Team LNT się wycofuje, LMP1 na rekordowo niskim poziomie
Po spojrzeniu na piątkową listę startową 24h Le Mans najbardziej rzuca się w oczy w brak Team LNT. Zespół Lawrence’a Tomlinsona pierwotnie miał wystawić dwie Ginetty G60-LT-P1. Program został jednak ograniczony przed 6 Hours of Spa, kiedy potwierdzono wycofanie prototypu #5. Samochód #6 miał być prowadzony przez załogę Smith/Dyson/Simpson. Zespół jako przyczynę podaje ciągły wzrost liczby przypadków COVID-19 we Francji i komplikacje związane z brytyjskimi seriami Ginetty. Wycofanie się Team LNT z wyścigu oznacza, że LMP1 liczy zaledwie pięć samochodów – najmniej w całej swojej ponad dwudziestoletniej historii w Le Mans.
LMP2 liczbowo pozostaje bez zmian, jednak zaszła jedna zmiana w składach. Według listy startowej Dragonspeed Orekę #21 obsadza załoga Montoya/Buret/Derani. Jest to potwierdzenie, że Montoya dostał zezwolenie ACO na udział w wyścigu. Jednak stoi to w sprzeczności z poprzednimi doniesieniami, według których miał on zastąpić Pipo Deraniego, nie Memo Rojasa. Ponadto Derani niedługo po upublicznieniu pierwszych wieści dotyczących Montoyi opisał powód wycofania się z załogi na swoim Twitterze. Jeżeli Derani rzeczywiście się wycofuje, to oznacza to kolejne zmiany na liście w najbliższych dniach.
1/2 I decided not to take part in this year’s Le Mans 24 hrs but I wish DragonSpeed the best. The circumstances were not completely right for me to be at Le Mans this year and ultimately it was agreed it was not the right course of action for us to race together on this occasion.
— Pipo Derani (@PipoDerani) September 7, 2020
Lista startowa 24h Le Mans. Ostatni wakat w GTE Am załatany
Poza prototypami zaszły dwie zmiany – obie w GTE Am. Ostatnie niezajęte miejsce, trzeci fotel w Proton Porsche #78, zajął kierowca Team GP Elite w Porsche Supercup – Maxa van Splunterena. Oprócz tego zmienił się skład Proton Porsche #99 – nieobecnego Hugo de Sadeleera zastępuje Julien Piguet. To kolejne już zmiany w GTE Am, po uprzednim zastąpieniu Yuhiego Sekiguchi przez Vincenta Abrila w MR Ferrari #70. Tutaj powodem były zobowiązania Sekiguchiego w Super GT i Super Formula.
Na liście startowej znajduje się obecnie 59 samochodów – 5 w LMP1, 24 w LMP2, 8 w GTE Pro, i 22 w GTE Am. Wśród nich znajduje się polski zespół i polski kierowca – jednym z kierowców w Inter Europol Ligierze #34 jest Jakub Śmiechowski. 24h Le Mans odbędzie się 19-20 września.