Niekończące się spekulacje wokół „Lambo”
Mniej więcej wtedy, gdy swoje zaangażowanie ogłosiło Audi i Porsche, pojawiły się pytania o inne marki koncernu VAG. Przez krótki czas mówiło się, że samochód LMDh zbuduje także Bentley. Jednakże ten obrał inne podejście wobec przepisów LMH i LMDh, i nie zdecydował się na wejście do tej klasy. Brytyjska marka po zakończeniu fabrycznego programu w GT3 zdecydowała o elektryfikacji swojej gamy modeli drogowych i raczej nie interesują już ich samochody oparte na jednostce spalinowej. Natomiast większy entuzjazm udzielał się po stronie Lamborghini. Włoska marka miała przez pewien czas współpracować z Dallarą, aby nie korzystać ze wspólnego projektu Audi, Porsche i Multimatica. Jednakże Lamborghini zdecydowało się ten drugi wariant, co sugeruje, że Multimatic może mieć sporą reprezentację wśród samochodów LMDh.
Co obecnie wiemy o tym projekcie?
Jeśli chodzi o sprawy techniczne, to wiemy w zasadzie tyle samo, co w przypadku Porsche, które najchętniej dzieli się informacjami o pracach rozwojowych nad nową konstrukcją. Spodziewano się, że włoski producent dołączy do projektu Porsche i Multimatica, i zastąpi Audi, które porzuciło program na rzecz F1. Jednakże zdaniem SportsCar365 wygląda na to, że Lamborghini wykona własny samochód. Ten miałby być oparty o podwozie Ligiera i jednostkę spalinową Lamborghini inną niż V8 Porsche. Dodatkowo wygląda na to, że projekt miałby zadebiutować w sezonie 2024 zarówno w WEC, jak i IMSA SportsCar.
Krótka wypowiedź kogoś z Lamborghini
Szef działu Motorsport Lamborghini, Giorgio Sanna, zasugerował, że program LMDh uzupełni dotychczasową działalność wyścigową Lamborghini Squadra Corse.
– Jestem absolutnie zachwycony, że Lamborghini zrobi kolejny krok w naszej podróży do sportów motorowych, wkroczy w świat LMDh i najwyższy poziom wyścigów samochodów sportowych. LMDh odegra szczególną rolę w strategii sportów motorowych Lamborghini, dając nam wyjątkową okazję do rozszerzenia naszych działań związanych z wyścigami klientów na nowe platformy i wzmocnienia naszej długoterminowej współpracy z zespołami klientów i kierowcami – powiedział Sanna.
– Celem jest ewidentnie być na 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2024 roku, a następnie ocenimy, prawdopodobnie pod koniec tego roku, czy i kiedy będzie można zadebiutować. Spodziewam się w pierwszym kwartale 2024 roku, ale musimy ocenić, gdzie i kiedy, a wszystko zależy od procesu rozwoju. W tej chwili trudno powiedzieć. Gdzie i kiedy samochód zadebiutuje prawdopodobnie zdefiniujemy w ciągu najbliższych 12 miesięcy – dodał szef działu Motorsport w Lamborghini.