Connect with us

Czego szukasz?

Fascynacje

Mercedes-AMG One wreszcie w wersji produkcyjnej. Było na co czekać!

Po prawie 5 latach zapowiedzi nareszcie Mercedes-AMG One trafił do produkcji. Model ten można określić autem F1 obudowanym w karoserię i jednym z najbardziej ekscytujących samochodów XXI wieku.

Bliski swojemu pierwowzorowi

Wygląd wersji drogowej Mercedesa-AMG One jest bardzo podobny do tego co zaprezentowano nam w 2017 roku. ​​Małym zmianom uległ tył, który został nieco przeprojektowany z bardziej widoczną krawędzią nad tylnymi światłami oraz kilkoma różnicami w dyfuzorze, w którym znajduje się wydech inspirowany F1. Zmianie uległy także osłony silnika oraz przeprojektowano lusterka. Inne są także 10-ramienne felgi z osłoną z włókna węglowego. Opcjonalnie dostępny jest także 9-ramienny wariant.

Mercedes-AMG One

Fot. Mercedes

Auto dysponuje bardzo zaawansowana aerodynamiką, która ma 3 tryby ustawienia: „Highway” (do normalnej jazdy), „Track” (duży docisk) oraz „Race DRS” (mały docisk dla większej prędkości maksymalnej).

ZOBACZ TAKŻE
Mercedes pokazał przyszłość AMG. Nowa platforma i niezwykły koncept

Hybryda z wyścigowym rodowodem

Na układ napędowy auta składa się jednostka 1.6 V6 oraz 4 silniki elektryczne. Jednostka spalinowa generuje 574 KM i potrafi się kręcić do aż 11 000 obr./min. Silniki elektryczne znajdują się na wale korbowym, jeden jest połączony z turbosprężarką a pozostałe dwa znajdują się na przedniej osi. Ich moce wynoszą 163 KM, 122 KM i 322 KM. Łączna moc całego układu hybrydowego wynosi 1063 KM. Dzięki elektrycznej turbosprężarce producent zapewnia, że auto posiada bardzo szybką reakcję na gaz.

Mercedes-AMG One

Fot. Mercedes

Jako hybryda plug-in, AMG One posiada baterie o pojemności 8,4 kWh. Utrzymanie ich w niskiej temperaturze miało kluczowe znaczenie dla optymalnej wydajności, co skłoniło Mercedesa do zastosowania złożonego układu chłodzenia cieczą dla każdego akumulatora. Pozwoliło to również niemieckiemu producentowi na zmniejszenie masy baterii. Układ utrzymuje temperaturę akumulatorów na poziomie 45 stopni Celcjusza. AMG One waży 1695 kg i może przejechać 18 km na samym prądzie.

Mercedes-AMG One: osiągi robiące wrażenie

Auto posiada napęd na 4 koła oraz siedmiobiegową zautomatyzowaną manualną skrzynię biegów opracowaną specjalnie do tego modelu. Dzięki temu rozpędza się on do „setki” w 2,9 sekundy. Sprint do 200 km/h wynosi zaledwie 7 sekund a prędkość maksymalna jest ograniczona do 352 km/h.

Kierowca ma do wyboru 6 trybów jazdy: Race Safe (normalna praca z priorytetem silników elektrycznych), Race (praca hybrydowa z ciągłą pracą jednostki spalinowej z zachowaniem pełnego zasięgu elektrycznego), EV (bezemisyjny tryb elektryczny), Race Plus (hybrydowy, aktywna aerodynamika, obniżone podwozie z twardym tuningiem), Strat 2 (maksymalna moc i najbardziej agresywna konfiguracja podwozia, tylko na tor wyścigowy) i Individual (ustawienia niestandardowe).

Spełnienie restrykcyjnych norm emisji spalin zajęło Mercedesowi sporo czasu co miało wpływ na tak długi czas oczekiwania na wersję drogową. Aby auto spełniało obecne normy Mercedes zastosował cztery wstępnie podgrzewane metalowe katalizatory, dwa ceramiczne katalizatory, dwa filtry cząstek stałych benzyny i tytanowy tylny tłumik.

Karbonowa konstrukcja

Mercedes-AMG One bazuje na konstrukcji typu monocoque z włókna węglowego i ram pomocniczych z aluminium. Zaawansowane gwintowane zawieszenie posiada tryby Comfort, Sport i Sport+. W najbardziej sportowym trybie auto można obniżyć o 37mm z przodu i 30mm z tyłu. Jest także opcja podniesienia prześwitu np. podczas przejeżdżania przez progi zwalniające.

Mercedes-AMG One

Fot. Mercedes

Lekkie felgi mają wykonane na zamówienie opony Michelin Pilot Sport Cup 2R M01 o wymiarach 285/35 ZR19 z przodu i 335/30 ZR20 z tyłu.

Układ hamulcowy AMG składa się z przednich tarcz o średnicy 398 mm z sześciotłoczkowymi zaciskami i 380 mm z tyłu z zaciskami czterotłoczkowymi. Wszystkie tarcze są wewnętrznie wentylowane i perforowane.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Mercedes C 300e 2.0 313 KM - hybryda, która mile zaskakuje

Mercedes-AMG One: surowe wnętrze i dużo karbonu

Wnętrze przystosowano pod kątem jak najlepszej funkcjonalności dla kierowcy kosztem efektownych udogodnień. Kierownica o kształcie rodem z F1 posiada światła informujące o zmianie biegu. Auto ma także elementy wyposażenia jak porty USB, dwa ekrany multimedialne czy klimatyzacja. Ze względu na brak tylnej szyby lusterko jest cyfrowe. Wnętrze jest wykończone gołym włóknem węglowym oraz  skórą Nappa i czarną tapicerką z mikrofibry Dinamica. Znajdzie się także kilka metalowych akcentów. Drzwi otwierają się do góry i maja regulowane szyby.

Mercedes-AMG One

Fot. Mercedes

Limitowany nakład już wyprzedany

Powstanie jedynie 275 egzemplarzy modelu Mercedes-AMG One. Jego cena wynosi 2,72 miliona dolarów za sztukę i wszystkie już sprzedano. Auto będzie miało swój oficjalny debiut na tegorocznym Goodwood Festival of Speed.

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama