Connect with us

Czego szukasz?

Inne

BMW zaprezentowało system iDrive nowej generacji. Ma być nowocześnie

BMW zaprezentowało nową generację swojego systemu multimedialnego. Ósme wydanie układu iDrive otrzyma szereg technicznych nowinek, jednak zachowało wygodne, znane od wielu lat pokrętło.

new BMW iDrive

BMW zaprezentowało wczoraj najnowszą generację swojego systemu multimedialnego iDrive. Układ ten znamy już od 2001 roku, gdyż jego pierwsze wydanie pojawiło się w zaprezentowanej wówczas serii 7, znanej też jako „Vader”. Teraz poznaliśmy już ósmą generację układu iDrive. Zadebiutuje on w równie przełomowym elektrycznym crossoverze BMW iX, a następnie w zapowiadanym na przyszły rok BMW i4 (również elektrycznym). Czego możemy się zatem spodziewać po nowym systemie info-tainment niemieckiej marki?

Nowy BMW iDrive – bogactwo nowoczesnych rozwiązań

Najnowszy system BMW iDrive otrzyma duży, zakrzywiony wyświetlacz (w BMW iX), obejmujący znaczną część deski rozdzielczej. Złożą się na niego 12,3-calowy zestaw wirtualnych zegarów oraz zamontowany obok ekran dotykowy systemu multimedialnego o przekątnej aż 14,9 cala. Oba wyświetlacze mają rozdzielczość 200 ppi. Nowy iDrive zapewni również łączność 5G, bezprzewodowe aktualizacje oraz dostęp do różnych aplikacji.

new BMW iDrive

Co ważne, BMW zachowało dobrze znane i cenione za wygodę obsługi pokrętło. Dojdą jednak dwuosiowe elementy sterujące na kierownicy, które umożliwiają kierowcy przeglądanie menu poprzez przełączanie w poziomie lub w pionie. Samo pokrętło zamiast czarnej otrzymało bardziej elegancką, przezroczystą tarczę. Wyświetlacze mają trzy tryby sposobów ukazywania informacji – Drive, Focus oraz Gallery. Domyślnym trybem jest Drive, zaś Focus przeznaczono do bardziej wymagających sytuacji na drodze. Natomiast Gallery minimalizuje informacje o jeździe, by uzyskać więcej miejsca na inne grafiki.

Coraz bardziej rozwinięta sztuczna inteligencja

System iDrive nowej generacji otrzymał także funkcję sterowania głosowego BMW Intelligent Personal Assistant. Występuje ona w aktualnych modelach BMW. Aktualizacje obejmują wirtualną „twarz” na wyświetlaczu deski rozdzielczej, którą według producenta wybrano spośród 100 projektów. Ciekawie rozwiązano także obsługę układu klimatyzacji. Można go ustawiać bowiem za pomocą ekranu dotykowego lub poprzez obsługę głosową. Ustawienia klimatyzacji mają uwzględniać m.in. aktualną liczbę pasażerów w aucie, ich miejsca siedzące oraz kierunek oraz intensywność światła słonecznego. System zapamięta też osobiste preferencje kierowców.

ZOBACZ TAKŻE
BMW iX -elektryczny SUV o zasięgu 600 km. Nowy rozdział w historii BMW

Funkcja cyfrowego kluczyka umożliwi korzystanie ze smartfonów zamiast pilota. Identyfikator BMW ID umożliwi kierowcom przenoszenie spersonalizowanych ustawień między pojazdami. Dalszą personalizację umożliwi funkcja My Modes, począwszy od ustawień układu napędowego i podwozia po konfiguracje oświetlenia i dźwięków pojazdu. Wszystkie te funkcje wybierane będą za pomocą poleceń głosowych lub poprzez przycisk na konsoli środkowej.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama