Nasze profile w mediach społecznościowych

Fascynacje

Koenigsegg Jesko Absolut – przełamać barierę 500 km/h

Koenigsegg ma nową wersję swojego superauta – Jesko Absolut, która została opracowana z myślą o jednym celu: maksymalizacji prędkości. Szwedzkie monstrum o mocy 1600 KM ma jeden cel – przełamać barierę 500 km/h. Jest jednak jeden haczyk…

Opublikowano

w dniu

Koenigsegg Jesko Absolut
Fot. koenigsegg / Koenigsegg Jesko Absolut

Bugatti zelektryzowało świat motoryzacyjny ubiegłej jesieni, ogłaszając, że przełamało barierę 300 km/h specjalnym wariantem Chirona – Super Sport 300+. Osiągnięto prędkość 304,77 mil/h. Wyczynu dokonano na torze Ehra Lessien grupy Volkswagen w Niemczech i uważany on jest za największą prędkość samochodu produkcyjnego. Poprzedni rekord Koenigsegga Agera RS to 277,9 mil/h. Osiągnięto go na autostradzie Nevada w 2017 roku. 

Koenigsegg Jesko Absolut – absolutnie najszybszy

Teraz Koenigsegg ma nową wersję swojego superauta – Jesko Absolut, którą opracowano z myślą o jednym celu: maksymalizacji prędkości. W rezultacie układ aerodynamiczny samochodu ma na celu zminimalizowanie oporu powietrza, a Koenigsegg twierdzi, że współczynnik oporu wyniósł 0,278 Cd.

Jednym z rozwiązań jest usunięcie tylnego skrzydła Jesko, w miejsce którego dodano parę płetw, aby poprawić stabilność. Niestety siła docisku zmalała z normalnej wartości 3000 funtów do zaledwie 330.

Koenigsegg Jesko Absolut

Fot. koenigsegg.com / Koenigsegg Jesko Absolut

Inne zmiany objęły usunięcie przedniego splittera i bocznych skrzydeł, dodanie gładszych paneli i rozciągnięcie sekcji ogona o około 3,35 cala, dla lepszego przepływu powietrza. Ostatnim akcentem jest dodanie kół w stylu anteny, które są również lepsze dla przepływu powietrza.

1600 KM i zawrotna prędkość

W połączeniu z mocą 1600 koni mechanicznych (gdy pracuje na E85,), 5-litrowego V8 i podwójnego turbodoładowania, nowy Jesko Absolut zdaniem Koenigsegga powinien być szybszy niż jakikolwiek produkowany dotąd samochód – w tym Bugatti. Poprzednie pogłoski wskazywały na zamierzony cel wynoszący osiągnięcie 500 km/h, czyli 310,68 mph.

Co ciekawe, Koenigsegg stwierdził, że firma nigdy nie będzie próbowała zbudować szybszego samochodu niż Jesko Absolut. Oznacza to, że przyszli właściciele nigdy nie będą musieli martwić się o aktualizowanie statusu  posiadania najszybszego Koenigsegga. Kliencie nie martw się zatem, jeśli już zamówiłeś standardowego Jesko, Koenigsegg zapewnia opcję wyboru pożądanej wersji.

Jest jednak drobne ale…

Jest jednak pewien problem. Obecnie nie ma miejsca, gdzie można by rozwinąć tak wysoką prędkość. Trwają poszukiwania lokalizacji, gdzie można by stworzyć tego typu obiekt.

Oprócz Jesko, Koenigsegg zaprezentował także nowy model hybrydowy o nazwie Gemera. To pierwszy samochód szwedzkiej marki z czterema siedzeniami.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama