Nasze profile w mediach społecznościowych

Formuła 1

Skończyło się pobłażanie. Kary za niebieskie flagi nową normalnością?

Podczas wyścigu o GP Hiszpanii sędziowie nałożyli kary 5 sekund na Sergio Pereza i Daniila Kvyata za nieprzestrzeganie niebieskich flag, co spotkało się ze sporym niezadowoleniem meksykańskiego kierowcy. To nowa normalność w F1?

Opublikowano

w dniu

sergio perez gp hiszpanii 2020 niebieskie flagi
Fot. BWT Racing Point

Niebieskie flagi powodem nerwów Sergio Pereza

Lewis Hamilton zbliżył się w ostatnim sektorze do zawodnika Racing Point, który postanowił go przepuścić dopiero na początku kolejnego okrążenia na prostej startowej. Sędziowie nałożyli za to na Meksykanina karę 5 sekund. Spowodowała ona spadek z czwartej na piątą pozycję, za Lance’a Strolla. Kary za niebieskie flagi to nowość w tym sezonie F1.

„Zespół poinformował mnie o zbliżającym się bolidzie Mercedesa, kiedy byłem w dziewiątym zakręcie, a Lewis dopadł mnie dopiero za dziesiątym zakrętem” – tlumaczył się po wyścigu Meksykanin.

„Nie rozumiem, gdzie miałem przepuścić Hamiltona, który dopadł mnie pod sam koniec okrążenia, a ostatni sektor jest ciasny i wąski. Nie miałem jak zjechać. Zwolnienie w tej sekcji mogłoby być niebezpieczne, a i tak otrzymałem karę. Czuję się niesprawiedliwie potraktowany przez sędziów. Cieszę się, że przynajmniej jako zespół nie straciliśmy punktów, ponieważ zdobył je Lance. Niemniej nadal uważam tę karę za zbyt surową”.

ZOBACZ TAKŻE
Powrót króla. Czy Alonso podzieli los Schumachera w F1?

Taki sam wymiar kary otrzymał Rosjanin z AlphaTauri, który po ujrzeniu niebieskich flag w szóstym zakręcie przepuścił szybszego rywala dopiero za pierwszym zakrętem kolejnego okrążenia. Pomimo doliczonego czasu Daniil Kvyat  utrzymał 12. miejsce w GP Hiszpanii.

Zawodnicy byli ostrzegani już na starcie sezonu

Dyrektor wyścigowy F1 Michael Masi tłumaczy, że kwestia surowszego egzekwowania niebieskich flag była omawiana z kierowcami już w lipcu.

„Zarówno Sergio, jak i Dany Kvyat otrzymali karę za nieprzestrzeganie niebieskich flag. W mojej opinii w obydwu przypadkach zbyt długo trwało przepuszczanie szybszego zawodnika. To było coś, o czym rozmawialiśmy już podczas weekendu wyścigowego w Styrii. Przedyskutowaliśmy, że w tym sezonie bardziej restrykcyjnie będziemy przyglądać się przestrzeganiu niebieskich flag. Jest to zgodne z przepisami, które mówią, że należy przepuścić szybszy samochód przy pierwszej nadarzającej się okazji. Ci dwaj wyraźnie przesadzili, przez co sędziowie przyjrzeli się sprawie i nałożyli na nich kary 5 sekund”.

ZOBACZ TAKŻE
Montjuich 1971, czyli początek oponiarskiej rewolucji w F1

Jak przekonuje dyrektor wyścigowy takie radykalne podejście spotkało się z entuzjazmem w padoku. „Wielu szefów zespołów dzwoniło, aby powiedzieć, że są naprawdę zadowoleni widząc kary dla kierowców za nieprzestrzeganie niebieskich flag” – wyznał.

Oceń nasz artykuł!

The requested resource was not found on this server.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama