Czego szukasz?

Samochody

Jest finałowa siódemka plebiscytu COTY 2022. Sześć elektryków

Znamy już siódemkę finalistów plebiscytu na Samochód Roku 2022 w Europie. Podczas gdy w zeszłym roku do finału trafił tylko jeden samochód elektryczny, teraz w finałowej siódemce znalazł się tylko jeden samochód z silnikiem spalinowym.

samochód roku 2022 finał europa

Tylko jeden samochód spalinowy

Organizator konkursu na Europejski Samochód Roku (COTY) opublikował listę finalistów na rok 2022. Na liście znalazły się dwa samochody francuskie i południowokoreańskie, a także po jednym hiszpańskim, amerykańskim i czeskim. Uwagę zwraca jednak co innego – do finału zakwalifikował się tylko jeden samochód z silnikiem spalinowym – Peugeot 308. Reszta to samochody elekryczne. 

Wybór finałowej siódemki odbył się w głosowaniu korespondencyjnym, w którym każdy z jurorów wskazał siedmiu swoich faworytów. Z sumy tak przyznanych głosów wyłoniła się finałowa siódemka, która powalczy o tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2022. Jak wygląda siódemka finalistów Car of the Year 2022 w Europie? Oto wszyscy kandydaci:

ZOBACZ TAKŻE
W Europie jak w Polsce, ale nie do końca. Koreańczycy rosną w siłę

Cupra Born
Ford Mustang Mach-E
Hyundai Ioniq 5
Kia EV6
Peugeot 308
Renault Megane e-Tech
Skoda Enyaq

Wyniki w lutym

Paradoksem obrazującym obecny rozwój motoryzacji jest fakt, że w ubiegłym roku wśród kandydatów znalazły się tylko dwa samochody elektryczne – Fiat New 500 i VW ID.3, a do finałowej siódemki trafił tylko ten drugi. Przypomnijmy, że ubiegłoroczny plebiscyt wygrała Toyota Yaris. W tym roku w finale nie ma nie tylko Toyoty, ale także żadnej japońskiej marki. Przypadek? 

ZOBACZ TAKŻE
Pierwszy taki bunt. Pięć dużych marek oficjalnie nie chce elektroterroru

Przypomnijmy, że plebiscyt na Samochód Roku (COTY) działa nieprzerwanie od 1963 roku i chwali się tym, że jest całkowicie niezależny. Organizację zapewniają europejskie magazyny motoryzacyjne, a jury składa się z 60 członków z 23 krajów Europy. Polska ma w tym gronie dwóch przedstawicieli – Romana Popkiewicza oraz Macieja Ziemka. Co ciekawe, obaj związani są z tym samym medium, którym jest „Auto Motor i Sport”. Najwięcej przedstawicieli – po sześciu – mają Francja, Niemcy, Hiszpania i Wielka Brytania. 

Wyniki plebiscytu zostaną ogłoszone pod koniec lutego. Zwykle odbywało się to na salonie samochodowym w Genewie, ale wszystko wskazuje na to, że po raz kolejny się on nie odbędzie, więc zorganizowane zostanie osobne wydarzenie. Patrząc na finałową siódemkę nie dajemy żadnych szans Peugeotowi 308, który jako spalinowy rodzynek nie byłby prawdopodobnie idealnym zwycięzcą plebiscytu dla opinii publicznej. Faworytem wydaje się być Kia EV6, ale jak będzie – zobaczymy. 

4.3/5 (liczba głosów: 11)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama