Connect with us

Czego szukasz?

WEC i 24h Le Mans

Oficjalnie: Kubica w Ferrari w WEC. Będą „dokończone sprawy”

Robert Kubica w przyszłym sezonie pojawi się w klasie Hypercar w WEC. Polak związał się z AF Corse, które wystawi trzeci samochód w topowej kategorii Mistrzostw Świata Endurance.

Kubica w końcu w Ferrari w Hypercar
Fot. AF Corse

Wieloletnie układanie puzzli

W ostatnich latach kariera Roberta Kubicy skręcała w różne strony. Był epizod w DTM, który nie był udany. Znacznie lepiej Polak poradził sobie w ELMS, gdzie w 2021 roku zdobył on tytuł z Louisem Deletrazem i Yifei Ye w LMP2 z ekipą WRT. Rok później zobaczyliśmy Polaka w WEC, ale w zespole Prema, z którą nie udało się wygrać. Dlatego Kubica zdecydował się wrócić do WRT, z którym w tym roku krakowianin sięgnął po mistrzostwo w WEC.

Jednak co roku pojawiał się problem w postaci tego, kiedy poznamy jego program wyścigowy na następny rok i gdzie finalnie Robert wyląduje. Po drodze pojawiały się różne pomysły, włącznie ze startami w prywatnym Porsche 963 w tym sezonie.

ZOBACZ TAKŻE
Czym są Hypercary, GTP, LMH i LMDh? Wiele skrótów, jedna przyszłość

Ferrari i Robert Kubica w końcu razem

Tutaj kluczowe okazały się słowa władz programu Ferrari w klasie Hypercar w WEC. Kilka tygodni temu podczas imprezy „Finale Mondiali” dowiedzieliśmy się, że producent z Maranello będzie w stanie wystawić trzeci prototyp 499P w przyszłym sezonie. To otworzyło drogę do spekulacji, w których pojawiło się kilka nazwisk. Wśród nich znalazł się Robert Kubica.

Dziś natomiast najpierw serwis Endurance Info poinformował, że Polak ma przetestować samochód na torze Imola. Natomiast godzinę temu AF Corse potwierdziło, że Kubica będzie rywalizował dla włoskiego zespołu w sezonie 2024. Formalnie nie doprecyzowano, czy chodzi o klasę Hypercar. Jednakże faktycznie będą to starty w topowej kategorii w FIA WEC. Dokładniej będzie to Ferrari 499P ekipy AF Corse. Jednak formalnie nie będzie to ekipa fabryczna, a zespół prywatny. Choć jest to ten sam zespół, który odpowiada za program fabryczny. Natomiast samo Ferrari 499P ma być identyczne względem tego, które obecnie rywalizuje w WEC, a w przyszłym sezonie ma ono wzbogacić się o pakiet poprawek w ramach „jokera”

Z naszych informacji wynika, że w załodze mieliby pojawić się Robert Shwartzman oraz Lilou Wadoux. Obecni kierowcy fabryczni mieliby utrzymać się w załogach #50 i #51. W poniedziałek 27 listopada ACO ACO opublikuje listę zespołów na sezon 2024 w WEC. Wtedy też dowiemy się więcej na temat składów niektórych ekip. Wiadomo nam, że ze stawki klasy Hypercar ma zniknąć Vanwall ByKolles. Natomiast do kategorii LMGT3 możemy zobaczyć niemal wszystkich aktywnych producentów kategorii GT3 z wyjątkiem Audi i Mercedesa.

Co jeszcze warto wiedzieć?

Na ten moment nie wiemy, jak wygląda kwestia sponsoringu PKN Orlen. Dowiedzieliśmy się, że najprawdopodobniej nie będzie on sponsorem tytularnym, jak miało to miejsce w przypadku WRT i Premy. Być może będzie miał on większą ekspozycję przy programie startów Polaka w ELMS. Wygląda na to, że tam również były kierowca F1 miałby reprezentować AF Corse w LMP2. Pozostałe jeszcze kwestia klasyfikacji zespołowej. Jako że jego ekipa jest klasyfikowana jako „prywatna” to będzie ona brała udział w „Hypercar Cup” przeznaczonym dla zespołów prywatnych. Tam ich rywalami mają być zespoły Jota i Proton wystawiające prywatne Porsche 963.

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama