Wiele wersji do wyboru
Ceny modelu piątej generacji zaczynają się od 105 900 zł. To cena za wersję M z napędem na przednie koła i wyposażoną w 150-konny turbodoładowany silnik benzynowy T-GDI z rodziny Smartstream.
Półkę wyżej znajdziemy natomiast 180-konny wariant z miękką hybrydą. Oprócz odmiany z silnikiem benzynowym nowy Sportage jest oczywiście również dostępny w wersji z silnikiem Diesla, jako odmiana hybrydowa typu Mild Hybrid (z benzynową lub wysokoprężną jednostką napędową do wyboru), hybrydowa i hybrydowa typu plug-in.
Ta ostatnia ma moc aż 265 KM i jest najmocniejsza w gamie Sportage piątej generacji. Jej seryjne wyposażenie obejmuje, między innymi, napęd na cztery koła i automatyczną, 6-stopniową przekładnię. Odmiana hybrydowa typu plug-in jest natomiast dostępna w trzech wersjach wyposażenia – L, Business Line i GT-Line. Za tę ostatnią trzeba zapłacić 200 900 złotych.
Z pakietem Smart za 4 tys. zł, który zawiera automatyczną, 3-strefową klimatyzację, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz czujnik deszczu, cena Sportage wzrasta do 109 900 zł.
O 9000 zł droższe są wersje Sportage wyposażone w napęd na cztery koła. 11000 zł wynosi dopłata do 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej oraz układu mikrohybrydowego Mild Hybrid z silnikiem benzynowym. W wypadku wersji hybrydowych z wysokoprężną jednostką napędową dopłata do przekładni DCT oraz układu hybrydowego typu MHEV (Mild Hybrid) wynosi natomiast 14000 zł.
Można już oczywiście zamawiać
Produkcja nowej Kia Sportage w fabryce w Żylinie na Słowacji oczywiście już się rozpoczęła. Najnowszy model to już czwarta generacja SUV-a Sportage, który produkuje się w tym zakładzie od 2006 roku. W tym czasie fabrykę opuściło ponad dwa miliony egzemplarzy, które trafiły do klientów w Europie. Nowy Sportage w wersji na rynki europejskie po raz pierwszy zaprojektowano i skonstruowano wyłącznie na potrzeby klientów Starego Kontynentu.
Nowością jest elektroniczne sterowane zawieszenie z kontrolą tłumienia amortyzatorów w czasie rzeczywistym. W zakładzie w Żylinie produkuje się wszystkie cztery typy układów napędowych do nowego Sportage – spalinowe oraz MHEV, HEV i PHEV. Początek produkcji odmiany hybrydowej typu plug-in zaplanowano natomiast na luty 2022 roku. Oprócz wersji z napędem na przednie koła, na Słowacji produkuje się również bogato wyposażone odmiany z napędem na cztery koła oraz topowa wersja GT-Line. Nowością w europejskiej gamie Sportage GT-Line jest możliwość wyboru czarnego dachu. Podkreśla on zarówno dynamicznie stylizowany słupek C, jak i sportową sylwetkę auta w ogóle.
Przewidywany termin realizacji indywidualnych zamówień na modele produkowane w fabryce na Słowacji wynosi 4 miesiące. Za chwilę dealerzy marki Kia w Polsce będą oferować samochody dostępne niemal od ręki. Z wyjątkiem wersji hybrydowej typu plug-in (PHEV), której produkcja rozpocznie się bowiem za 3 miesiące.
benny
9 grudnia 2021 at 13:13
No już się rozpędziłem. Rynek samochodów oszalał…