Pierwsze koty za płoty
Holenderski zespół pierwszy raz wyjedzie na tor podczas posezonowych testów, które odbędą się na torze Yas Marina. Testy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich będą trwać od 16 do 18 grudnia 2021 roku. Oprócz tego Van Amersfoort Racing dołączy do stawki Formuły 3, stając się dziesiątym zespołem rywalizującym w obu seriach wyścigowych.
🚨BREAKING🚨 VAR enters FIA F2 Championship!
After an incredible weekend in which @Max33Verstappen caused a shockwave by becoming the 2021 F1 World Champion, we are extremely excited to announce our entry in the FIA F2 Championship!
Full press release: https://t.co/NRCzBQ6cpw pic.twitter.com/QXocQl49Wi— Van Amersfoort Racing (@VARmotorsport) December 13, 2021
Var Amersfoort Racing – co to za zespół?
Zespół został założony w Holandii w 1975 roku przez Fritsa van Amersfoorta. Jego podstawowym celem jest pomoc młodym zawodnikom w rozwoju ich karier na niższych szczeblach motorsportu, ze względu na gwarancję udziału w wielu juniorskich bateriach wyścigowych.
Przez holenderski zespół przewinęło wiele interesujących postaci, gdzie najbardziej znanym przedstawicielem z XX wieku jest Jos Verstappen. Kierowca w rodzinnego rynku wkroczył do Van Amersfoort Racing, zdobywając dominację w Formule Opel Lotus Benelux. Jego syn Max dołączył do Van Amersfoort Racing w 2014 roku, dostając szansę wystąpienia w Formule 3. Mając w stawce takich kierowców jak Esteban Ocon, Antonio Giovinazzi czy Nicholas Latifi Holender zajął 3. miejsce w klasyfikacji generalnej.
W kolejnym sezonie Var Amesfoort Racing mógł świętować triumf swojego kierowcy w tym cyklu, ponieważ Charles Leclerc jako debiutant zdobył mistrzostwo w 2015 roku. Ten sam rok w ADAC Formule 4 przyniósł starty obecnemu kierowcy amerykańskiego Haasa Micka Schumachera. W 2019 roku przedstawicielem Holendrów został Dennis Hauger, który jest obecnym mistrzem Formuły 3. Ówcześnie Norweg zdominował włoskie mistrzostwa Formuły 4, wygrywają 12 wyścigów.
Pożegnanie Drugovicha
Brytyjski zespół Uni-Virtuosi postanowił, że ze względu na zakończony sezon nie będzie długo niecierpliwić swoich kibiców. Pierwszą kluczową informacja po odejściu Guanyu Zhou do Formuły 1 jest brak miejsca dla Felipe Drugovicia. Brazylijczyk po sezonie spędzonym w rozstał się z ekipą, która zdobyła tytuł wicemistrza serii F2.
Kolejny krok Australijczyka
Bardziej medialnym nazwiskiem, które zdecydował się pozyskać zespół z Wysp Brytyjskich został Jack Doohan. Australijski zawodnik podczas obecnego sezonu z powodzeniem reprezentował Trident, gdzie w barwach włoskiego zespołu zdobył wicemistrzostwo Formuły 3. Ponadto wydatnie się przyczynił do zdetronizowania Premy Racing, która seryjnie zwyciężała w klasyfikacji konstruktorów od 2013 roku. Ze względu na dobre rezultaty został zakontraktowany na ostatnie dwa tygodnie Formuły 2, w której reprezentował MP Motorsport. Reprezentant Australii spisał się najlepiej ze wszystkich dochodzących debiutantów, zdobywając 7 punktów.
– Jestem bardzo zadowolony i podekscytowany, że łączymy siły z Virtuosi Racing na naszą kampanię 2022 FIA Formula 2. Nie mogę się doczekać kontynuacji sukcesów zespołu i możliwości pracy z zespołem podczas testów posezonowych w nadchodzącym tygodniu – powiedział 18-letni Australijczyk.
Very pleased and excited to join forces with @VirtuosiRacing for 2022 @Formula2!#F2https://t.co/A53hQ4Wj0r
— Jack Doohan (@jackdoohan33) December 13, 2021
Nowe otwarcie dla Japończyka
Drugim kierowcą brytyjskiego zespołu został Marino Sato. Japończyk, który ukończył swój 3. sezon zmagań w Formule 2 reprezentował barwy Trident. We włoskim zespole reprezentant kraju Kwitnącej Wiśni zgromadził 1 punkt, podobnie jak w 2020 roku. Wyniki 22-latka na tle zespołowego kolegi wyglądają niezbyt obiecująco, ponieważ Bent Viscaal zdołał stanąć dwukrotnie na podium.
– To naprawdę zaszczyt dołączyć do zespołu, który walczy o mistrzostwo. Muszę bardzo podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do tego, że tak się stało, a także zespołowi za to, że mi zaufał. Naprawdę nie mogę się doczekać nadchodzącego sezonu – powiedział Marino Sato.
Super happy to be teaming up with @VirtuosiRacing for 2022!
Let’s go👊 pic.twitter.com/Hpf1Mrm2OP— MARiNO SATO (@SATO_MARiNO) December 13, 2021
Sierżant ze stałym stażem
Po poprzednim sezonie wielu wierzyło, iż Logan Sargeant ma szansę awansować serię wyżej. Pomimo tego, że Amerykanina spotkały problemy finansowe ten wykorzystał szansę daną mu przez Charouz Racing System i w czeskim zespole osiągał wyniki ponad stan. Rezultatem potwierdzającym argument jest zwycięstwo 20-latka na torze w Soczi.
Los zaczął się wreszcie uśmiechać do reprezentanta USA, ponieważ otrzymał upragnioną szansę występów w Formule 2. Usługami nowego kierowcy akademii Williamsa zainteresował się niemiecki zespół HWA Racelab, który go sprowadził na ostatnie 2 tygodnie. Mimo braku punktów ze strony byłego reprezentanta m.in. Premy Racing uwagę na jego osiągnięcia zwrócił brytyjski zespół, jakim jest Carlin. Został on sprowadzony, ponieważ niepokorny Dan Ticktum odchodzi do Formuły E.
– To dla mnie niesamowity tydzień! Jutro będę mógł po raz pierwszy spróbować swoich sił w FW43B, a potem przez trzy dni testować nowy bolid F2. Nie mogę się doczekać powrotu do zespołu Carlin, który jest tak silny w F2, i rozpoczęcia pracy nad programem na rok 2022 – podsumował Amerykanin.
Let’s go, @LoganSargeant! 🤩
We are pleased to confirm that the team’s Academy Driver, Logan Sargeant, will compete in the 2022 FIA Formula 2 Championship! 🙌
— Williams Racing (@WilliamsRacing) December 13, 2021