Moda na odnawianie klasyków i robienie z nich aut elektrycznych trwa w najlepsze. Po niedawno omawianym Volkswagenie e-Bulli i zeszłorocznym Fordzie Mustangu kolejnym „starym-nowym” oldtimerem została Alfa Romeo Giulia GTA o nazwie Totem GTe.
Przemiana w supersamochód?
Alfa Romeo Giulia GTA w aranżacji Totem Automobili to nowoczesny samochód wyczynowy z elektrycznym układem napędowym i karoserią z włókna węglowego. Alfa Romeo Totem GTe wywodzi się od Giulii GTA, która zadebiutowała w 1965 roku. Model ten napędza pojedynczy silnik elektryczny o mocy 518 KM. Auto pierwszą „setkę” ma pokonywać w 3,4 sekundy.
Według przekazów koncernu, akumulator o pojemności 50,4 kWh zapewni zasięg 320 kilometrów przy standardowej prędkości. Prototypowy egzemplarz ma wbudowaną ładowarkę o mocy 6,6 kW, ale samochody produkcyjne otrzymają znacznie wydajniejszy system szybkiego ładowania. Akumulator waży 350 kilogramów, ale korpus z włókna węglowego zrównoważy część tego ciężaru.
Totem GTe – wiele istotnych zmian
Zamiast kalki rozwiązań Alfa Romeo Totem dokonał zmian w designie auta. GTe ma cztery reflektory zamiast dwóch oryginalnych, konstrukcja słupka C jest ulepszona, a na znaczku chłodnicy Alfy brakuje klasycznych poprzeczek. Totem przeprojektował również spód samochodu, aby poprawić jego aerodynamikę, tworząc płaską podłogę generującą docisk.
Fot. totemautomobili.com / Totem GTe
Totem wykorzystuje tylko 10% rozwiązań względem oryginalnego podwozia i zainstalował klatkę bezpieczeństwa, aby zwiększyć sztywność modelu. Zawieszenie Alfy Romeo również poddano modyfikacjom. Zamiast standardowego przedniego zawieszenia z podwójnymi wahaczami, Totem dodał zestaw kolumn McPhersona z dwustronnie regulowanymi cewkami Bilstein Clubsport. Z tyłu wielowahaczowe i niezależne zawieszenie mocuje się do nowej ramy pomocniczej, która trzyma silnik elektryczny. Totem planuje również zaoferować opcję zawieszenia pneumatycznego.
Powiew nowoczesności
GTe jeździć będzie na zaprojektowanych przez Totem 17-calowych kołach z zestawem opon Continental ContiSport Contact. W układzie zastosowano hamulce Brembo.
Zamiast klasycznych zegarów, Totem używa pary 3,5-calowych ekranów. W przeciwieństwie do oryginalnej Alfa Romeo Giulia GTA, GTe ma elektrycznie opuszczane szyby. Klimatyzacja będzie oferowana jako opcja odpłatna.
Totem pierwotnie planował zadebiutować z GTe na festiwalu Goodwood w 2020 roku, ale wydarzenie to zostało przełożone z powodu światowej pandemii koronawirusa. Nie jest jasne, gdzie i kiedy samochód zostanie zaprezentowany odbiorcom.