Connect with us

Czego szukasz?

WEC i 24h Le Mans

Wskrzeszone Pescarolo i Peugeot znów razem? Jest plan na 2024

W sezonie 2024 najprawdopodobniej zobaczymy jeszcze więcej prototypów w klasie Hypercar w FIA WEC, niż pierwotnie zakładano. Jednym z najnowszych kandydatów do wypełnienia stawki zostało wskrzeszone Pescarolo.

Pescarolo wróci do FIA WEC w 2024 roku z marką Peugeot
Fot. FIA WEC

Niczym feniks z popiołów

Wprawdzie zespół byłego kierowcy F1, czterokrotnego zwycięzcy 24h Le Mans, a zarazem słynnego konstruktora, Henriego Pescarolo zlikwidowano dekadę temu. Jednakże w 2016 roku Jocelyn Pedrono nabył prawa do legendarnej nazwy „Pescarolo Sport” i wykorzystał ją do nazwania swojego nowego zespołu. Ten kilka miesięcy temu wyraził intencję powrotu do ścigania między innymi w FIA WEC. Jak się okazuje, celem tej ekipy jest od razu pojawienie się w klasie Hypercar. Pierwotnie Pescarolo Sport rozważało zamiar budowy swojej maszyny w oparciu o regulacje LMH. Jednak już teraz wiadomo, że ich partnerem zostanie Peugeot, który sprzeda im swój prototyp 9X8.

Na razie jednak jest to wyłącznie plan zespołu, który miałby wejść w życie w 2024 roku. Jednakże wiele wskazuje na to, że jest on całkiem realny. Przede wszystkim podmiot odpowiadający za finansowanie operacji wyścigowej dysponuje środkami, które powinny pokryć wydatki niezbędne do wystawiania tego typu pojazdu. Zaś po drugie, sam Peugeot jeszcze w zeszłym roku wyraził chęć sprzedaży klienckich egzemplarzy 9X8 zespołom prywatnym. Z kolei w 2021 roku pojawiły się plotki odnośnie współpracy z inną marką koncernu Stellantis pod kątem programu LMH w IMSA SportsCar. Mowa tu o marce Dodge. Jednakże na ten moment te plany wyglądają na mało możliwe.

ZOBACZ TAKŻE
Niezbędnik WEC: Wszystko, co musisz wiedzieć o sezonie 2024

Pescarolo Peugeot to powrót historycznej współpracy

Te dwie marki, które mają za sobą historię w 24h Le Mans. Bowiem to właśnie z ich silników korzystała ta ekipa przy swoich pierwszych startach w 24h Le Mans w 2001  i 2002 roku. Wówczas zespół korzystał też z nadwozia zespołu Courage, dla którego Henri Pescarolo rywalizował w latach 90-tych, jeszcze jako kierowca wyścigowy. W następnych latach te dwie marki rozstały się, a francuska ekipa korzystała z silników Judd. Jednakże jeszcze pod koniec tej samej dekady znów mogliśmy oglądać Pescarolo oraz Peugeota współpracującego w celu walki o wygraną we francuskim klasyku. Dokładniej mowa o wystawieniu prywatnego 908 HDi FAP. W 2024 roku najprawdopodobniej czeka nas trzeci epizod tej kooperacji. Zespół Peugeot już wydał oświadczenie w tej sprawie.

– Pescarolo Sport skontaktowało się z nami kilka miesięcy temu i po zakończeniu fazy rozmów, wspólnie zdecydowaliśmy się podjąć współpracę. Cieszymy się z tego, że Pescarolo Sport wybrało nasz prototyp. Jesteśmy gotowi dostarczyć im samochód oraz niezbędne wsparcie, aby program mógł wystartować w 2024 roku – możemy przeczytać w oświadczeniu zespołu

Program kliencki zespołu Peugeot Sport byłby pierwszym takim programem w wykonaniu producenta wystawiającego prototyp LMH w historii klasy Hypercar. Dodatkowo daje on gwarancję kontynuacji programu przez samego producenta przynajmniej do końca 2024 roku, niezależnie od wyników. Oczywiście finalne potwierdzenie tej współpracy nastąpi dopiero w styczniu 2024 roku, gdy ACO wyda listę startową na następny sezon. W dalszej części tego roku powinniśmy poznać dalsze szczegóły projektu.

 

 

Reklama