Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Ponad 800-konny Mercedes-AMG GT73e uchwycony u boku bolidu F1

Niemiecki supersamochód “pójdzie z prądem” i wkrótce doczeka się najmocniejszej odmiany, jaką będzie hybryda plug-in. Najnowszy wariant otrzyma nazwę Mercedes-AMG GT73e i rozwinie przeszło 800 KM.

Opublikowano

w dniu

Mercedes-AMG E Performance (Po lewej Mercedes-AMG GT73e 4 Door
Fot. mercedes-amg.com

Technologia sportów motorowych coraz bardziej wdziera się także do samochodów drogowych. We wtorek Mercedes zaprezentował swój najnowszy bolid F1 oznaczony jako Mercedes W12 E Performance. Sama nazwa “E Performance” oznacza bowiem zelektryfikowany samochód wyścigowy. Ma być ona również oznaczeniem zelektryfikowanych samochodów drogowych AMG. Jednym z pierwszych przedstawicieli będzie zapowiadany od dłuższego czasu hybrydowy Mercedes-AMG GT73e. Co już wiadomo o najnowszym wariancie niemieckiego supersamochodu?

Mercedes-AMG GT73e – początek ery “E Performance” w AMG

Pod maską nowej odmiany AMG GT najprawdopodobniej uświadczymi dobrze znaną podwójnie doładowaną V8-kę o pojemności 4 litrów. Otrzyma ona jednak wsparcie silnika elektrycznego, w efekcie czego rozwinie 816 KM i rozpędzi się od 0 do 97 km/h (60 mph) w niecałe 3 sekundy. Oznacza to zatem, że Mercedes-AMG GT73e będzie on najmocniejszym wariantem tego modelu. Dotychczas tytuł ten dzierżył czysto spalinowy Mercedes-AMG Black Series o mocy 730 KM.

Mercedes-AMG E-Performance

Co do oznaczenia E Performance, zastępuje ono dotychczasowy “EQ Power+”, które AMG zastosuje w przyszłej zelektryfikowanej flocie. Znaczenie wykorzystania E Performance zarówno w samochodach wyścigowych F1, jak i w przyszłych samochodach drogowych polega na wzmocnieniu powiązań między dwoma oddziałami AMG, a także na podkreśleniu niektórych wspólnych technologii. 

Pod znakiem technologicznym E Performance rozwijamy naszą interpretację potężnej i wydajnej technologii hybrydowej dla przyszłych modeli drogowych – powiedział Philip Schiemer, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH.

ZOBACZ TAKŻE
Mercedes W12: Czyżby ósma mistrzowska broń? | Analiza

Powiązanie świata samochodów drogowych ze światem F1

Owo powiązanie ze światem F1 będzie bezpośrednio reprezentowane przez nadchodzący hipercar AMG Project One. Otrzyma on bowiem doładowany silnik V6 o pojemności 1.6 litra rodem z bolidu F1 (układ hybrydowy z sezonu 2015 o mocy ponad 1000 KM). Inne technologie zapożyczone z F1, jakie zobaczymy w przyszłych Mercedesach-AMG to m.in. zintegrowane z turbosprężarką silniki-generatory czy wysokowydajne ogniwa akumulatorowe i technologie chłodzenia.

Mercedes-AMG GT73e

Pierwsze egzemplarze AMG Project One trafią do klientów jeszcze w tym roku. Oprócz AMG GT73e w wersji coupe pojawi się także czterodrzwiowy Mercedes-AMG GT73e 4 Door – przechodzi on obecnie zaawansowane testy drogowe. Obie wersje zadebiutują prawdopodobnie jeszcze w tym roku. Ponadto AMG potwierdziło, że w przyszłości ofertę zasilą również w pełni elektryczne samochody. Ich pierwszym przedstawicielem będzie topowy wariant spodziewanego w najbliższym czasie Mercedesa EQS.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama