Nasze social media

Fascynacje

Alfa Romeo Totem GTe – retroelektryk od Totem Automobili

Firma Totem Automobili postanowiła “odmłodzić” kultową Alfę Romeo Giulę GTA z lat 60. XX w. W ten sposób powstało ponad 500-konne elektryczne monstrum o nazwie Totem GTe, które przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy!

Opublikowano

w dniu

Totem GTe
Fot. totemautomobili.com / Totem GTe

Moda na odnawianie klasyków i robienie z nich aut elektrycznych trwa w najlepsze. Po niedawno omawianym Volkswagenie e-Bulli i zeszłorocznym Fordzie Mustangu kolejnym “starym-nowym” oldtimerem została Alfa Romeo Giulia GTA o nazwie Totem GTe.

Przemiana w supersamochód?

Alfa Romeo Giulia GTA w aranżacji Totem Automobili to  nowoczesny samochód wyczynowy z elektrycznym układem napędowym i karoserią z włókna węglowego. Alfa Romeo Totem GTe wywodzi się od Giulii GTA, która zadebiutowała w 1965 roku. Model ten napędza pojedynczy silnik elektryczny o mocy 518 KM. Auto pierwszą “setkę” ma pokonywać w 3,4 sekundy.

Według przekazów koncernu, akumulator o pojemności 50,4 kWh zapewni zasięg 320 kilometrów przy standardowej prędkości. Prototypowy egzemplarz ma wbudowaną ładowarkę o mocy 6,6 kW, ale samochody produkcyjne otrzymają znacznie wydajniejszy system szybkiego ładowania. Akumulator waży 350 kilogramów, ale korpus z włókna węglowego zrównoważy część tego ciężaru. 

Totem GTe – wiele istotnych zmian

Zamiast kalki rozwiązań Alfa Romeo Totem dokonał zmian w designie auta. GTe ma cztery reflektory zamiast dwóch oryginalnych, konstrukcja słupka C jest ulepszona, a na znaczku chłodnicy Alfy brakuje klasycznych poprzeczek. Totem przeprojektował również spód samochodu, aby poprawić jego aerodynamikę, tworząc płaską podłogę generującą docisk.

Totem GTe

Fot. totemautomobili.com / Totem GTe

Totem wykorzystuje tylko 10% rozwiązań względem oryginalnego podwozia i zainstalował klatkę bezpieczeństwa, aby zwiększyć sztywność modelu. Zawieszenie Alfy Romeo również poddano modyfikacjom. Zamiast standardowego przedniego zawieszenia z podwójnymi wahaczami, Totem dodał zestaw kolumn McPhersona z dwustronnie regulowanymi cewkami Bilstein Clubsport. Z tyłu wielowahaczowe i niezależne zawieszenie mocuje się do nowej ramy pomocniczej, która trzyma silnik elektryczny. Totem planuje również zaoferować opcję zawieszenia pneumatycznego.

Powiew nowoczesności

GTe jeździć będzie na zaprojektowanych przez Totem 17-calowych kołach z zestawem opon Continental ContiSport Contact. W układzie zastosowano hamulce Brembo.

Zamiast klasycznych zegarów, Totem używa pary 3,5-calowych ekranów. W przeciwieństwie do oryginalnej Alfa Romeo Giulia GTA, GTe ma elektrycznie opuszczane szyby. Klimatyzacja będzie oferowana jako opcja odpłatna.

Totem pierwotnie planował zadebiutować z GTe na festiwalu Goodwood w 2020 roku, ale wydarzenie to zostało przełożone z powodu światowej pandemii koronawirusa. Nie jest jasne, gdzie i kiedy samochód zostanie zaprezentowany odbiorcom.

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama
Reklama