Prototypy: Ricky Taylor ma pole position, Wayne Taylor ma dylemat
Czasówka obu klas prototypów od początku była zdominowana przez Team Penske. Obie fabryczne Acury prowadziły w określonych momentach sesji, przy czym załodze #6 ta sztuka udała się tylko przez 80 sekund. Poza tą krótką chwilą na czele stał Ricky Taylor w Acurze #7, i to ten samochód wyruszy do sobotniego wyścigu z pole position z czasem 1:46.874. Obok niego pojedzie WTR Cadillac #10, który walczy z #7 o tytuły IWSC i NAEC. Dla Wayne’a Taylora stanowi to jednocześnie radość i dylemat. Z jednej strony jego syn może zdobyć mistrzostwo, ale z drugiej – odbyłoby się to kosztem jego zespołu. W sesji pozytywnie szybkim tempem zaskoczył Mustang Sampling Cadillac #5, zajmując P4 i wyprzedzając tym samym kolegów z zespołu, Whelen Cadillaca i obie Mazdy.
W LMP2 sesję zdominowały samochody PR1/Mathiasen. Górą z tej dwójki była Oreca #52 z czasem 1:51.373, podczas gdy Inter Europol #51 wyjeździł 1:53.147.
Kwalifikacje 12h Sebring w GT: Corvette i Wright na czele swoich klas
Kwalifikacje GTLM minęły stosunkowo spokojnie. Prowadzeniem wymieniły się trzy samochody – obie Corvette i Porsche #911. Corvette jednak okazały się być nie do pobicia – #3 jako jedyny samochód w klasie zszedł poniżej 1:56 i zgarnął PP. Za nim sesję zakończyły BMW #25 i #24. Oba Porsche tymczasem okupują dwa ostatnie miejsca w GTLM. To dodatkowo utrudni #911 zadanie wyprzedzenia i odebrania punktów z rąk rywali z BMW w decydującym wyścigu sezonu NAEC.
W GTD tymczasem byliśmy świadkami snajperskiej precyzji Jana Heylena. Belg wyjechał za kierownicą Wright Porsche #16 i zestrzelił z prowadzenia w klasie MSR Acurę #86 w siódmej minucie sesji. Czasu 2:00.844 do końca czasówki już nikt nie pobił. Sztuka była zresztą o tyle trudniejsza, że dwa samochody – #86 i #63 – wypadły z toru na swoich okrążeniach, wprowadzając dodatkowy chaos na torze. Inne samochody walczące o oba mistrzostwa serii widać dopiero na nieco dalszych pozycjach – AVS Lexusy zajęły P3 i P6, Turner BMW #96 P7, a MSR Acura #86 dopiero P8. Nie lepiej spisało się PMR Lamborghini #48, zajmując dziewiątą pozycję.
Kwalifikacje 12h Sebring z podziałem na klasy są dostępne tutaj. IWSC 2020 Twelve Hours of Sebring wystartuje w sobotę o 16:10 CET.