Najlepszy kierowca: Rene Rast
Pomimo imponującej formy Nico Müllera przez cały weekend, to jednak w niedzielę Rast udowodnił swoją klasę po raz kolejny. W niedzielny poranek zwyciężył w kwalifikacjach, pokonując swoich kolegów z Audi o 0,2 s. W wyścigu pomimo problemów na początku i niekończącego się nacisku Nico Müllera, postarał się opanować sytuację. Po wytrzymaniu presji do trwającej od startu do mety Niemiec zwyciężył, tym samym zmniejszając straty w klasyfikacji generalnej.
Rast po raz kolejny udowodnił, iż pomimo problematycznego weekendu jest w stanie w dalszym ciągu wygrywać. Mistrz DTM z 2017 i 2019 roku skasował w niedzielę łącznie 28 punktów. W „generalce” traci 7 punktów do lidera klasyfikacji, Nico Müllera.
They took the battle for victory right to the finish line. @ReneRastRacing fights back and finishes 0.4 seconds ahead of @nico_mueller in P2.
>> https://t.co/RoNVUt6n8i#PerformanceIsAnAttitude #DTM #DTMSpa #ranDTM #ThanksToDTM pic.twitter.com/gizjaQ2pt6
— Audi Sport (@audisport) August 2, 2020
Najlepszy zespół
Tak jak w sobotę, również w niedzielę ekipa Audi Sport ABT Sportsline była tą najlepszą. W drugim wyścigu ponownie obydwaj kierowcy tego zespołu stanęli na podium – Nico Müller zajął drugie miejsce, a Robin Frijns był trzeci.
Przez cały weekend prezentowali świetną formę, za co zasłużenie są najlepszą ekipą całych zmagań na Spa-Francorchamps. Co prawda w klasyfikacji zespołowej są wiceliderem ze stratą zaledwie 1 punktu do Audi Sport Team Rosberg, lecz to wszystko przez słaby rezultat w sobotę Robina Frijnsa, który zrehabilitował się w niedzielę.
Jeszcze większa dominacja Audi…
Wczoraj wspominaliśmy już o dominacji Audi. W niedzielę nic się nie zmieniło. Dominacja marki z Ingolstadt jest jeszcze wieksza niż w końcówce poprzedniego sezonu. W drugim wyścigu kierowcy Audi zajęli pierwszych pięć miejsc, a w samej punktowanej dziesiątce było ich sześciu! W klasyfikacji konstruktorów Audi już tylko po dwóch wyścigach prowadzi z przewagą 118 punktów nad BMW, co jest ogromną przewagą. Patrząc na formę BMW, nie wygląda by wkrótce miałoby być lepiej.
BMW jest w tak słabej dyspozycji, iż liderem marki w niedzielę był młodziutki Sheldon Van Der Linde, który w wypowiedzi po wyścigu narzekał na liczne problemy z autem. Reprezentant RPA zajął dopiero 6. miejsce. Audi z przytupem chce zakończyć przygodę z DTM, a jak widać BMW chyba raczej nie zamierza jakoś im w tym przeszkodzić, przynajmniej tak to teraz wygląda.
Występ Roberta Kubicy: Bez rewelacji?
Występ naszego rodaka był taki jak sam zainteresowany mówił, jak będzie przed weekendem. Kubica zakładał walkę w okolicach końca stawki i również też tak było. Kwalifikacje mogły dać promyk nadziei, w postaci 12. lokaty na starcie, lecz właśnie sam start pozbawił wiary w lepszy wynik niż walka o miejsce nr czternaście. Przez większość rywalizacji Robert Kubica próbował walczyć z Harrisonem Neweyem, który w późniejszym czasie wycofał się z wyścigu po awarii.
Polak zakończył zmagania przed Ferndinandem Habsburgiem, który notabene był dużo szybszy od polskiego kierowcy, lecz z powodu dodatkowego pit stopu, skończył rywalizację za nim. Reprezentant Orlen ART GP po rundzie na Spa ma na koncie zerowy dorobek punktowy i na horyzoncie nie widać, aby się to prędko zmieniło, patrząc na słabą formę BMW M4 DTM, jak i samego zespołu RK.
Klasyfikacje generalne: Rast zbliżył się do Müllera
W klasyfikacji kierowców liderem jest Nico Müller i jak najbardziej zasłużenie po świetnym weekendzie w Belgii. Szwajcar zwyciężył wyścig w sobotę, dwukrotnie startował z drugiej pozycji, z kolei w niedzielę naciskał do końca, ostatecznie kończąc drugi. Cały ten wysiłek daje mu fotel lidera i dorobek 46 punktów i przewagę 7 punktów nad Rene Rastem.
W klasyfikacji zespołowej liderem jest tak wcześniej było wspomniane – Audi Sport Rosberg z przewagą 1 punktu nad Audi Sport ABT Sportsline. Na razie nie widać by jakieś inne zespoły były w stanie zagrozić owej dwójce. W klasyfikacji konstruktorów liderem jest bezapelacyjnie Audi z potężną przewagą 118 punktów nad BMW. Powyżej na filmie macie przedstawione tabele.
Wyniki II wyścigu na Spa-Francorschamps
Co przed nami? Kierunek Lausitzring!
Po zakończeniu rywalizacji na torze Spa-Francorchamps czas na powrót do Niemiec i leżący niedaleko niemiecko-polskiej granicy tor Lausitzring. Za dwa tygodnie (14-16 sierpnia) kierowcy DTM będą się ścigać skróconej wersji tego toru, aby następnie ponownie wrócić do Lausitz na normalną nitkę toru (21-23 sierpnia).
To jak będzie za dwa tygodnie? W dalszym ciągu absolutna dominacja Audi? A może powrót do łask BMW? Przekonamy się tego już niedługo, kiedy DTM zawita na Lausitzring!