Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Biznes

DS ma plan na najbliższe lata. Do 2022 r. chce mieć sześć modeli

Wydzielona kilka lat temu z Citroena marka DS zapowiada ofensywę produktową. Do 2022 roku w jej gamie ma znaleźć się łącznie sześć modeli.

ds logo ds active scan suspension

Obecna gama liczy tylko dwa modele

Obecnie gama DS to dwa SUV-y: mniejszy DS 3 Crossback i większy DS 7 Crossback. Oba modele są dostępne także w wersji E-Tense. Dla tego pierwszego oznacza to wariant w 100% elektryczny, a dla drugiego hybrydowy plug-in.

Według przedstawicieli francuskiego producenta do końca 2022 roku w portfolio znajdzie się jednak aż sześć produktów. Liczba być może nie jest imponująca, ale dla istniejącej od niedawna marki oznacza to potrojenie liczby modeli w ciągu zaledwie trzech lat, co jest dość ambitnym planem.

Zamiary producenta w wywiadzie z autoexpress.co.uk zdradził Alain Descat, dyrektor francuskiej marki w Wielkiej Brytanii. 

DS 9 nową nadzieją Grupy PSA

Wiadomo już, że w 2021 r. Francuzi wprowadzą na rynek luksusowy sedan DS 9, który będzie dostępny także z napędem hybrydowym plug-in. Francuska limuzyna o długości 4934 mm ma być tylko o 5 mm krótsza od Audi A6. Jest więc oczywiste, że producent należący do Grupy PSA chce rzucić rękawice nie tylko Audi, ale także Mercedesowi z jego klasą E i BMW z serią 5.

ZOBACZ TAKŻE
DS 9 oficjalnie - szykowna limuzyna z Francji

Gamę ma ponadto uzupełnić DS 4, który będzie dostępny w dwóch wariantach nadwozia: SUV i hatchback. W tym przypadku także powinniśmy się spodziewać wersji zelektryfikowanych. 

Szósty model także może być SUV-em, co nie powinno dziwić w czasach dzisiejszych trendów rynkowych. Ostateczna decyzja nie została jednak jeszcze podjęta, choć Alain Descat przyznał w wywiadzie, że postawiłby na dużego SUV-a. W tym przypadku samochód zapewne byłby rozwinięty na bazie DS 9. Można było by się więc spodziewać rywala dla takich modeli jak Audi Q7, BMW X5 czy Mercedes-Benz GLE. 

DS, jak większość producentów, nie opiera się elektryfikacji

Descat ujawnił również, że prawie jedna czwarta wszystkich obecnych modeli DS sprzedawanych w Europie jest zelektryfikowana, co oznacza, że ​​marka ma średnią emisję CO2 ze wszystkich sprzedanych samochodów na poziomie 79,9 g/km – najniższym ze wszystkich marek premium.

To z pewnością się nie zmieni, bowiem Grupa PSA niedawno pokazała światu zupełnie nową platformą stworzoną dla samochodów elektrycznych – eVMP. Jest więc pewne, że i DS będzie z niej korzystać. Co jest zresztą potencjalnie dobrą informacją dla nowych SUV-ów marki, które dzięki niej będą w stanie zaoferować konkurencyjny zasięg.

ZOBACZ TAKŻE
Elektryki od PSA z większym zasięgiem. Wszystko dzięki nowej platformie

Jeśli wszystkie wskazane wyżej plany wejdą w życie, to francuska marka premium w 2022 r. będzie miała w swojej ofercie cztery różnej wielkości SUV-y, luksusową limuzynę oraz hatchbacka. Jesteśmy ciekawi czy ten plan się powiedzie, bowiem jest całkiem ambitny, a obecna sytuacja na świecie z pewnością nie sprzyja podejmowaniu biznesowych wyzwań. 

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama