Kalendarz Formuły E to nie jedyna zmiana
FIA i władze Formuły E z interesariuszami sportowymi, technicznymi i komercyjnymi doszli do porozumienia. Światowa Rada Sportów Motorowych (WSMC) zatwierdziła trzy bardzo istotne zmiany na nadcgodzący sezon 8. Zaktualizowany kalendarz Formuły E zawiera w sobie 16 wyścigów z potwierdzonymi nowymi lokalizacjami wyścigów. Są nimi długo wyczekiwane miasta jak Dżakarta, ale też Vancouver i Seul.
Everything you need to know about our Season 8 sporting update!
From calendar news to our new qualifying format, click the link to find out more ⚡
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) October 15, 2021
Do 10 minut dodatkowego czasu doliczy się do wyścigu, aby zrównoważyć stratę czasu spowodowaną neutralizacjami. W nich zawiera się wyjazd samochodu bezpieczeństwa i wyścigów z żółtymi flagami na całym torze. Moc samochodów Gen2 wzrośnie z 200 kW do 220 kW. Wprowadzenie nowego formatu kwalifikacji to także nowość. Obejmuje on grupy i pojedynki jeden na jednego, aby zapewnić platformę dla najlepszych zespołów i kierowców do rywalizacji przy jednoczesnym zachowaniu możliwości i nieprzewidywalności.
Zmiany w regulacjach sportowych
Wyścigi Formuły E mogą teraz mają trwać do maksymalnie 10 minut dłużej. Nastąpi to wtedy, gdy wypadki skutkują zneutralizowaniem rywalizacji. W nich zawiera się wyjazd samochodu bezpieczeństwa lub żółtej flagi na całym torze. Doliczy się czas wówczas do standardowych 45 minut plus jedno okrążenie. Zgodnie z ratyfikacją WMSC z lipca całkowicie elektryczne samochody Formuły E Gen2 będą mocniejsze. Będą one używać 220 kW mocy w sezonie 8, co oznacza wzrost z 200 kW w sezonie 7. podczas wyścigów. Moc w trybie ataku również wzrośnie do 250 kW z 235 kW.
A brand new qualifying format for our biggest season yet – here’s everything you need to know ⚡
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) October 15, 2021
Poznaliśmy także nowy format kwalifikacji obejmujący grupowe i pojedynki pucharowe. Pozwolą one najlepszym zespołom i kierowcom zaprezentować swoją szybkość i umiejętności. Format zapewnia każdemu kierowcy możliwość startu z pole position. Ku uciesze kibiców pozostanie dramaturgia i nieprzewidywalność przez cały czas trwania sesji.
Kwalifikacje będą obejmować pierwszą rundę złożoną z dwóch grup. W nich każdy kierowca będzie mógł wykonać wiele prób osiągnięcia najlepszego czasu w wyznaczonym czasie. Kierowcy, którzy zajęli czołowe cztery pozycje w każdej grupie przejdą do pojedynków jeden na jednego. Odbędzie się to na zasadzie pucharowej z ćwierćfinałami i półfinałami. Pole position zostanie ustalone w ostatnim pojedynku, a wszystkie pozycje startowe będą oparte na sukcesach w pojedynkach lub czasach okrążenia. W zależności od tego, na którym etapie sesji kierowcy zakończą czasówkę.