Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Samochody użytkowe

Opel także wchodzi w wodór. Vivaro-e Hydrogen już u klientów

Pierwszy samochód dostawczy na wodór od niemieckiego producenta pojazdów jest gotowy do rynkowej premiery. Pierwszy Opel Vivaro‑e Hydrogen, który opuścił linię montażową, będzie bezemisyjnie eksploatowany w parku pojazdów firmy Miele, niemieckiego producenta artykułów gospodarstwa domowego klasy premium.

Opel Vivaro-e Hydrogen (2021)
Fot. Opel

Przemyślana koncepcja

Opel zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi będzie użytkowany na co dzień w regionie Ren-Men. Produkcję modelu w Rüsselsheim zainaugurowano w zeszłym tygodniu.

Vivaro‑e Hydrogen oparto na zasilanym akumulatorowo elektrycznym Oplu Vivaro‑e. Zatankowanie zbiorników wodoru do pełna wystarcza na przejechanie ponad 400 kilometrów (WLTP). Ilość energii wytwarzanej przez 45‑kilowatowe ogniwo paliwowe pozwala na ciągłą jazdę autostradą. Uzupełnienie zapasu wodoru zajmuje tylko trzy minuty — tyle samo, ile tankowanie oleju napędowego lub benzyny w samochodzie z tradycyjnym napędem.

ZOBACZ TAKŻE
Znamy cennik nowego Opla Astry. Hybrydy mogą was zaskoczyć

W chwilach szczytowego zapotrzebowania na moc, na przykład przy ruszaniu z miejsca i dynamicznym przyspieszaniu, dodatkowej energii dostarcza akumulator litowo-jonowy o pojemności 10,5 kWh. Dzięki dodatkowemu akumulatorowi ogniwo paliwowe może pracować w optymalnych warunkach. Akumulator jest doładowywany energią odzyskiwaną w czasie hamowania, ale zapas prądu można także oczywiście uzupełnić z zewnętrznego źródła. W standardowym wyposażeniu Vivaro‑e Hydrogen znajduje się trójfazowa pokładowa ładowarka (11 kW) oraz kabel do ładowania typu 2.

Dzięki przemyślanej konstrukcji Vivaro‑e Hydrogen oferuje od 5,3 do 6,1 metra sześciennego przestrzeni ładunkowej. Pod tym względem nie ustępuje wersjom z silnikami spalinowymi. Elektryczny samochód dostawczy zasilany ogniwami paliwowymi jest dostępny z nadwoziem w wersji M (4,95 m długości) lub L (5,30 m) i ładownością do 1000 kilogramów.

Na pokładzie wszystko, czego potrzeba

Podobnie jak wersje akumulatorowe oraz z silnikami spalinowymi Vivaro‑e Hydrogen oferuje szeroki zestaw systemów wspomagających kierowcę. Wyposażenie obejmuje między innymi kamerę cofania z panoramicznym widokiem 180 stopni, system ostrzegania o pojazdach w martwym polu oraz przednie i tylne czujniki parkowania.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Opel Mokka GS Line 1.2 Turbo 130 KM 8AT – stworzony na nowo

System Multimedia Navi Pro jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Można go obsługiwać zarówno poleceniami głosowymi, jak i przez kolorowy ekran dotykowy. System nawigacji podaje dynamiczne wskazówki dotyczące trasy i komunikaty o sytuacji w ruchu drogowym nadawane przez TMC. Użytkownik pojazdu może włączyć wstępne ogrzanie lub schłodzenie wnętrza pojazdu na postoju w czasie ładowania przez aplikację „OpelConnect”. Aplikacja „myOpel” umożliwia natomiast zaprogramowanie czasu ładowania.

Vivaro‑e Hydrogen dołącza do zasilanych akumulatorowo samochodów dostawczych Combo‑e, Vivaro‑e i Movano‑e, na które można już składać zamówienia.

Oceń nasz artykuł!
1 Komentarz

1 Komentarz

  1. Hgw

    20 grudnia 2021 at 10:30

    To mi się podoba. O to chodzi!

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama