Co warto wiedzieć przed startem?
Zazwyczaj ten wyścig odbywał się w towarzystwie opadów deszczu. Jednak w tym roku zanosi się na rywalizację na suchym torze. To znacząco ułatwi zadanie strategom zespołów. W klasie Hypercar interesująca będzie dla nas walka Toyot na czele. Zobaczymy, czy zdołają one odskoczyć, czy jednak Porsche Penske zdoła z nimi powalczyć. Ciekawe będzie też to, jak Ferrari i Peugeot poradzą sobie po starcie z końca stawki. Ci drudzy mają po swojej stronie BoP, więc powinni mieć nieco łatwiejsze zadanie względem Scuderii. W tej kategorii poszczególne załogi powinny zjeżdżać na pit stopy średni co około 59 minut.
W LMP2 faworytem do zwycięstwa jest United Autosports z dwoma autami w czołowej trójce na starcie. Jednak na ich drodze stanąć spróbują #41 WRT, Jota i Inter Europol Competition. Te pięć załóg prawdopodobnie powalczy między sobą o wygraną. Za nimi mamy takie ekipy, jak Vector, Prema czy Alpine. Jednak ich tempo nie wygląda na szczególnie imponujące. Im raczej zostaje walka o „resztki”. W tej klasie za wyjątkiem pierwszego przejazdu, zespoły powinny zjeżdżać co 46 minut.
W GTE Am najprościej byłoby powiedzieć, że wyścig zdominuje Corvette. Jednak nie można pomijać tu Iron Dames startującego obok tegorocznych mistrzów. Dodatkowo wysoko zakwalifikował się duet Astonów z D’Station oraz Heart of Racing. Dodajmy jeszcze do tego tercet Porsche, które zakwalifikowały się nieco dalej w klasie. Wówczas otrzymujemy mocną mieszankę, która może przynieść nam świetne ściganie. Samochody GTE Am powinny być w stanie przejechać na jednym baku niespełna godzinę i dziesięć minut.
Relacja live z wyścigu 6h Fuji 2023 FIA WEC
Poniżej znajduje się nasza darmowa relacja na żywo z szóstej rundy FIA WEC. Start wyścigu 6h Fuji 2023 WEC nastąpi dziś o 4:00 czasu polskiego i do samej mety będziecie mogli śledzić te zmagania za pośrednictwem naszego serwisu. Zapraszamy do śledzenia relacji oraz interakcji we wpisach.