Connect with us

Formuła E

Blomqvist wraz z Turveyem w NIO 333 na sezon 2020/21

Zespół NIO 333 potwierdził, że Tom Blomqvist dołączy do Olivera Turveya na Mistrzostwa Świata Formuły E 2020/21. Jednocześnie zaprezentowała ekipa nowy wygląd samochodu.

Opublikowano

w dniu

tom blomqvist 2020
Fot. NIO 333 Team

Blomqvist i Turvey – duet z Wielkiej Brytanii

Blomqvist dołączaył do Turveya, który występował w ekipie NIO 333 w różnych postaciach już od inauguracyjnego sezonu Formuły E. Syn Stiga Blomqvista wraca na kolejny sezon FE. Anglo-Szwed ma już doświadczenie w elektrycznej serii. Jest to sześć wyścigów dla MS&AD Andretti z najlepszym finiszem na 8. miejscu w Marakeszu i ostatnie dwie rundy sezonu nr 6 w Jaguar Racing.

– Jestem niezmiernie szczęśliwy, że dołączę do NIO. I nie mogę się doczekać kiedy zacznę pracę z zespołem. Także jestem bardzo wdzięczny za tę możliwość i zaufanie, jakim obdarzył mnie zespół. Nie mogę się doczekać, aby odwdzięczyć się im sukcesami na torze. Powrót do Formuły E na pełny etat jest fantastyczny, ponieważ przez lata seria rosła w siłę. Wspaniale było poznać ostatnio zespół. Razem wszyscy jesteśmy bardzo zmotywowani na nadchodzący sezon, a pozytywna atmosfera jest genialna – powiedział 26-latek.

ZOBACZ TAKŻE
ABB FIA Formula E ogłasza etapami kalendarz na sezon 2020/21

Po wielokrotnych tytułach mistrza startując w gokartach w wieku zaledwie ośmiu lat, Blomqvist brał udział w Mistrzostwach Europy Formuły 3, gdzie zajął drugie miejsce w 2014 r. Było to zanim przeniósł się do wysoce konkurencyjnej niemieckiej serii DTM. Miał nawet zaszczyt zostać najmłodszym zwycięzcą wyścigu, odnosząc swoje debiutanckie zwycięstwo w Oschersleben w 2015 roku. W ostatnich latach Blomqvist zdobywał również doświadczenie wygrywając prestiżowe 24h Spa w 2018 roku. Zajmują też drugie miejsce w wymagającym 12h wyścigu w Bathurst w tym roku.

Nowe barwy NIO 333

W NIO zdecydowano się na ciemniejszą barwę w sezonie 7. Czerń włókna węglowego kontrastuje ze zwykłym turkusem. Olivier Turvey i  Tom Blomqvist otrzymają odpowiednio numery 8 i 88, gdzie 8 – wymawiane po chińsku Ba – oznacza szczęście. Za kulisami chińskiego zespołu było dużo ciężkiej pracy od czasu Berlina. Pokonali prawie 3000 km podczas dziewięciu dni testów na torach w Wielkiej Brytanii.

Nowe kierownictwo zespołu Shanghai Lisheng Racing nadzorowało w tym roku zastrzyk znacznych inwestycji. Produkcja całkowicie nowego układu napędowego stanowi dużą część tych nakładów. W zespole z pewnością podobają się postępy poczynione poza sezonem.

Każdy włożył ogromny wysiłek w nowy samochód, a zakłócenia w harmonogramie wyścigów w zeszłym sezonie dały zespołowi szansę skupienia się na rozwoju nowego układu napędowego – powiedział Turvey. – Poczyniliśmy postępy dzięki testom i jestem pewien, że ciężka praca, którą każdy włożył, zaowocuje bardziej konkurencyjnym pakietem na nadchodzący sezon. Chciałbym powitać Toma w zespole. Znam go od wielu lat i nie mogę się doczekać bliskiej współpracy z nim – dodał.

Byłem pod jego wrażeniem, odkąd kilka sezonów temu zajmowałem się komentowaniem Formuły E w Chinach. Kiedy zobaczyłem go ponownie w Berlinie w zeszłym sezonie przypomniał mi o tym. Uważam, że dołączenie Toma do zespołu NIO 333 FE jest ucieleśnieniem losu – podsumował prezes NIO 333, Vincent Wang.

ZOBACZ TAKŻE
ABB Formula E z rangą mistrzostw świata

W Formule E do obsadzenia pozostały dwa miejsca. Kogo wybierze Mahindra, a kogo Dragon/Penske? Będziemy was o tym informować.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

google news motohigh

Reklama
Reklama



Reklama