Czego szukasz?

Załóż konto w Betfan!

Samochody

Toyota Yaris II (2006-2011) – wszystko, co powinniście wiedzieć. Wady, zalety, usterki, drogie problemy

Toyota Yaris II cały czas jest bardzo popularnym modelem na rynku samochodów używanych. Sprawdzamy opinie na jego temat, najczęstsze usterki i największe zalety. Piszemy też, na jakie wersje silnikowe zwrócić uwagę, a jakimi w ogóle się nie interesować.

toyota yaris ii

Toyota Yaris II – podstawowe informacje

Toyota Yaris drugiej generacji zadebiutowała na rynku w 2006 roku. Samochód zdecydowanie urósł względem poprzednika, choć na pierwszy rzut oka różni je niewiele. Przede wszystkim otrzymał jednak wiele aktualizacji technologicznych i z powodzeniem był stawiany wśród najbardziej nowoczesnych modeli swojego segmentu.

Yarisa II produkowano nie tylko w Japonii (w Suzuce), ale także we francuskim Valenciennes. W Europie oferowano go jedynie jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, ale w Ameryce Północnej sprzedawano go także jako sedan. Do dziś to niezwykle popularny na rynku model, który pochwały zbiera głównie za wysoką niezawodność.

Jakie wersje są dostępne?

Gama silników nie jest przesadnie rozbudowana i w przeciwieństwie do wielu konkurencyjnych modeli nie oferuje żadnego „mocarza”. Obejmuje bowiem zaledwie jeden silnik wysokoprężny i pięć benzyniaków. Jedyny Diesel w ofercie to jednostka 1.4 D-4D o maksymalnej mocy 90 koni mechanicznych. Swoją drogą to jeden z najbardziej trwałych silników w gamie, choć jeśli już coś się zepsuje… naprawy nie należą do najtańszych.

Oferta benzyniaków zaczyna się od znacznie słabszej jednostki – 3-cylindrowego 1.0 i VVT-i o mocy 69 KM. Ma słabą dynamikę i zdarzają się problemy ze sprzęgłem, ale odwdzięcza się niskim spalaniem. W ofercie znajdują się jeszcze 1.3-litrowe jednostki o mocy 86 i 101 KM (ta druga to dokładnie 1.33 i pojawiła się w ofercie po liftingu w 2008 roku), 1.5-litrowa o mocy 103 KM, a szczytem oferty jest 1.8-litrowy motor o mocy 133 koni mechanicznych.

Samochód w trakcie swojej historii sprzedawano z 5- i 6-biegowym manualem, a także dwoma przekładniami automatycznymi o 4 i 5 przełożeniach.

Największe plusy

Poniżej opisaliśmy wam usterki występujące w tym modelu, ale faktem jest, że niewiele z nich jest poważnych, a co za tym idzie kosztownych. Samochód przez to dobrze trzyma swoją wartość i nie ma problemu z jego odsprzedażą.

Największą jego zaletą jest legendarna „japońska niezawodność”, co powoduje że pomimo naprawdę niewielu zalet do wypunktowania jest bardzo popularny.

Szczególnie polecamy silnik 1.3 86 KM, który ma przyzwoitą dynamikę, niezłe spalanie i jest naprawdę trwały. Jeśli jeździcie tylko po mieście i nie potrzebujecie żadnych zrywów, 1.0 także będzie niezłym wyborem.

ZOBACZ TAKŻE
Nowa Mazda 2, czyli lustrzana kopia Toyoty Yaris. Brakuje tego "czegoś"

Wady, usterki, problemy

Tak, jak „Francuzy” miały w tym okresie problem z elektroniką, tak „Japończyki” z korozją i Yaris dwójka nie jest tu wyjątkiem. Klasyką gatunku jest bowiem rdza pod listwami zabezpieczającymi progi.

Co ciekawe, z szeroko pojętą elektryką i elektroniką Yaris II także ma co nieco problemów. Przede wszystkim regularnie przepalają się w nich żarówki, a wymiana wcale nie jest taka prosta przez niewiele miejsca. Standardem jest także włączająca się kontrolka ABS-u, która najczęściej spowodowana jest awarią czujnika.

Niestety, problemy występują również z silnikami, choć dość rzadko. Wspomniana przez nas wyżej 101-konna jednostka 1.3 zaoferowana w wersjach po liftingu bierze olej przez wadliwe pierścienie tłokowe. Litrowe benzyniaki mają z kolei problem z nietrwałym łożyskiem oporowym sprzęgła.

Z mniej kosztownych usterek warto wspomnieć skrzypiący pedał sprzęgła, którego nie warto lekceważyć. Często konieczna jest jego naprawa. Pozostając w kontekście komfortu jazdy, samochód nie jest najlepszym kompanem dłuższych podróży, ale to będziecie w stanie stwierdzić bardzo szybko (nie)wygodnie w nim siadając.

Toyota Yaris II – opinie. Czy to dobry wybór?

Jak niemal w każdym wypadku, wszystko zależy od stanu poszczególnego egzemplarza. Dokładnie sprawdźcie te, które wcześniej były samochodami firmowymi, bo model ten był niezwykle popularny w tym zakresie. Samochód jest gorzej wyposażony i wykonany od rywali (tr zeszczące plastiki wszędzie) i wypada od nich gorzej cenowo, co nie do końca jest uzasadnione jego ówczesną formą, a raczej obecnymi trendami i popularnością „Japończyków”. Przede wszystkim większość egzemplarzy w przeciwieństwie do rynkowych rywali jest jednak bezproblemowa i nie wymaga regularnych wizyt w serwisie.

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama