Inter Europol Competition spełnia amerykański sen
Współpraca IEC i PR1 Mathiasen w końcu musiała zaprowadzić te zespoły do alei zwycięzców. Nick Boulle dobrze ruszył z czwartego pola i po kolei radził sobie z kolejnymi samochodami. Po niespełna trzydziestu minutach, dzięki karze dla #99 AO i wyorzedzeniu United Autosports, #52 IEC PR1 objęło prowadzenie. Jednak oczywiście na tym praca się nie kończyła.
To był jeden z tych sprintów, gdzie co chwilę na torze pojawia się na torze samochód bezpieczeństwa. Już po kwadransie wywołał go High Class Racing z LMP2. Zaś w następnych trzydziestu minutach przyczyniły się do niego problemy załóg AWA Corvette oraz #14 Lexusa. Później było już spokojniej i dopiero na dwadzieścia minut przed metą załoga Era Motorsport z LMP2 wywołała kolejną przerwę w rywalizacji. Zaś ostatni raz samochód bezpieczeństwa wyjechał na tor na kilka minut przed metą po wypadku Mercedesa.
Jednak najwięcej zamieszania dostarczyły samochody LMP2. Cały czas #52 musiała odpierać ataki czy to #99 AO Racing czy #88 AF Corse, lub też #74 Riley. Po drodze Nick Boulle oraz Tom Dillmann ścierali się z rywalami, którzy twardo atakowali rywali. Jednakże IEC PR1 Mathiasen bronili się zaciekle do samej mety. Dzięki temu Inter Europol Competition z PR1 Mathiasen wygrał pierwszy raz w IMSA SportsCar Championship. Polska ekipa przy wsparciu amerykańskiego partnera osiągnęła kolejny sukces w rywalizacji na wysokim poziomie. Ostatecznie nawet Porsche #77 AO Racing nie dało rady samochodom Pratt Miller Racing.
Corvette zdominowało GTD Pro
Załogi #3 i #4 okazały się najmocniejsze w sprinterskiej rywalizacji w swojej kategorii. Dodatkowo walkę o podwójne zwycięstwo ułatwiła im awaria Lexusa #14. W walce o zwycięstwo liczyło się także BMW #1 Paul Miller Racing, ale również napotkało ono na problemy. Za nimi, za podium, znalazł się Ford Mustang, który nadal nie może znaleźć drogi do alei zwycięzców. Tym samym Corvette pierwszy raz triumfowała z nowym samochodem C8.R w specyfikacji GT3.
W klasie GTD najlepiej poradził sobie Aston Martin #27 Heart of Racing. Zaś za nimi na metę w tej klasie wpadł Mercedes Winward Racing oraz McLaren Inception Racing.
IMSA wróci do akcji w sierpniu na Road America
Teraz przyszła pora na odpoczynek. Zarówno WEC, jak i ELMS udają się na ponad miesiąc odpoczynku. Dopiero w połowie sierpnia odbędzie się nastepna runda IMSA SportsCar Championship. Będzie to sprint na Road America z udziałem GTP, LMP2 aut GT.
Wyniki sprintu w Kanadzie IMSA SportsCar Championship