Connect with us

Czego szukasz?

IMSA SportsCar

Inter Europol podał skład na 24h Daytona. Próba przed ELMS

Poznaliśmy skład zespołu Inter Europol Competition, który wystartuje w 24h Daytona pod koniec stycznia bieżącego roku. Do Kuby Śmiechowskiego dołączy dwóch zawodników, których polska ekipa zatrudniła do ELMS, a także jeden zawodnik z USA.

Śmiechowski, Novalak, Dillmann i Boulle w Inter Europol Competition w 24h Daytona 2024
Fot. Inter Europol Competition

Polski zespół idzie na podbój USA

Inter Europol Competition po odejśćiu LMP2 z WEC skupił się na ściganiu w ELMS i IMSA SportsCar Championship. W tej drugiej serii IEC związał się w PR1/Mathiasen Motorsport. Niemal pełny skład  zespołu do ELMS poznaliśmy jeszcze w grudniu. W tym samym czasie IMSA zorganizowała także test dla ekip GTP, LMP2 i GTD. IEC pojawił się wówczas na torze Daytona International Speedway, gdzie za kierownicą prototypu Oreca 07 pojawił się Jakub Śmiechowski, a także Clement Novalak i Tom Dillmann. To sugerowało nam, że obaj Francuzi pojawią się za kierownicą tego samochodu także podczas testu „Roar” oraz samego wyścigu. Dziś wiemy oficjalnie, że ten skład wystartuje w 24h Daytona. Tom Dillmann i Celement Novalak będą głównymi kierowcami zespołu na ten wyścig.

ZOBACZ TAKŻE
Inter Europol podał składy na ELMS 2024. Sporo młodzieży w IEC

Czwartym zawodnikiem załogi #52 został Nick Boulle. Francuz ma trzydzieści cztery lata i oprócz ścigania zajmuje się także prowadzeniem firmy funkcjonującej w branży jubilerskiej w Dallas. Jeśli chodzi o motorsport to Boulle ścigał się chociażby w USF2000. Natomiast jego największym osiągnięciem w motorsporcie jest wygrana w 24h Daytona w 2017 roku w klasie Prototype Challenge. Wówczas został on pierwszym delaerem marki Rolex, który wygrał wyścig sponsorowany przez szwajcarskiego producenta zegarków.

Boulle będzie kierowcą brązowym, który jest wymagany w składzie załogi LMP2 w każdym wyścigu. Natomiast Jakub Śmiechowski za kierownicą samochodu zasiądzie podczas 24h Daytona 2024 oraz pozostałych rund Endurance Cup. Natomiast na rundy sprinterskie, „piekarze” wystawią Boulle’a oraz najprawdopodobniej Novalaka.

ZOBACZ TAKŻE
Inter Europol Competition w IMSA w 2024. Rośnie stawka GTP

Kierowcy nie mogą doczekać się końca stycznia

– Nowy rok przynosi nam nowe wyzwania! Po świetnym sezonie 2023 w tym roku skupiamy się na serii IMSA. Mamy bardzo dobry, doświadczony zespół i mamy zamiar w pełni to wykorzystać. Zaczynamy od legendarnego wyścigu w Daytona. Po pierwszych testach w grudniu jestem bardzo zadowolony. Łącząc doświadczenie Inter Europol Competition i PR1 z pewnością będziemy mocni! – stwierdził Jakub Śmiechowski.

– Jestem entuzjastycznie nastawiony do ścigania się w serii IMSA w pierwszym sezonie Inter Europolu w Stanach Zjednoczonych. Ściganie się na legendarnych torach i walka o kolejne trofea to coś, na co naprawdę warto czekać! – powiedział Tom Dillmann.

– Cieszę się, że w tym roku wystartuję w 24-godzinnym wyścigu Daytona w IMSA z Inter Europolem. Wspaniale było testować z pierwszy raz z IEC w USA i naprawdę nie mogę się doczekać ścigania. Dobrze dogadywałem się z ekipą IEC/PR1. Zaś oni naprawdę pomogli mi poczuć się komfortowo w samochodzie. Dlatego nie mogę się doczekać powrotu do samochodu w Roar – podsumował Clement Novalak.

Wyścig 24h Daytona 2024 wystartuje w sobotę 27 stycznia, po godzinie 20:15. Tydzień wcześniej IMSA SportsCar rozegra test „Roar” oraz kwalifikacje do 24h Daytona. Całe zmagania będzie można śledzić na łamach serwisu MotoHigh.pl.

Reklama