Coraz większy popyt na taką formę waluty coraz chętniej przekonuje właścicieli różnych spółek do wprowadzenia możliwości płacenia kryptowalutami. Na razie jest to zaledwie garstka, ale im większe firmy zaczną interesować się tematem kryptowalut, tym większa szansa, iż stanie się to środkiem płatniczym dnia codziennego. Tak więc duże platformy płatnicze takie jak Paypal, powoli rozważają wprowadzenie płatności kryptowalutami i obsługiwanie takich transakcji. Podobnie rzecz ma się w branży motoryzacyjnej. Producenci samochodów widzą potencjał kryptowalut. Czy w takim razie można kupić samochód za Bitcoina lub inną walutę? O tym powiemy w poniższym artykule.
Tesla jako pionier w akceptowaniu płatności za samochody w Bitcoinach
Elon Musk – dla jednych wizjoner, dla innych szaleniec, jako pierwszy zaanonsował akceptację płatności za samochody marki Tesla w kryptowalucie Bitcoin. Musk zauważył ogromny potencjał tej kryptowaluty, ale też innych – takich jak Ethereum czy Dogecoin (który to pierwotnie miał być żartem z kryptowalut, a stał się faktycznie kryptowalutą w pełni tego słowa), dzięki czemu sam Bitcoin w ciągu jednego dnia zyskał na wartości kilkusetkrotnie. Musk zapoczątkował więc trend na przyjmowanie płatności w kryptowalucie, a za nim poszły największe marki samochodowe.
Kilka marek, które zdecydowały się na akceptację Bitcoina jako formę płatności to na przykład:
- Ferrari
- Maserati
- Volkswagen
- Audi
- BMW
- Mercedes
- Nissan
- Lexus
- Honda
Jak widać, przyjęcie Bitcoina jako środka płatniczego dotknęło zarówno samochodów z sektora premium, jak również takich z niższych segmentów. A jeśli chciałbyś dowiedzieć się czegoś więcej na temat tej i innych kryptowalut, jak na przykład Ethereum, zajrzyj na stronę https://www.fxforex.com/pl/kryptowaluty/ethereum. Znajdziesz tam informacje na temat kryptowalut, oraz stron, które oferują nadzór nad płatnościami w kryptowalutach i nie tylko.
Jak plasują się ceny samochodów w Bitcoinie?
Sporo tutaj zależy od samego kursu Bitcoina. Przykładowo, model Volkswagena typu Golf może kosztować 0,9 BTC, co na dzień pisania artykułu daje wartość prawie 56 tysięcy dolarów. Inne samochody – bardziej z segmentu premium – mogą osiągać ceny wysokości 1,5 BTC i więcej, jak chociażby ponad 5 BTC za najnowsze Ferrari 488 GTB. Nie mamy informacji na temat, czy producenci samochodów reagują na zmiany kursu Bitcoina i dostosowują cennik samochodowy, czy mają ustawione ceny “na sztywno”.
Podsumowanie
Rynek walutowy musiał się dostosować do dynamicznie zmieniającej się sytuacji, co z kolei przełożyło się na dostosowanie pozostałych sektorów gospodarki, w tym sektora motoryzacyjnego. Z czasem producenci samochodów będą wybierać nie tylko Bitcoina, ale inne kryptowaluty, które zyskują na coraz większej popularności. Kupując samochód za kryptowalutę możemy to jednocześnie potraktować jako swojego rodzaju inwestycję, która może przynieść dodatkowe zyski podczas sprzedaży samochodu, lub w przypadku nabywania kryptowaluty do kupna nie tylko samochodów, ale innych dóbr materialnych, które też mogą wnosić wartość zarówno inwestycyjną na przyszłość, jak również jako monitora trendów tak inwestycyjnych, jak i pozostałych.