Kolejne barwy
Za pomocą transmisji internetowej AlphaTauri pokazała swoje barwy na tegoroczną kampanię. O godzinie 23:30 polskiego czasu na kanale zespołu w serwisie YouTube ukazał się filmik prezentujący schemat przygotowany na tegoroczne zmagania. Cała prezentacja trwała zaledwie 5 minut, a akcja filmiku odbywała się częściowo w fabryce zespołu w Faenzie, a także w Nowym Jorku. Fabuła była dosyć prosta. Początkowo widzieliśmy pracowników zespołu, którzy pracują nad bolidem oraz jego malowaniem. Następnie pojazd został spakowany do samolotu i drogą lotniczą dotarł do Nowego Jorku. Tam czekali na niego już tegoroczni zawodnicy AlphaTauri – Nyck de Vries i Yuki Tsunoda. Drogę z lotniska pojazd pokonuje w kontenerze podwieszonym do helikoptera. W nagraniu możemy ujrzeć najbardziej charakterystyczne obiekty Nowego Jorku – Statuę Wolności oraz Central Park.
Podobnie, jak przed rokiem, bolid posiada granatowo-białe barwy. Jednakże, na tylnym skrzydle, halo, przednich deflektorach i lusterkach pojawił się czerwony kolor. Jest to związane z pojawieniem się nowego sponsora – PKN Orlen. Polski koncern jeszcze w zeszłym roku był sponsorem tytularnym Alfy Romeo. Zgodnie z umową, ekipa otrzymała „w pakiecie” Roberta Kubicę jako kierowcę testowego.
Co prawda nasz rodak kontynuuje współpracę z Orlenem, jednakże zakończył on już swoją przygodę z Formułą 1, koncentrując się na startach w wyścigach długodystansowych.
take it in from all angles, the new AT04 has arrived! 🤙 pic.twitter.com/Dw1eC0lueH
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 11, 2023
Na boku bolidu widzimy logo oraz nazwę ekipy. Agresywnego charakteru dodają mu kołpaki, których środek pomalowano na czerwono. Ciekawym akcentem jest również pasek w barwach włoskiej flagi na przednim oraz tylnym skrzydle.
Historia AlphaTauri
AlphaTauri jest drugim zespołem Red Bulla i zgodnie z założeniami pełni rolę ekipy juniorskiej/satelickiej. Zespół powstał w 2006 roku po wykupieniu przez producenta napojów energetycznych ekipy Minardi. Początkowo rywalizował on pod nazwą Toro Rosso, jednakże przed rozpoczęciem sezonu 2020 przemianowano go na AlphaTauri, co miało na celu zareklamowanie marki odzieżowej Red Bulla. Zespół ma na swoim koncie na razie dwa zwycięstwa. W 2008 roku w deszczowych warunkach na torze Monza wygrał Sebastian Vettel. 12 lat później, na tym samym torze triumfował Pierre Gasly.
Kto następny będzie miał prezentację?
Następna prezentacja odbędzie się już w poniedziałek, 13 lutego. W poniedziałek ujrzymy bolid MCL60, który upamiętnia 60-lecie istnienia zespołu McLaren. Do tej pory malowania na nową kampanię F1 pokazało 5 ekip. Tym samym jesteśmy na ich półmetku.
De Vries, Tsunoda i Tost o prezentacji
– To było moje pierwsze wydarzenia jako kierowca Scuderii AlphaTauri. Możliwość reprezentowania marki podczas „New York Fashion Week” była dla mnie wyjątkowa i naprawdę pokazała mi, czym jest marka. Malowanie wygląda świetnie i można to zobaczyć jak zainspirowała go elegancka kolekcja A/W, więc nie mogę się doczekać, aby zobaczyć go na torze. Długo czekałam na to. Jestem jeszcze bardziej wdzięczny za szansę, bardziej zmotywowany, by ją wykorzystać i bardziej głodny pokazania, ile jestem wart – stwierdził Nyck de Vries.
– Moim głównym celem jest osiąganie dobrych wyników w każdym wyścigu, niezależnie od osiągów samochodu. Chcę także zdobywać dużo punktów. Oby ten rok był moim najlepszym pod względem awansu do Q3 i zdobycia punktów. Świetnie się bawiłem w tym tygodniu w Nowym Jorku i wspaniale było wziąć udział w tym wydarzeniu. To takie fajne tło zarówno dla kolekcji mody, jak i naszego malowania na rok 2023. Klasyczne kolory Scuderii AlphaTauri wyglądają świetnie obok nowych ubrań i nie mogę się doczekać, aby wypróbować obu w tym sezonie – powiedział Yuki Tsunoda.
– Jak wiemy, Formuła 1 odnotowała ogromny wzrost popularności dzięki serwisowi Netflix i mediom społecznościowym w ciągu ostatnich kilku lat. Dlatego niezwykle ważne jest, abyśmy nadal rozwijali się na tym rynku, dlatego cieszę się, że mogliśmy w Nowym Jorku zaprezentować nasze barwy na rok 2023, aby okazać uznanie amerykańskiej publiczności. Myślę też, że to wspaniale, że AlphaTauri mogła zaprezentować swoją nową kolekcję na tej imprezie, ponieważ w tym roku po raz pierwszy będą sprzedawać swoje ubrania tutaj w Ameryce – ocenił Franz Tost.