Poznań Motor Show 2019: To trzeba zobaczyć! [Część II] - motohigh.pl
Nasze social media

Samochody

Poznań Motor Show 2019: To trzeba zobaczyć! [Część II]

Największa motoryzacyjna impreza w Polsce startuje już za niecałe 4 dni. Czas najwyższy na drugą część listy najciekawszych stoisk, które trzeba odwiedzić.

Opublikowano

w dniu

Fot. Audi / Audi E-Tron
Poprzednia1 z 2

BMW

Podczas 27. edycji Poznań Motor Show, bawarska marka zaprezentuje kilka nowości. Jedną z nich będzie X7, czyli pierwsze w historii niemieckiego producenta auto typu SAV (luksusowa odmiana zwykłego SUV’a). Trzeba przyznać, że BMW mierzy wysoko, bowiem w tym segmencie znajdują się tacy gracze, jak Rolls-Royce Cullinan, czy Bentley Bentayga. Nie zapominajmy, że niebawem na rynku ma pojawić się bezpośredni rywal X7-ki, którym jest Mercedes-Maybach (zbudowany w oparciu o model GLS).

Fot. netcarshow.com / BMW X7

Poza luksusowym SUV-em, firma z Monachium planuje zaprezentować odświeżoną Serię 7, jak również majestatyczny kabriolet na bazie Serii 8. Ta ostatnia propozycja zapowiada się naprawdę obiecująco, a mówię to jako ktoś, kto widział “The 8” na własne oczy. Mimo sporych rozmiarów, samochód sprawia wrażenie mniejszego, niż jest w rzeczywistości. Jest stylowy, lecz tym samym zachowuje charakter BMW. Jeśli dołożymy do tego naprawdę niezłe silniki (w tym V8-kę w odmianie 850i), otrzymamy jedno z najlepszych nowych aut ze składanym dachem na świecie. Na koniec wspomnę tylko, iż dla wszystkich wersji nadwoziowych Serii 8 prognozowane są wersje M.

Mercedes i Smart

Poznańska impreza jest niezwykle ważna dla Mercedesa, wszak w Polsce jest to najchętniej wybierana marka klasy Premium. W tym roku stoisko producenta ze Stuttgartu będzie skromniejsze niż w poprzednich latach. Nie znaczy to jednak, że nie pojawi się na nim nic ciekawego. Wprost przeciwnie! Jedną z gwiazd tegorocznych targów Poznań Motor Show z pewnością będzie całkowicie nowy Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+, który trafi do Poznania wprost z Genewy. GLE w odmianie AMG jest kolejnym wcieleniem dużego (choć nie największego w gamie) SUV-a z gwiazdą na masce. Napędza go 3-litrowa, podwójnie doładowana, rzędowa jednostka, wspomagana przez silnik elektryczny. Osiąga ona moc 435 KM, generując przy tym 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W razie potrzeby, kierowca może skorzystać również z motoru na prąd, dzięki czemu będzie dysponował dodatkowymi 22 KM i aż 250 Nm momentu! To solidny zastrzyk energii, która w tak dużym aucie, jakim jest GLE, na pewno się przyda.

Fot. Mercedes / Mercedes GLE 53 AMG

Będąc na stoisku Mercedesa, warto także zerknąć na prototypowego Smarta Forease+. Jest to bardzo ciekawy koncept małego elektryka do miasta, zapowiadający pełnoprawny model na rok 2020. Według producenta nowy „mieszczuch” będzie napędzany przez elektryczny silnik o mocy 82 KM. Dzięki baterii o pojemności 17,6 kWh jego zasięg ma wynosić pomiędzy 150-160 km, co jak na miejski samochodzik, jest aż nadto wystarczające.

Grupa VAG (Škoda, Seat, Audi, Volkswagen)

Jak co roku, Hala 3A zostanie zaadoptowana na potrzeby marek z grupy VAG. Oprócz Porsche, o którym wspominam w osobnym artykule (TUTAJ), zobaczymy również inne ciekawe pojazdy takich marek, jak Škoda, Audi, Seat, czy wreszcie Volkswagen.

Mam takie przeczucie, że drugim najchętniej odwiedzanym stoiskiem w tej hali (pierwsze naturalnie należy do Porsche), będzie to, gdzie wystawi się marka Škoda. Wszystko za sprawą koncepcyjnego crossovera o nazwie iV, który zadebiutował podczas tegorocznych targów w Genewie. Jest to model zbudowany na nowej platformie MEB, którą w przyszłości wykorzystają inne elektryczne auta z grupy VAG. Samochód ten stanowi wyraźną zapowiedź nadchodzących, przyjaznych środowisku pojazdów w gamie czeskiego producenta.

Fot. netcarshow.com / Skoda Vision iV

Przechodząc dalej, docieramy do stoiska Audi, gdzie najprawdopodobniej ujrzymy seryjny model E-Tron, który jako koncept gościł podczas zeszłorocznego Motor Show. Auto cechuje solidny, jak na samochody elektryczne, zasięg, wynoszący ponad 400 km. To jednak nie największy atut tego modelu, bowiem jest nim szybkie ładowanie akumulatorów (od 0 do 100% trwa zaledwie 50 minut).

Poprzednia1 z 2

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama