Zmiany z zewnątrz są niewielkie
Mercedes-Benz GLA przeszedł lifting, który jest zbieżny z ostatnimi modernizacjami innych modeli marki, zwłaszcza A, B, CLA i GLE. Oznacza to, że zmiany stylistyczne są w większości subtelne. Zdecydowanie więcej nowości dotyczy natomiast technologii i wyposażenia.
Z przodu maska i zderzak otrzymały drobne poprawki, przeprojektowano także grafiki przednich i tylnych świateł LED. Gamę uzupełnia odcień lakieru Spectral Blue, natomiast dostępne koła zostały poszerzone o cztery nowe dodatki. W wersji podstawowej GLA dostępny jest z 17-calowymi kołami z pięcioma podwójnymi szprychami, czarnym lakierem i szczotkowanymi elementami. Opcjonalnie dostępne są 18- i 20-calowe koła.
Można grać w gry
Wewnątrz znajduje się szeroki ekran składający się z dwóch wyświetlaczy – jeden zastępuje deskę rozdzielczą, drugi to ekran systemu informacyjno-rozrywkowego. W standardzie jest kombinacja wyświetlacza 7-calowego i 10,25-calowego, ale na życzenie dostępna jest kombinacja dwóch ekranów 10,25-calowych. Nowością jest bezprzewodowa łączność ze smartfonami za pośrednictwem Android Auto albo Apple CarPlay. Jest też dodatkowy port USB-C, zwiększona moc ładowania przez USB i nowe podświetlenie wszystkich portów.
Samochód stał się też mobilną… konsolą do gier. W ramach liftingu w nowym GLA można zagrać powiem w minigry – za pomocą ekranu dotykowego albo paneli sterujących na kierownicy. Do wyboru znajdziecie klasyczne gry, jak Sudoku, Pary, Match 3 czy quiz. Poza tym Mercedes wspomina o ulepszonych asystentach jazdy i bezpieczeństwa, takich jak łatwiejsza kontrola utrzymania pasa ruchu, asystent parkowania o zwiększonych możliwościach czy nowy asystent manewrowania przyczepą.
Fot. Mercedes-Benz
Są też zmiany w technologii
Benzynowe układy napędowe to teraz zawsze miękkie hybrydy 48V z rozrusznikiem-generatorem, który może przez krótki czas dostarczać do 10 kW/14 KM mocy. Wśród jednostek napędowych zmodernizowanego Mercedesa GLA znajdziemy także ulepszoną hybrydę plug-in z wydajniejszą baterią i mocniejszym silnikiem elektrycznym.
Silnik elektryczny wytwarza teraz 80 kW/109 KM (+5 kW/7 KM), ale moc systemowa pozostaje bez zmian. Mercedes obiecuje również lepszą wizualizację funkcji hybrydowego układu napędowego na ekranie przed kierowcą. Bez zmian pozostaje moc ładowania, która wynosi 3,7 kW i 11 kW w przypadku prądu zmiennego (AC). Ładowanie prądem stałym (DC) jest możliwe z mocą do 22 kW.
A co z GLA AMG?
Najwyższa wersja AMG GLA została poddana podobnym modyfikacjom jak wersja standardowa. Oznacza to nowy przedni zderzak oraz zmienioną grafikę reflektorów i tylnych świateł. Dodatkowo nadkola będą teraz lakierowane w kolorze nadwozia – wcześniej były czarne. W Mercedesie-AMG GLA pojawiło się także kilka nowych rozmiarów kół – 19- i 20-calowe.
We wnętrzu pojawiły się nowe obicia foteli, takie jak czerwono-czarna kombinacja skóry. Kierowca otrzymuje najnowszą wersję kierownicy AMG (po raz pierwszy z podgrzewanym wieńcem), natomiast modernizacje w zakresie infotainmentu i łączności są wspólne dla wszystkich wersji.