Connect with us

Czego szukasz?

ELMS i AsLMS

Inter Europol podał składy na ELMS 2024. Sporo młodzieży w IEC

Sezon 2024 będzie bardzo intensywny dla Inter Europol Competition. Polski zespół wystartuje w ELMS oraz IMSA SportsCar Championship. Już teraz znamy prawie cały skład zespołu ELMS.

Trzy samochody Inter Europol Competition w ELMS 2024
Fot. Inter Europol Competition

Niepełny skład w #34

Sezon 2024 dla polskiej ekipy będzie nowym otwarciem. Po wycofaniu LMP2 z pełnego cyklu WEC, IEC skupi się na startach w ELMS czy IMSA. Tu zespół stanął przed wyzwaniem pozyskania kierowców, którzy z jednej strony są szybcy, a jednocześnie dysponują wolnym kalendarzem, który pozwoli im na starty w ELMS. I tak w klasie LMP2 postawiono na kompletnie nowe składy. W #34 zasiądzie za rok Clement Novalak, a więc były kierowca F2. Francuz testował z zespołem niedawno z powodzeniem w Bahrajnie. Od samego początku był bardzo szybki, pomimo swojego ograniczonego doświadczenia w kategorii prototypów. Wcześniej odniósł wiele sukcesów w kategorii samochodów jednomiejscowych. Wygrał mistrzostwa Wielkiej Brytanii Formuły 3 w 2019 roku. Dwa lata później zajął trzecie miejsce w mistrzostwach FIA Formuły 3 i przeniósł się do Formuły 2, gdzie w tym roku wygrał wyścig na torze Zandvoort.

Jego zmiennikiem zostanie Ollie Gray. Brytyjczyk w poprzednich latach startował w seriach F4, tym w serii włoskiej, a także brytyjskiej. W tej drugiej wywalczył on wicemistrzostwo w 2022 roku. Natomiast w sezonie 2023 oglądaliśmy go w F3 za kierownicą samochodu ekipy Carlin. Co ciekawe, nie znamy jeszcze nazwiska trzeciego kierowcy, choć w poniedziałek na liście w tym samochodzie widniał Kuba Śmiechowski. Wygląda na to, że Polak może ograniczyć swoje starty do rund Endurance Cup w IMSA.

ZOBACZ TAKŻE
43 auta w ELMS w 2024 roku. Kubica i Inter Europol w LMP2

Znamy już cały skład #43

Drugie auto ma już pełną załogę. Tam skład utworzą Władysław Łomko, Tom Dillmann i Sebastian Alvarez. Najwięcej uwagi przyciągać może ten pierwszy z racji przeszłośći w klasie Hypercar oraz LMP1 z zespołem ByKolles. Francuz w przeszłości ścigał się także w GP2, Formule E czy serii Super Formula. Natomiast rok temu wywalczył on mistrzostwo w Le Mans Cup w LMP3. Wbrew pozorom to już bardzo doświadczony kierowca, który w momencie startu sezonu 2024 skończy trzydzieści pięć lat. Dla równowagi jego partnerzy zespołowi będą znacznie młodsi. Bowiem Sebastian Alvarez ma zaledwie dwadzieścia jeden lat. Meksykanin ma już spore doświadczenie w LMP3, a w tym roku zadebiutował w LMP2. Natomiast Władysław Łomko ma zaledwie osiemnaście lat i już w tym wieku może pochwalić się podium w LMP2 z Cool Racing w ELMS. W tej załodze zapowiada się ciekawa mieszanka młodości z doświadczeniem.

ZOBACZ TAKŻE
Inter Europol Competition w IMSA w 2024. Rośnie stawka GTP

W LMP3 czeka nas stabilizacja

Inter Europol Competition startuje nie tylko w LMP2, ale i w LMP3. W przeszłości „piekarze” pojawiali się nawet z dwoma samochodami w tej klasie. Teraz jednak polska ekipa wystawi tylko jedno auto. Tam zobaczymy dwóch kierowców, którzy już startowali w barwach polskiej ekipy. Będą to Aleks Buchańcow i Kai Askey. Aleks rywalizował w zespole w AsLMS w tym roku. Ma duże doświadczenie zdobyte w startach samochodami Radical i w kategorii prototypów. Zdobył z zespołem szóste miejsce w klasyfikacji generalnej Asian Le Mans. Natomiast Kai ścigał się z zespołem zarówno w AsLMS, jak i ELMS w tym roku. Zawsze pokazywał świetne tempo i pomógł zespołowi zająć czwarte miejsce w klasyfikacji LMP3, zdobywając po drodze dwukrotnie miejsca na podium.

Do nich dołączy Pedro Perino. On ścigał się we włoskiej F4, a następnie przeniósł się do Prototype Cup Germamy. Tam po raz pierwszy zasmakował jazdy samochodem LMP3. W tym roku po raz pierwszy ścigał się w ELMS, dwukrotnie stając na podium po drodze do szóstego miejsca w klasyfikacji. Ta załoga będzie startować z numerem #88.

Kuba Śmiechowski testował na torze Daytona

Fot. Inter Europol Competition

Oprócz ELMS, Inter Europol Competition będzie startować też w IMSA SportsCar Championship w LMP2. Tam zespół będzie współpracować z PR1 Mathiasen. W ostatnich dniach zespół testował na torze Daytona w składzie Clement Novalak, Tom Dilmann i Kuba Śmiechowski. Jednak formalnie nie jest to jeszcze ostateczny skład na sezon 2024 w tej serii. Dodatkowo polska ekipa powalczy w czerwcu o drugie zwycięstwo w 24h Le Mans w klasie LMP2. Jednak tu też jeszcze nie wiemy jaki skład kierowców powalczy o „obronę” zwycięstwa z tego roku.

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama