile w mediach społecznościowych

Biznes

Francuski sąd szokuje. Logo Polestara zbytnio przypomina Citroena i DS-a

PSA tymczasowo wstrzymało wprowadzenie firmy Polestar na francuski rynek w drodze pozwu. Sąd stwierdził, że logo szwedzko-chińskiej marki samochodów elektrycznych jest zbyt podobne do logo Citroena i DS-a.

Opublikowano

w dniu

logo polestara citroen ds
Oryg. fot.: Polestar

Logo Polestara pod lupą PSA od wielu miesięcy

To naprawdę niespotykana sytuacja. Polestar jest zmuszony do czasowego zaprzestania sprzedaży swoich modeli we Francji po pozwie PSA. Według francuskiego producenta – któremu rację przyznał sąd – logo Polestara jest bowiem zbyt podobne do logo Citroena i DS.

Sąd w Paryżu stwierdził, że ze względu na podobieństwo logotypów Polestar mógł wykorzystać popularność Citroena we Francji. Polestar nie może sprzedawać samochodów we Francji przez najbliższe sześć miesięcy, a także musi zapłacić karę finansową w wysokości 150 tys. euro.

ZOBACZ TAKŻE
Zerowa emisja to bzdura. Polestar potwierdził i podał doskonały przykład

Co ciekawe, sąd pierwszej instancji oddalił powództwo Citroena o naruszenie praw do znaku towarowego w czerwcu tego roku, uzasadniając swoją decyzję tym, że jest zbyt mało podobieństw między logotypami, a produkty sprzedawane przez producentów są skierowane do świadomej opinii publicznej i nie zostaną pomylone. Jednak sąd drugiej instancji zmienił tę decyzję. 

To nie pierwszy problem szwedzko-chińskiej marki

Polestar miał ambitne plany wzięcia „ogromnego kawałka tortu” w europejskim segmencie pojazdów elektrycznych, ale na razie musi je nieco zmodyfikować. Dodatkowo nowy model marki – Polestar 2 – nie notuje najlepszego wejścia na rynek. Najpierw zaliczył akcję serwisową związaną z problemami z oprogramowaniem, a teraz duża część samochoduów znowu musi trafić do serwisu – tym razem przez problemy z termostatem.

ZOBACZ TAKŻE
Citroen szykuje następcę C5. Komfort ma być na pierwszym planie

Francuska strona Polestar jest już w tej chwili nieaktywna, a telefony w ich centrum kontaktowym milczą. To zły początek na jednym z największych rynków europejskich. A Polestar rozpoczął już przecież intensywną kampanię sprzedażową swojego całkowicie elektrycznego modelu Polestar 2 na innych europejskich rynkach.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama