Connect with us
WEC

Inter Europol Competition dołącza do FIA WEC 2021

Światowa stawka LMP2 jest w ciągłym ruchu. Niedawno dowiedzieliśmy się, że klasa w WEC straci w przyszłym roku Cetilar Racing – ale znalazło się już zastępstwo. Polski zespół znany z wyczynów w kontynentalnych seriach ACO wkracza do mistrzostw świata.

Opublikowany

w dniu

Inter Europol WEC 2021
Fot. Inter Europol Competition

Inter Europol wystawi w WEC 2021 Orekę 07

W nachodzącym sezonie World Endurance Championship Inter Europol wystawi Orekę 07 z tradycyjnym dla zespołu numerem 34. Program był przygotowywany za kulisami od dłuższego czasu, i jest ukoronowaniem dotychczasowej historii zespołu w mistrzostwach świata. Dotychczas piekarze z Marek pod Warszawą zaliczyli dwa starty w 24h Le Mans, w latach 2019 i 2020. Inter Europol Competition jest jednym z czołowych zespołów w Europie, z wieloletnim doświadczeniem w LMP3.

Inter Europol WEC 2021

Fot. Inter Europol Competition

Ich oryginalny program LMP2 rozpoczął się w 2019 roku z Ligierem #34, który po raz ostatni pojedzie w ostatnich dniach października w kończącym sezon ELMS 4 Hours of Portimão. Program ELMS zostanie także ograniczony na rzecz WEC. W 2021 roku polski zespół nie wróci do LMP2 w ELMS, zamiast tego koncentrując się na programach LMP3 tak w Europie, jak i w Azji. Oreca 07 ma zostać dostarczona do siedziby zespołu w grudniu, na cztery miesiące przed inauguracją sezonu w Sebring.

ZOBACZ TAKŻE
"Ukończenie 24h Le Mans już jest sukcesem". Kuba Śmiechowski specjalnie dla motohigh.pl [WYWIAD]

Mistrzowie IMSA Prototype Challenge dołączają do zespołu na 12h Sebring

Jednocześnie zespół potwierdził skład kierowców, który wystartuje w połowie listopada w swoim pierwszym Twelve Hours of Sebring. Do Jakuba Śmiechowskiego dołączą świeżo koronowani mistrzowie IMSA Prototype Challenge – Brytyjczyk Matt Bell i Amerykanin Naveen Rao.

Inter Europol WEC 2021

Fot. Inter Europol Competition

Sascha Fassbender (menadżer zespołu): – W przyszłym roku zrobimy bardzo ekscytujący krok. Od dłuższego czasu chcieliśmy wejść do WEC, więc kupiliśmy Orecę 07. Samochód zostanie nam dostarczony w grudniu. Nasz start w Petit Le Mans w Orece był swoistym przygotowaniem do nowego programu. Zamierzamy kontynuować naukę w tym samym samochodzie w Sebring. Wiemy, że czeka nas dużo ciężkiej pracy, ale zespół jest bardzo zmotywowany. Nie możemy się doczekać nowego samochodu.

ZOBACZ TAKŻE
Inter Europol kontynuuje program IWSC w Sebring 12h

Kuba Śmiechowski: – Na Petit Le Mans musiałem bardzo szybko przystosować się do charakterystyki Oreki, jednak jazda nią bardzo mi się spodobała. Oczywiście już wcześniej wiedziałem o złożonym zamówieniu, i skorzystałem z dodatkowej motywacji do nauki. Teraz czeka nas następny wyścig w Sebring, gdzie będę dzielił samochód z Mattem Bellem i Naveenem Rao. To będzie dla nas bardzo trudny i wymagający rok. Mamy jednak nadzieję, że nie spotkamy aż tylu trudności co w tym roku.

ZOBACZ TAKŻE
Zapowiedź Grand Prix Portugalii: Rollercoaster wśród torów

Inter Europol Competition przed debiutem w WEC 2021 będzie walczyć o mistrzostwo LMP3 w ELMS 4 Hours of Portimão 1 listopada. Dwa tygodnie później pojedzie w Twelve Hours of Sebring w klasie LMP2.

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama