Tutaj znajdziecie wszystkie informacje na temat aktualnej punktacji w Super Formule. W tym miejscu zobaczycie także, jak prezentuje się klasyfikacja generalna Super Formuły 2023.
Klasyfikacja generalna Super Formuły 2023
W przeciwieństwie do chociażby Formuły 1 czy Formuły 2, w kwalifikacjach punkty zdobywają trzej najszybsi kierowcy. Kolejno:
1. miejsce – 3 punkty
2. miejsce – 2 punkty
3. miejsce – 1 punkt
Co ważne te zdobycze punktowe, nie liczą się do klasyfikacji zespołów. W wyścigu z kolei punktuje 10 najlepszych kierowców. Punktacja różni się jednak od tej europejskiej i wygląda następująco:
1. miejsce – 20 punktów
2. miejsce – 15 punktów
3. miejsce – 11 punktów
4. miejsce – 8 punktów
5. miejsce – 6 punktów
6. miejsce – 5 punktów
7. miejsce – 4 punkty
8. miejsce – 3 punkty
9. miejsce – 2 punkty
10. miejsce – 1 punkt
Do 2019 roku stosowano inny system punktacji. „Oczka” zdobywało w niej bowiem zaledwie ośmiu kierowców. Władze serii uznały jednak, iż rozwiązanie to jest do poprawy i wprowadzono obecną punktacją.
Podstawowe reguły
Podobnie jak w Formule 1, żeby kierowca został sklasyfikowany w wyścigu i mógł dostać punkty musi przejechać 90% dystansu wyścigu. Od czasu utworzenia obecnej Super Formuły, nie było jednak przypadku, gdy zawodnik, który nie dojechał do mety będąc jednocześnie sklasyfikowanym, zdobył punkty. W przypadku remisu punktowego organizatorzy mistrzostw biorą pod uwagę liczbę zwycięstw. Natomiast, gdy zawodnicy mają taką samą liczbę pierwszych miejsc, wówczas uwzględniane są drugie, a następnie trzecie, czwarte i kolejne lokaty aż do rozstrzygnięcia, który z zawodników znajduje się wyżej w klasyfikacji.
Klasyfikacja generalna kierowców Super Formuły 2023
Poniżej znajdować się będzie aktualna klasyfikacja kierowców Super Formuły 2023.
Pozycja | Kierowca | Kraj | Zespół | Punkty |
---|---|---|---|---|
1. | Ritomo Miyata | Vantelin Team TOM’S | 114.5 | |
2. | Liam Lawson | Team Mugen | 106.5 | |
3. | Tomoki Nojiri | Team Mugen | 106 | |
4. | Sho Tsuboi | P.mu/Cerumo・INGING | 59 | |
5. | Ryo Hirakawa | Itochu Enex Team Impu | 58 | |
6. | Tadasuke Makino | Docomo Team Dandelion Racing | 43 | |
7. | Kakunoskin Ohta | Docomo Team Dandelion Racing | 35.5 | |
8. | Kenta Yamashita | Kondo Racing | 32 | |
9. | Toshiki Oyu | TGM Grand Prix | 22 | |
10. | Ren Sato | TCS Nakajima Racing | 17.5 | |
11. | Kamui Kobayashi | Kids com Team KCMG[ | 17.5 | |
12. | Sena Sakaguchi | P.mu/Cerumo・INGING | 15 | |
13. | Naoki Yamamoto | TCS Nakajima Racing | 14 | |
14. | Kazuya Oshima | docomo business ROOKIE | 13 | |
15. | Kazuto Kotaka | Kondo Racing | 10 | |
16. | Nirei Fukuzumi | ThreeBond Racing | 9 | |
17. | Yuji Kunimoto | Kids com Team KCMG[ | 7 | |
18. | Cem Bolukbasi | TGM Grand Prix | 5 | |
19. | Nobuharu Matsushita | B-Max Racing | 4 | |
20. | Giuliano Alesi | Vantelin Team TOM’S | 3 | |
21. | Yuhi Sekiguchi | Itochu Enex Team Impu | 0 | |
Raoul Hyman | B-Max Racing | |||
Ukyo Sasahara | Vantelin Team TOM’S | |||
Riki Okusa | TGM Grand Prix | |||
Hiroki Otsu | TCS Nakajima Racing |
Klasyfikacja generalna zespołów Super Formuły 2023
W mistrzostwach Super Formuły, poza klasyfikacją kierowców, prowadzona jest także odrębna tabela dla zespołów. Co ważne nie liczone są do niej punkty zdobyte w kwalifikacjach przez trzech najlepszych kierowców. Tak wygląda aktualna sytuacja.
Pozycja | Zespół | Punkty |
---|---|---|
1. | Team Mugen | 188.5 |
2. | Kuo Vantelin Team TOM’S | 109.5 |
3. | Docomo Team Dandelion Racing | 69.5 |
4. | P.mu/Cerumo・INGING | 68 |
5. | Carenex Team Impul | 58 |
6. | Kondo Racing | 42 |
7. | TCS Nakajima Racing | 31.5 |
8. | KCMG | 24.5 |
9. | TGM Grand Prix | 20 |
10. | docomo business ROOKIE | 13 |
11. | ThreeBond Drago Corse | 9 |
12. | B-Max Racing | 4 |
Klasyfikacja producentów silników
W mistrzostwach Super Formuły poza klasyfikacją dla kierowców, prowadzona jest także odrębna tabela dla dostawców silników. Nie jest ona co prawda zbyt długa, mamy w niej jedynie Hondę i Toyotę, walka o końcowy triumf jest jednak bardzo wyrównana. Punktacja w klasyfikacji dostawców silników jest identyczna, jak w przypadku kierowców. Warto mieć na uwadzę, iż obydwaj dostawcy silników walczą o miano najlepszego, gdyż oznacza to dla nich prestiż w Japonii.