Antonio Giovinazzi i jego droga do Formuły E
Włocha znają kibice sportów motorowych na całym świecie. Antonio Giovinazzi od 2017 r. znajduje się w F1, gdzie po roli kierowcy rezerwowego szybko znalazł się jako etatowy. Fani wyścigów długodystansowych z pewnością pamiętają pojedyncze starty w European Le Mans Series czy FIA WEC. Nazwisko Włocha widnieje także w tabeli wyników prestiżowego wyścigu 24h Le Mans. W roku 2018 zajął on tam wraz ze swoimi zmiennikami (Toni Vilanderem i Pipo Deranim) piąte miejsce w klasie GTE Pro. Obecnie trzeci rok rywalizuje w barwach ekipy Alfa Romeo Racing Orlen w F1, gdzie najlepszy wynik zajął podczas GP Brazylii 2019. W przeszłości z powodzeniem jeździł w seriach juniorskich zdobywając tytuł wicemistrza GP2 w 2016 r. Rok wcześniej w FIA F3 European miał ten sam wynik.
Pamiętacie Sergio Sette Camarę?
Istotnie jest to jeden z szybszych kierowców w stawce Formuły E. Młody Brazylijczyk pokazuje od testów debiutantów w Marrakeszu, że nie bez przyczyny jest w tym zespole. Szkoda tylko, że nie zawsze możliwości ekipy Dragon/Penske Autosport pozwalają na walkę o czołowe pozycje. Zdecydowanie warty uwagi jest ten skład. Możliwe punkty mogą przynieść lepszą dyspozycję niż w minionym sezonie.
🇬🇧 Happy to announce that for one more season I will be representing @DragonRacing_FE team at the @FIAFormulaE! We’re going together in season 8 to advance our software development and car improvements. Thanks for the opportunity to continue working with the team 👊🏼💪🏼 pic.twitter.com/q5KYX135hv
— Sérgio Sette Câmara (@sergiosettecama) November 16, 2021
Wtedy w trakcie jego trwania odszedł Nico Mueller, który musiał skupić się na innych zobowiązaniach. Rola fabrycznego kierowcy Audi jest wymagająca także pod względem czasu jaki może zawodnik poświęcić na inne serie. Wtedy to były podopieczny Red Bulla zajął miejsce lidera w zespole i Jay Penske nie zawiódł się na nim. Zakontraktowanie do pomocy kierowcy, którym jest Antonio Giovinazzi trochę dziwi. Z pewnością jednak Włoch od młodszego kolegi sporo się nauczy. Obecny kierowca F1 miał styczność z Formułą E, ale było to dawno. Sette Camara ma większą wiedzę dotyczącą drugiej generacji bolidów.
Antonio Giovinazzi jest pełny optymizmu
– Zapowiada się porywająco, to będzie wyzwanie. To będzie… elektryzujące. Nie mogę się doczekać nowej przygody. Będziemy się razem dobrze bawić – tymi słowami Antonio Giovinazzi ogłosił na Twitterze swój kontrakt.
HUGE NEWS!@Anto_Giovinazzi and @sergiosettecama will drive for @DragonRacing_FE in Season 8 ⚡️ pic.twitter.com/Rx6BQopwEq
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) November 16, 2021
Tymczasem już 29 listopada ruszą testy przedsezonowe. Pierwszy wyścig nowego sezonu ruszy 28 stycznia 2022 roku w Arabii Saudyjskiej. Tymczasem w Formule E pozostały jedynie cztery miejsca. Po jednym w Andretti i NIO, a dwa w Mercedesie.