Honda Civic e:HEV: Wygląd
Honda Civic e:HEV posiada bardziej stonowany wygląd niż poprzednik. Nadwozie posiada znacznie więcej prostych i gładkich linii. Pomimo bardziej zachowawczego wyglądu Honda nadal zachowała sportowy charakter. Nisko poprowadzone lampy i grill oraz opływowa pokrywa komory silnika nadają autu więcej charakteru. Boczna linia nadwozia nowego Civica przypomina trochę nadwozia typu liftback niż hatchback, choć niżej poprowadzona linia szyb niż w poprzedniku dobrze podkreśla jego sylwetkę. Tył posiada lampy połączone pasem wzdłuż klapy bagażnika. Na dole zderzaka mamy imitację dyfuzora. W wersji wyposażenia Advance mamy dodatki jak ducktail na klapie bagażnika w kolorze czarnym, czarne loga, czy 18-calowe felgi. Całość dobrze kontrastuje z lakierem Platinum White Pearl, czyniąc z nowego Civica naprawdę ładne auto.
Fot. Michał Nowak
Wnętrze i funkcjonalność
Deska rozdzielcza jest bardzo prosta i elegancka. Mamy cyfrowe dobrze czytelne zegary oraz wyświetlacz 10’2, który nadal ma fizyczne pokrętło. Fizyczne przyciski i pokrętła zachował także panel klimatyzacji. Wybierak od automatycznej skrzyni E:CVT został zastąpiony przyciskami. Środkowy tunel ma ładne wykończenie a’la carbon. Kierownica jest skórzana ma gruby wieniec i dobrze leży w rękach. Pozycja za kierownicą jest dość niska co daje fajne wrażenie podczas jazdy. Fotele są wygodne i mają dobre trzymanie boczne. Miejsca w środku jest pod dostatkiem zarówno z przodu jak i z tyłu. Ma na to też wpływ minimalnie zwiększonego rozstawu osi względem poprzednika (35 mm). Większa jest także powierzchnia szyb co optycznie dodaje dodatkowego wrażenia przestrzenności.
Fot. Michał Nowak
Silnik i napęd
Honda Civic e:HEV będzie oferowana w Europie w jednej opcji, na którą się składa 2-litrowy silnik pracujący w cyklu Atkinsona połączony z dwoma kompaktowymi silnikami elektrycznymi. Generuje on 184 KMi 315 Nm, a połączony jest z automatyczną skrzynią e-CVT. Napęd tradycyjnie przekazywany jest wyłącznie na przednią oś.
Wrażenia z jazdy
Nowy Civic znacznie dojrzał względem swojego poprzednika i poprawił się w wielu aspektach. Od razu dobre wrażenie robi dynamika układu hybrydowego, która pozwala nam bardzo szybko napędzić auto. Przyśpieszenie do 100 km/h zajmuje poniżej 8 sekund. Wsadzenie większego silnika spowodowało zwiększenie momentu obrotowego. Brak turbo został natomiast uzupełniony silnikami elektrycznymi. Dzięki temu nowa Honda jest bardzo żwawa w ruchu miejskim, a przy tym oszczędna. Średnie spalanie w mieście oscyluje w granicach 6-6,5 l/100 km przy bardziej dynamicznej jeździe, więc dla oszczędnego kierowcy jest jeszcze duże pole do poprawy tego wyniku.
Niska pozycja za kierownicą daje dobre wrażenia z jazdy, a układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny w dawaniu kierowcy informacji o drodze. Civic jest bardzo zwarty i sztywniejszy niż poprzednik dzięki czemu nawet szybsze wejście w łuk nie jest w stanie wyprowadzić go z równowagi. Dużą zaletą są także opony Michelein PilotSport 4, w które nowa Honda jest wyposażona. Bardzo dobrze sprawuje się także aktywny tempomat, który bez problemu można używać w ruchu miejskim.
Honda Civic e:HEV: Podsumowanie
Nowy Civic sprawił bardzo dobre pierwsze wrażenie, choć potrzeba więcej czasu na przeprowadzenie pełnowymiarowego testu aby go ostatecznie ocenić. Na ten moment widać, że jest to znacznie bardziej dojrzały model i krok w dobrym kierunku dla japońskiego producenta. Bardzo dobrym ruchem było postawienie na mocniejszy układ hybrydowy, który będzie oferowany w Europie. Pomimo że jest to jedynie cywilna wersja to potrafi dać frajdę z jazdy, więc osoby, które lubią jeździć autem na pewno polubią nowego Civica.
Honda Civic e:HEV pojawi się w salonach na jesieni, a jego ceny będą zaczynać się od 139 900zł. Klienci już mogą składać na niego zamówienia.
Korzystając z okazji kierujemy podziękowania dla salonu Honda AutoWitolin za udostępnienie auta do jazdy testowej w ramach Honda Road Show, które odbywały się w Warszawie w dniach 1-2 sierpnia.