Connect with us

WEC

High Class Racing zostaje w WEC na sezon 2021

Duński zespół powróci do World Endurance Championship w sezonie 2021. Oprócz malowania Oreki 07 zmieni się także jej obsada.

Opublikowano

w dniu

High Class WEC 2021
Fot. High Class Racing

High Class z nowym numerem i malowaniem w WEC 2021

High Class Racing mimo wcześniejszych wątpliwości co do przedłużenia swojego programu w WEC zdecydowało się pozostać w serii. Choć pierwszy ich sezon w mistrzostwach świata nie był całkowicie udany, to nadal widać chęci rozwoju i poprawy rezultatów.

W nadchodzącym sezonie WEC Oreca 07 zespołu będzie jeździć z numerem 20 zamiast dotychczasowego 33. W ten sposób High Class będzie posiadać ten sam numer startowy co w ELMS, gdzie ich program LMP2 nie wydaje się być zagrożony. Widoczną zmianą na zewnątrz prototypu jest całkowicie nowe malowanie. Choć główni sponsorzy się nie zmienili – najbardziej prominentnie eksponowaną firmą będzie nadal Polar Seafoods – to barwy już tak. Zamiast niemal homogenicznego z resztą klasy niebiesko-czarnego malowania z sezonu 2019/20 zobaczymy na duńskiej Orece biel i pomarańcz, z krzyżami tworzącymi filigran na płetwie.

High Class WEC 2021

Fot. High Class Racing

W Orece #20 zmieni się także załoga

Po jednym sezonie w mistrzostwach świata zespół opuszczają Mark Patterson i Kenta Yamashita. Wraz z tym drugim kończy się także umowa z Toyotą – Yamashita jest bowiem juniorem japońskiego producenta. Fotel w LMP2 był dla niego swoistym wprowadzeniem do WEC, uzupełniającym jego programy w Super Formula i Super GT.

ZOBACZ TAKŻE
Inter Europol Competition dołącza do FIA WEC 2021

W sezonie 2021 High Class wystawi całkowicie duńską załogę. Podstawowym kierowcą zespołu jest nadal Anders Fjordbach. Jego partnerami za kierownicą będą Dennis Andersen i Jan Magnussen. Andersen ma już doświadczenie w prototypach, i w pracy z Fjordbachem. Obaj panowie przejeździli razem cztery sezony ELMS. Magnussen tymczasem zaliczy swoje pierwsze występy w prototypach od 2012 roku, kiedy poprowadził Corvette DP w 24 Hours of Daytona. Program WEC będzie dla długoletniego kierowcy Corvette Racing zwieńczeniem dłuższych rozmów z High Class; pierwotnie Duńczyk miał wystartować w tegorocznym LM24 w drugim samochodzie zespołu.

High Class WEC 2021

Fot. High Class Racing

2021 w High Class Racing: Nie tylko WEC i ELMS

Poza programem WEC Duńczycy szykują się na debiut za oceanem. Jak wiele innych zespołów, High Class zamierza wystartować w styczniu przyszłego roku w swoim pierwszym 24 Hours of Daytona w klasie LMP2. Dla amerykańskiego klasyka obecność zespołów takich jak High Class zapewnia ogromny wzrost zainteresowania klasą, która od czasu odłączenia od stawki DPi zmaga się z mikroskopijną liczebnością. W 2020 roku w Daytonie pojawiło się tylko pięć LMP2; w 2021 roku można spodziewać się ich dużo więcej.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

google news motohigh

Reklama
Reklama



Reklama